Sivu 1/1
öljy vuotaa..mutta mistä??
Lähetetty: 04 Kesä 2007 11:20
Kirjoittaja oppeli
eli--näin lämpimällä ilmalla entinen oire(siis yksi niistä monista) vaan pahenee--öljyä vuotaa jostain ja haisee sisätiloihin niin vimmatusti..hyyyh.
venttiikopan tiiviste se ei ole, vaan jostain alempaa

..
voisittekos esittää jotain vaihtoehtoja?
näin naisen logiikalla olen paikallistanut vuodon:
-jostain kuskin puolelta
pitäisi öljytkin vaihtaa, en tiedä mitä siellä on sisällä, veikkaisin autokauppiaan lurauttaneen sinne halvinta 10-40--ja nyt ostin ite tuota voorttin zetec-koneille tarkoitettua 0-30..sen kun sinne kaadan,niin luulisin vuodon vaan pahenevan,kun se on löysempää.. huoooh

:
että pitikin ostaa ford,siitä päivästä lähtien on otsassani ollut pysyvä sarvi

Re: öljy vuotaa..mutta mistä??
Lähetetty: 04 Kesä 2007 12:41
Kirjoittaja henu
oppeli kirjoitti:että pitikin ostaa ford,siitä päivästä lähtien on otsassani ollut pysyvä sarvi

Voihan sen vaihtaa vaikka ooopeliin

Re: öljy vuotaa..mutta mistä??
Lähetetty: 04 Kesä 2007 14:56
Kirjoittaja tursas
oppeli kirjoitti:eli--näin lämpimällä ilmalla entinen oire(siis yksi niistä monista) vaan pahenee--öljyä vuotaa jostain ja haisee sisätiloihin niin vimmatusti..hyyyh.
Tuota, tuota...kaikki vanhat autot vuotaa vähän öljyä jostain, mutta öljy on aika hajutonta, ellei se sitten tiputtele ja käryä pakoputken päällä. Eihän se vaan bensaa ole tai jäähdytysnestettä ? Aja jonnekin pellon reunaan ojan tms. korokkeen päälle ja ryömi sinne alle kurkkimaan, että missä siellä on märkää..
Edit: niin ja siis öljynvaihdon yhteydessä sinne auton alle pitää joka tapauksessa mennä...tavalla tai toisella ja samalla siinä on hyvää aikaa vähän paikkoja tutkia...
Lähetetty: 04 Kesä 2007 15:45
Kirjoittaja TeRoK
Voihan ne öljyt vaihtaa imuvaihdollakin... Tosin ei varmaan kannata jos siellä voi olla jotain mitälie öljyä niin tarttis kaikki saada pois.
Eli suodatin vaihtaa ja samalla.
Osaatko yhtään tarkemmin kuvailla sitä öljyn hajua? Onko se ikäänkuin palaneen öljyn haju?
Lähetetty: 04 Kesä 2007 16:00
Kirjoittaja tursas
..niin kyllä se auto on nyt hyvä ylös saada....Tikkurilan Nesteelle vaan ja TI-hallin nosturilla auto ylös. Puoli tuntia siinä voi tuhertaa, pohjaa tutkailla, valuttaa öljyjä ulos ja vaihtaa suodatinta. Se maksaa 8 euroa se hallivuokra tolla ajalla. Sitä mä vaan ihmettelen kun niiden konetilan käryjen ei pitäis niin helposti sinne sisälle tulla...

Lähetetty: 04 Kesä 2007 23:41
Kirjoittaja jaska74
saattas olla vaikka kannentiiiste
Lähetetty: 04 Kesä 2007 23:58
Kirjoittaja Monteonisti
Öljykelloa tai pohjaproppua veikkaisin jos ei haisisi! 8)
Ettei huohotin lykkää höyryjä jostain läpi?

