Sivu 1/1
Jarrutehostimen vuoto - tyhjäkäyntihumppa
Lähetetty: 07 Kesä 2007 21:53
Kirjoittaja Finnhopper
Ongelmana tyhjäkäyntihumppa ja imuvuotoja ei ole löytynyt, tyhjäkäyntiventtiili putsattu ja tulpat, johdot sekä virranjakajan kansi sekä pyörijä vaihdettu. Bensansuodatin on niin kenkussa paikassa että en saanut pihalla vaihdettua. Korjauskirjanen sanoo että puolan voi mitata ja arvojen pitäisi osua seuraaviin väleihin:
ensiö 0.72-0.88 mitattu 1.3 ohmia
toisio 4500-7000 mitattu 6100 ohmia
Onkohan tuo ensiöpuolen lukeman heitto viittausta siihen että tuo puola voisi olla syyllinen/osasyyllinen moiseen humppaan?
Lähetetty: 07 Kesä 2007 22:22
Kirjoittaja TeRoK
Ei ole kyllä sitten varmaa tietoa, mutta kuvittelisin, ettei ole noin tarkalla toi ensiöpuolen lukema. Jos sentään toisiopuoli on arvojen sisällä.
Saattaa tietty olla mahdollista. Eipä tommonen uus puola paljoa maksa jos vaihtaa uuteen. Ja se suodatin kannattaa ja vaihtaa. Nehän pitäs n. 50tkm välein ainakin vaihtaa.
Lähetetty: 07 Kesä 2007 22:30
Kirjoittaja Finnhopper
No kun auto tuli meille isäukolta niin ostin suosiolla johdot, tulpat ja ilman- sekä bensansuodattimen. Ainoa mikä on vaihtamatta on tuo bensansuodatin sen sijainnista johtuen. Tänään vaihdoin vielä tuon pyörijän sekä kannen. Näytti kuluneen urat alkuperäiseen kanteen pyörijän kohdalle niin kontakteihin. Pitänee varmaan sitten vaihtaa vielä tuo puolakin, ei tosiaan hirveesti maksa. En vaan älynnyt ostaa sitä samalla kun kävin hakemassa noi jakajan osat. Auto on kyllä nähnyt 10tkm välein fordin huoltoa. Isäukko kun ei ite noiden päälle ymmärrä edes sitä vähää mitä itse niin on käyttänyt huollossa ennen katsastamista. Viimeinen leima on 211tkm kohdilta ja nyt on 218tkm taulussa. Uudesta asti ollut perheessä joten tietynlainen perintö(kalleus) tuo biili.

Lähetetty: 08 Kesä 2007 09:39
Kirjoittaja Seppo
Joku 0,5 ohmia tulee helposti lisää pelkästään mittarin johdoista. Mitäs mittari sanoo jos pistää mittakärjet yhteen?
Lähetetty: 09 Kesä 2007 07:26
Kirjoittaja Jukka T
Seppo kirjoitti:Joku 0,5 ohmia tulee helposti lisää pelkästään mittarin johdoista. Mitäs mittari sanoo jos pistää mittakärjet yhteen?
Ja joissain halpismittareissa patterin kunnosta...
Lähetetty: 09 Kesä 2007 10:22
Kirjoittaja tupu
Epäilen kyllä vahvasti, että puola, olisi syyllinen tuohon ongelmaan. puolan ollessa rikki (mikä on harvinaista), auto ei yleensä, käy ollenkaan. jarrutehostin, yksi mahdollinen vuotopaikka, imusarja onko kiinni? kaasuläppäkotelon tiiviste? tyhjäkäyntiventtiiliä vois koittaa toista, jos vain mahdollista.
Lähetetty: 12 Kesä 2007 09:07
Kirjoittaja Finnhopper
Jep, mittari on mallia halpis ja taitaa näyttää lukemaa "1" jos tarjoaa mittapäitä yhteen... ei ole oikein tarjolla toista tyhjäkäyntivenaa mitä voisi kokeilla. Pitää vielä tsekkailla uudestaan noiden imuvuotojen osalta.
Lähetetty: 06 Heinä 2007 20:57
Kirjoittaja Finnhopper
Vihdoin sain vaihdettua bensansuodattimen ja tuntuis toimivan jonkin verran paremmin. Vieläkin aavistuksen tyhjäkäynti heijaa välillä mutta suodattimen vaihdon jälkeen ei ole sammunut kertaakaan. Saas nähdä jeesasko toi vai vieläkö tuon kanssa saa ihmetellä

Lähetetty: 08 Heinä 2007 21:48
Kirjoittaja Finnhopper
Ei poistunut ongelma kokonaan vaikkakin auttoi hiukka toi suodattimen vaihto. Nyt ei enää sammu jos ei käytä ilmastointia. Ilmastointi päällä rupee välillä humppaamaan ja sammuu useasti. Mitäköhän sitten kokeillaan seuraavaksi...

