Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Pioneer
Ylläpitäjä
Viestit: 48 Liittynyt: 03 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja Pioneer » 17 Touko 2005 14:08
Mitäköhän fyysistä eroa on noilla moottoreilla ? Vm. 00->
Tehothan menee:
D5BA 90hp
D6BA 115hp
FMBA/B 130hp
Eli pystyykö esim. 90hp moottorista tekemään "lastuttamalla" 115hp moottorin ?
ZyaS
Viestit: 1005 Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja ZyaS » 17 Touko 2005 14:11
noista tyypeistä päätellen kaks ensimmäistä samaa "perhettä" ja sitten se alin on jo ihan erikone, MUTUA kylläkin toi. 8)
lalli69
Viesti
Kirjoittaja lalli69 » 17 Touko 2005 15:08
115hv on Yhteispaineruiskutus (Common Rail) periaatteella toimiva. (ainakin focuksessa)
Pioneer
Ylläpitäjä
Viestit: 48 Liittynyt: 03 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja Pioneer » 17 Touko 2005 22:14
Vuoden 2002 mondeon esite sanoo, että kaikki koneet ovat tyyppiä:
-Sylinterit - 4 rivissä
-Elektroninen polttoaineen suoraruiskutus 'Levanta' moottorinohjausjärjestelmällä
-Ahdin välijäähdyttimellä.
Eli siinä ei mainita eroiksi, kun tehot ja väännöt.
Pioneer
Ylläpitäjä
Viestit: 48 Liittynyt: 03 Helmi 2005 15:41
Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja Pioneer » 18 Touko 2005 10:42
lapazu kirjoitti:
Muisti palailee pätkittäin. 90 hp moottori on kooltaan 1.8, 115 ja 130 hp:t on 2.0. Näin ainakin taisi olla mondeon laita.
Ainakin vm.02 kaikki dieselit on kooltaan 2 litraisia, siis se 90heppainenkin