mie taas..
Lähetetty: 05 Kesä 2007 09:07
Kirjoittaja oppeli
se on tosiaan palaneen öljyn katku.. hyyh.
koko koneen kylki on sieltä kuskin puolelta märkänä.
varmaan vielä ajossa viima

levittää sitä vielä ympäriinsä.
pitäisi vissiin pestä moottori,jotta näkisi mistä se oikein pukkaa ulos,mutta mites moottorin peset?? ..ilman että on kaikki elektroniikka tuusan p*skana
tuo kannentiiviste on kummitellut ajatuksissani.
tikkurilan halliin voisin juu hurauttaa ihmettelemään,mutta-- ei oooo helppooo olla nainen ja omistaa voorttia

,siihen ei ihan puolituntinen siihen ihmettelyyn

riitäkkään

Lähetetty: 05 Kesä 2007 10:01
Kirjoittaja jaska74
voi sen moottorin pestä ihan huoletta kun muistaa ettei painepesurilla suoraan virranjakajaan yms suihki.
bilteman moottorinpesuvaahto on todella hyvää kamaa öljynpoistoon
Lähetetty: 05 Kesä 2007 15:21
Kirjoittaja henu
Zetecissä kannattaa käyttää tulpan johot poikessa ja paineilmalla kuivata sit ne tulpanreijjät
Lähetetty: 05 Kesä 2007 18:09
Kirjoittaja DTS
Jos se todella on kannentiiviste, niin kyllä se alkaa näkymään ja kuulumaan ajossa HYVIN selvästi. Vääntö laskee roimasti jne.
Yleisimmät moottorin vuotokohdat ovat:
-Venttiilikopan ja kannen yhtymäkohta
- Öljykello
- Kampiakselin etu-ja takastefat
- Öljykorkin aukko; sieltä saattaa roiskua öljyä, jos on ajossa tapana kierrättää konetta lähes punarajalle
Toki on monia muitakin öljyvuodon kohteita, kuten ohjaustehostin ja askiöljyt, mutta näistä tuskin on kyse, jos kerran palaneen öljyn käry tulee kabiiniin. Itse veikkaisin näin kylmiltään venttiilikopan ja kannen yhtymäkohtaa.

ja mie taas:)
Lähetetty: 06 Kesä 2007 00:32
Kirjoittaja oppeli
tuumailn tuossa iltasella,kun nykäsin taas öljytikkua varmistaakseni,että tavaraa on-- niin ihmetyttää, että se öljy kuitenkin jostain vuotaa ulos, mutta tikusta ei vaan tavara vähene, päinvastoin,sitä on edelleen yli max-rajan..
omituista
mielessäni kehitin uuden teorian:sinne on jobbari työntänyt liikaa öljyä,ja nyt ne sohottaa ylimääräiset ulos?
(huomaattekos pojat, yritän kaikkeni, ettei kädet vaan likaantusi,saati kynnet katkeaisi tässä visaisessa brobleemassa

..ensin mietitään pää puhki kaikkia vaihtoehtoja,ja kehitellään uusia,ja viimeisenä vaihtoehtona vasta likaan kädet..)
eli--jos on lurauttanut liikaa öljyä,niin mistäs se kone sitten puskee ne ylimääräiset ulos?
otan nyt riskin ja lähden huomenna tuolla äyskärillä yrittämään reissua vantaa-mikkeli-vantaa.
jos ei minusta mitään kuulu,tiedätte mitä on tapahtunut--onhan minulla ford alla

Lähetetty: 06 Kesä 2007 00:37
Kirjoittaja Herkko
Elä sie Voortia moiti,ne on
hyviä vehkeitä ko ossaa käyttää
Nimim.Zetecillä 7 vuotta ongelmitta

Re: mie taas..
Lähetetty: 06 Kesä 2007 08:43
Kirjoittaja tursas
oppeli kirjoitti:pitäisi vissiin pestä moottori,jotta näkisi mistä se oikein pukkaa ulos,mutta mites moottorin peset??

Reippaasti vaan naisena otat kumihanskat käteen, essua eteen, oikeaan käteen tiskiharja ja vasempaan käteen tämmösen
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=36460 ja alat liottaan ja peseen....se on ihan sama kun uunia pesisit, mikä tosin sekään ei oo mun feivorittejä, mutta jonkunhan nää hommat tehdä täytyy...ja vedellä huuhtelet varovasti perään...
