Sivu 1/1
dumpit
Lähetetty: 15 Touko 2005 22:45
Kirjoittaja Probe
kellää kokemusta kalvodumpeista..kestoikä?
vai kannattaako ostaa suoraa säädettävä?
Lähetetty: 16 Touko 2005 19:14
Kirjoittaja voicecoil
säädettävä.on kestävä ja toimii varmasti,ainakin ns: pate racing dumppi.
Lähetetty: 16 Touko 2005 20:50
Kirjoittaja turbiiniriesa
säädettävä mäntämallin dumppi on ainaki kestävä,eikä hintakaan sen kalliimpi ku kalvomallisillakaan,esim. tuo pate racingin dumppi edukas ja hyvä.itellä semmonen

Lähetetty: 16 Touko 2005 23:19
Kirjoittaja Probe
turbiiniriesa kirjoitti:säädettävä mäntämallin dumppi on ainaki kestävä,eikä hintakaan sen kalliimpi ku kalvomallisillakaan,esim. tuo pate racingin dumppi edukas ja hyvä.itellä semmonen

joo itekkii oon aatellu tota säädettävää..pro turbol ois 110€..oisko jossai halvemmal?
Lähetetty: 17 Touko 2005 06:05
Kirjoittaja turbiiniriesa
pate racing muistaakseni 85e sillon ku mä ostin.
Lähetetty: 17 Touko 2005 20:00
Kirjoittaja voicecoil
turbiiniriesa kirjoitti:pate racing muistaakseni 85e sillon ku mä ostin.
maksoin omasta just saman summan aikoinaan.
Lähetetty: 21 Touko 2005 13:28
Kirjoittaja Hoovee
onkos se pate muuten 1 vaiko 2 mäntäinen? ku jotenki muistaisin et 1....
Lähetetty: 21 Touko 2005 21:01
Kirjoittaja turbiiniriesa
1-mäntänen on.
Lähetetty: 22 Touko 2005 18:50
Kirjoittaja Kessi
Kuka tuota pate-racingia myy??
Lähetetty: 26 Touko 2005 11:27
Kirjoittaja SpeedDevil
ostin ittelle joskus autoracing:iltä dumpin ja makso 120e sillon. ja se oli säädettävä
Lähetetty: 26 Touko 2005 14:05
Kirjoittaja turbiiniriesa
Kessi kirjoitti:Kuka tuota pate-racingia myy??
pate racing

jee jos tarviit numeron niin sellanenkin tarvittaessa löytyy

Lähetetty: 26 Touko 2005 16:13
Kirjoittaja Kessi
turbiiniriesa kirjoitti:
pate racing

jee jos tarviit numeron niin sellanenkin tarvittaessa löytyy

Niinpä tietenkin..

Sain tyhmään kysymykseen tyhmän vastauksen
Jos sen verran viel vaivaan ku ite oon laiska mitään selvittään, ni mistä päin tuo pate-racing löytyy?? Myykö postin kautta??
Lähetetty: 26 Touko 2005 16:53
Kirjoittaja turbiiniriesa
lahdessa sijaitsee ja myy postin kautta.
Lähetetty: 01 Syys 2005 21:31
Kirjoittaja Sambzonic
Itselläkin olisi hankinnassa tollanen dumppi, mutta minkälainen? 1 vaiko 2 mäntäinen? Mitä eroa niillä on? Mitä tarkalleen dumpi tekee, tasaa paineita?
Lähetetty: 01 Syys 2005 23:19
Kirjoittaja turbiiniriesa
hommaa 1 mäntänen.
sen tarkotus on säästää turboa ja parantaa turbon toimintaa,sillai et kun nostat jalan kaasulta ni kaasuläppä menee kiinni.niin turbo vielä pyörii ja ahtoputkiston tulee painetta.ja se alkaa palaa takasin päin turbiinisiipeä päin,ja se rasittaa sitä turboa.
toinen siinä on se et se paine pääsee pihalle,eikä mene takasipäin ja siten hidasta turbon pyörimistä>vastaa taas hiukan paremmin seuraavaan kaasun polkasuun.
Lähetetty: 02 Syys 2005 16:49
Kirjoittaja Sambzonic
Millä perustein 1 mäntänen? Mitä eroa sillä on 2 mäntäseen?
Lähetetty: 02 Syys 2005 20:04
Kirjoittaja turbiiniriesa
no kaikkee en muista,mutta ainakin 2-mätänen on nopeempi jossain tapauksissa,varsinkin sillon,kun jos sulla jokin ilmamäärämittari siellä välissä,mut jos jollain parempia kokemuksia,niin eikun kehiin vaan