Lähetetty: 08 Heinä 2007 21:52
Kirjoittaja TeRoK
Se tyhjäkäynti vena vois kyllä tommosta aiheuttaa kun ei pysty korjaamaan käyntiä kun ilmastoinnin kompura kytkeytyy päälle.
Lähetetty: 09 Heinä 2007 11:56
Kirjoittaja Finnhopper
Tätä tyhjäkäyntivenaa ei taida tarvikeosana saada? Ainakaan motonetin listalta ei löydy. Olis kyllä hyvä kun pääsis kokeilelmaan taatusti ehjän kanssa että muuttuuko mikään. Tuon kyllä silloin aiemmin putsailin ja silloin en huomannut vaikutusta, mutta voihan se olla jollain tapaa väsähtänyt.
Vaikuttaako tohon tyhjäkäynnin säätöön mikään muu tuossa ruiskukoneessa? Eli miten hitossa tuo 'tajuaa' kun ilmastoinnin kompura menee päälle? Kiekkamittarista näkee että tyhjäkäynti putoaa hiukan kun laittaa ilmastoinnin päälle. Humppa ei ala välittömästi kun ilmastoinnin laittaa päälle mutta sitten kun kierroksia nostaa ja päästää kaasun eli kiekat putoaa niin meinaa tippua nollille tosi hätäseen ja sitten se heijaus n.1300-300 kiekan välillä alkaa ja usein sammahtaa. Lohtuna nyt toki se että ilman ilmastointia pelaa ilman stallaamista tuon bensansuotimen vaihdon jälkeen.
Lähetetty: 18 Heinä 2007 20:49
Kirjoittaja Finnhopper
Leimalla käytin auton. Ei sanomista. Ainoastaan tyhjäkäynnillä on happiarvo hiukka koholla -> olisko se sitten kuitenkin se tyhjäkäyntiventtiili mikä mättää? Kierroksia annettaessa happiarvo kondiksessa. Kai se pitää käydä hakemassa uusi venttiili ja kokeiltava jeesaako.
Lähetetty: 18 Heinä 2007 21:14
Kirjoittaja Aaltonen
Finnhopper kirjoitti:Leimalla käytin auton. Ei sanomista. Ainoastaan tyhjäkäynnillä on happiarvo hiukka koholla -> olisko se sitten kuitenkin se tyhjäkäyntiventtiili mikä mättää? Kierroksia annettaessa happiarvo kondiksessa. Kai se pitää käydä hakemassa uusi venttiili ja kokeiltava jeesaako.
Pieni vuoto pakoputkessa nostaa happitasoa heti,
Lähetetty: 26 Heinä 2007 08:41
Kirjoittaja Finnhopper
Ei auttanut tuohon tyhjäkäynnin seilaamiseen uusi 'ohivuotoventtiili'. Kylmänä tuntuu että käy aluksi reilummin tyhjäkäyntiä kuin vanhalla venalla, mutta lämpöisenä ei juuri eroa.
Mikä helvatti tuota tyhjäkäynnin heijaamista oikein tekee? Pyörii siinä tonnin kahta puolen lämpöisenä toi tyhjäkäynti ja sitten kun rykäsen ilmastoinnin päälle niin rupee tekee tuota isommalla heilurilla ja lopulta sammuu?

Kuitenkin jarrutehostimeen liittyvää
Lähetetty: 04 Elo 2007 14:07
Kirjoittaja Finnhopper
Olisikohan ongelma vastaava kuin tässä topicissa:
viewtopic.php?t=1298&highlight=jarrutehost%2A+kalvo
Tuolla puhutaan tehostimen tapin stefasta. Meinaan äsken kun kävin jarrua polkemassa kun auto on käynnissä niin tyhjäkäynti nousee? Mistäsuunnasta lähden purkamaan?
Lähetetty: 19 Elo 2007 17:25
Kirjoittaja Finnhopper
No niin, vihdoin jouti sierraakin ropaamaan. Irrotin pääsylinterin tehostajasta ja kaivoin esiin sen tiivisteen mikä sen tangon ympärillä on. Se näyttää kyllä ihan ehjälle. Ja kyseisessä osassa on se kumi on sellaisen metallisen 'prikan' kanssa kimpassa, onkohan kyseessä samainen osa kun tuossa aiemmin mainitussa topikissa? Löytyykö tuohon vastaava kumi sitten ihan Etolasta? Vai pitäisikö testata laittamalla vaan ihan paksut vaseliinit tappiin? Sillä varmaan hetken pelaa jos tuossa on se vika. Toki sitten joutuu uudemman kerran purkamaan jos tuota kumia haluaa uusia.
Lähetetty: 19 Elo 2007 18:48
Kirjoittaja Krisse
Tehostinvuodon epäily on helppo tarkastaa. Tehostimen alipaineletku vaan irti imusarjasta ja joku tulppa sarjaan ja eikun baanalle. Jarrutehostinhan on sitten tietysti pois pelistä - johon kyllä tottuu muutamassa minuutissa - mutta sittenhän näet että haukkasiko kone ylimääräistä happea tehostimen kautta vai onko vika edelleen tallella=eli jossain muualla kuin tehostimessa.
Lähetetty: 21 Elo 2007 08:31
Kirjoittaja Finnhopper
Tulppasin tehostajan letkun ja ei vaikutusta. Edelleen ryntäilee-hiipuu ryntäilee hiipuu. Voe prkl.
