Sivu 1/1

Zetecin öljynpaineet

Lähetetty: 06 Kesä 2007 19:07
Kirjoittaja Pyrre
Eli eli, Escort tuli juuri korjaamolta, oli tyhjäkäynti kadoksissa ja kansi kiero (kansipahvi ja venttiilinvarren kumit vaihdettiin ja kansi oikaistiin). Ne korjattiin, ajelin huoletta noin 200km, kunnes ajoin tuossa kotiin juuri ja kun parkkeeraamaan aloin niin huomasin että öljynpaineen varoitusvalo paloi. Lämpömittari näytti alle normaalia. Kävin kone ihan hyvin ym ennen kun huomasin valon palavan.

Auto sammuksiin ja tarkastelemaan öljyn pintaa ja onko nesteet sekaisin. Eivät olleet. Kaikki näytti olevan ok. Mikähän mahtaisi olla syynä moiseen äkilliseen öljynpaineiden katoamiseen?

Alkaa pikkuhiljaa olla tuo oma taivaspaikka lunastettu. Tonni meni tuohon kaikkeen korjaukseen että saisi auton ajoon, ja heti taas hajalla. En tiedä onko huono tuuri vai onko myyjä kusettanut auton kunnon kanssa.

Lähetetty: 06 Kesä 2007 20:42
Kirjoittaja sanpsa
Jospa se onki jotain niin yksinkertaista kun johto irti, tai anturi särki...

Lähetetty: 06 Kesä 2007 21:59
Kirjoittaja Pyrre
No kun ei taida olla. Nyt koneen oltua pari tuntia kävin kokeilemassa, paineet ok. Ja ei syttyneet. Eli korjaamokeikan jälkeen ensimmäinen kerta noin pitkää aikaa ei maantieajoa ja syttyi, ja kuuma päivähän siis oli/on, eli voisiko öljyjen viskositeetti olla moiseen syynä? Ja pitäisikö moisesta huolestua.

Lähetetty: 08 Kesä 2007 12:33
Kirjoittaja Pyrre
Noniih, eli ongelma esiintyy taas. Olin tuossa tankkaamaan lähdössä, yhtäkkiä syttyi valo. Hetken kuluttua kokeilin startata, valo sammui ja jäi välkkymään tyhjäkäynnillä, eli aivan siinä rajoilla palaako vai eikö. Kierroksilla ei pala.

Olisiko öljypumppu menossa? Miten hankala ja kallis operaatio moinen on?

Lähetetty: 08 Kesä 2007 12:44
Kirjoittaja GeeTee-
Etteivät olisi huollossa jotaki sössineet? Kannattais ehkä sinneppäi ilmotella esti jotai, aikamoinen moukantuuri jos korjaamolta 200km ja jotai pashana taas.. :roll: Toisaalta foorrttiista ei aina tiärä.. :)

Lähetetty: 08 Kesä 2007 12:47
Kirjoittaja Pyrre
Sinne soiteltu jo, piti tänään mennä öljynpaineet mittaamaan, todettiin että ei kannata nyt kun ei oo vikaa esillä. Joten jätin menemättä. Ja heti sit taas tuli prkl. Asiaa ei helpota et oli kahdella eri korjaamolla. Aditalla ja sitten pikkuputiikissa.

Lähetetty: 09 Kesä 2007 00:08
Kirjoittaja Monteonisti
Meidän Eskosta on kaksi öljykelloa hajonnut, siis vaihda aluksi se, kustantaa alle vitosen! 8)

Lähetetty: 09 Kesä 2007 22:13
Kirjoittaja Pyrre
Öljykello? Mikäs pirulainen se on?

Lähetetty: 10 Kesä 2007 00:07
Kirjoittaja Krisse
Lohkon takapuolella, apaut keskellä kaikkea oleva '22 millinen (muistaakseni) mutteri' josta lähtee sähköjohto. Toimii öljynpaineen merkkivalon 'katkaisijana'. Ja niinkun tuolla sanottiinkin, toi kannattaa kyllä vaihtaa. Ei olisi ensimmäinen joka takkuaa.

Lähetetty: 10 Kesä 2007 19:46
Kirjoittaja Pyrre
Okei kiitoksia. Pitääpi vaihtaa moinen. Oireilisko se sit mahdollisesti tolleen ku kuvailin?

Lähetetty: 10 Kesä 2007 20:01
Kirjoittaja Krisse
Joo

Lähetetty: 11 Kesä 2007 12:52
Kirjoittaja Pyrre
Vika korjaantui tuon osan vaihdolla. Samalla mitattiin öljynpaineet, en muista kuinka paljon paineita oli mutta kuulemma enemmän kuin omiin tarpeisiin. Vanha tosiaan tihkutti öljyä jo.

Kiitoksia vastanneille, kerrankin oli halpa korjaus, 3€.