Lähetetty: 02 Syys 2005 20:06
Kirjoittaja JesseT
Autossa ollut kaksimäntädumppia ja kalvodumppia ja nyt ei mitään dumppia. Eron on huomannut vain ja ainoastaan äänestä.
edit: ei ole tullut kilolla niin kauheasti ajeltua

Lähetetty: 02 Syys 2005 21:05
Kirjoittaja jallari
Epäilemättä noi muut vaikutukset näkyy vasta astetta tehokkaammissa vehkeissä. N. 1k paineilla ainoa on se ääni (ja se se vasta onkin

)
Lähetetty: 03 Syys 2005 10:02
Kirjoittaja turbiiniriesa
juu hieno sihahdushan semmosesta tulee,joo ei se varmaan kauheesti kaasuun vastaavuuteen vaikuta,mut noin käytännössä kumminkin sen pitäs.kait se toi turbon suojeleminen on se tärkeempi asia tuossa,vaikka veikkaan et 95% porukasta ostaa dumpin tuon sihahduksen takia

Lähetetty: 03 Syys 2005 20:07
Kirjoittaja evolution
juu mäkin ostin dumpin sen takia kun olin siinä luulossa että turbon elinikä pitenee mutta kun on kuunnellut noitten gurujen juttuja niin olen tullut siihen tulokseen että taidan napata koko värkin pois tossa talven aikana.
dumppi on proturbon tekemä ja ihan asiallinen peli mutta on valitettavasti liian pienet ne purkaus aukot ainakin tohon mun koneeseen.
kun vaihteita vaihtaa niin ensin dumppi suhisee(ei kovin kovalla äänellä) ja sitten alkaa kuulua konehuoneen toiselta puolelta sellainen oikein maukas vikinä joka kuuluu varmasti parin sadan metrin päähän
Lähetetty: 03 Syys 2005 20:48
Kirjoittaja jallari
T4:ssa(volvo) oli sihahdus alkuun pieni pettymys, mutta kun otin äänieristeen pois konepellistä niin ávot! Hauskaahan se oli..
Lähetetty: 05 Syys 2005 13:06
Kirjoittaja Juutas
jallari kirjoitti:T4:ssa(volvo) oli sihahdus alkuun pieni pettymys, mutta kun otin äänieristeen pois konepellistä niin ávot! Hauskaahan se oli..
Ja kun laittaa vapaavirtaussuodattimen niin suhahdus vähintään kaksinkertaistuu!

Lähetetty: 05 Syys 2005 16:37
Kirjoittaja Kessi
evolution kirjoitti:kun vaihteita vaihtaa niin ensin dumppi suhisee(ei kovin kovalla äänellä) ja sitten alkaa kuulua konehuoneen toiselta puolelta sellainen oikein maukas vikinä joka kuuluu varmasti parin sadan metrin päähän
Ja tuo vikinähän kuluu ainakin teoriassa nimenomaan juuri siitä, kun ahdettuilma törmää kompressorin siipiin.. Eli tästä voidaan päätellä, että ko. dumppi on joko tosiaankin liian pieni, tai alipainetta ei oo tarpeeks, et dumppi aukeis kokonaan!
