Sivu 1/2

2.8i kannet

Lähetetty: 14 Touko 2005 11:36
Kirjoittaja Tuhnus
Tuli tossa ostettua 2.8 ruisku kuutonen. Kone on -84 Xr4i Sierrasta K-Jetillä..

Elikkä voikos tuon vuosimallin koneella ajella jo huoletta lyijyttömällä?

Vai kairautuukos tuossakin koneessa ne venttiilit vanhaan tapaan sinne kansien sisään?

Lähetetty: 14 Touko 2005 13:19
Kirjoittaja TeRoK
Kyllähän ne vähän tykkää painua sinne kansiin vielä. Eli joko teet kansirempan ja asennat/tutat teräs seetit sinne ja ajelet onnellisena elämäsi loppuun asti :D tai sitte käytät aina sitä lyijyn korvaavaa lisäainetta bensan seassa.

Ja jos oikein tarkkoja ollaan niin tossa kysaeisessä koneessa riittää joka neljännellä tankkauksella kun lisää sitä lisäainetta.

Lähetetty: 14 Touko 2005 13:25
Kirjoittaja TeRoK
Koneen tyyppi siis on ilmeisesti PRT...kö?
Meinasin, että varmistetaan vielä, että se on alunperin sen sierran kone.
Se tyyppihän löytyy kutosesta edestä kattoen oikealta puolelta kannen ja lohkon sauman kohdalta.

Lähetetty: 14 Touko 2005 13:40
Kirjoittaja Tuhnus
Sierran kone on näköjään.. siellä lukee tuo PRT himmeesti ainakin kun omilla silmillä katoin..

Saas nähdä laitatanko seetit..kyl varmaan..pitkällä kaavalla taitais tulla halvemmaks kuin jatkuva lisäaineen käyttö..

Lähetetty: 14 Touko 2005 13:51
Kirjoittaja TeRoK
Joo kyllä kai sitä aluks voi käyttää niin ei mee motti piloille, mutta aika pian kannattaa heittää ne seetit. On nykyään toi soppa muutenki riittävän kallista :D

Lähetetty: 14 Touko 2005 14:16
Kirjoittaja Sultzi
Tapahtuuko tällästä kaikissa vanhoissa koneissa, jotka tarvitsisivat lyijyä?

Lähetetty: 14 Touko 2005 14:17
Kirjoittaja janzamar
..kyllä :(

Lähetetty: 14 Touko 2005 14:31
Kirjoittaja Sultzi
Eli mitä joutuisin tuonne cortinan kanteen vaihtamaan, jotta pystyisin ajamaan lyijyttömällä bensalla ilman korvaajaa?

Lähetetty: 14 Touko 2005 14:50
Kirjoittaja ZyaS
Sultzille: asennuttamaan seetit.. jos sulla on siinä nyt pienet venttiilit ni hommaa samalla isommat. :wink:

Lähetetty: 14 Touko 2005 15:01
Kirjoittaja Sultzi
Tuohon nykyiseen 1.3l koneeseen en ajatellut tehdä mitään viritystä (kun on kuitenkin originaali). Vaan ostaisin 1.6l mitä virittäisin. Eli seetit on ne kannessa olevat venttiilien tiivistepinnat?

Lähetetty: 14 Touko 2005 15:16
Kirjoittaja TeRoK
jep

Lähetetty: 14 Touko 2005 17:45
Kirjoittaja Sultzi
Paljonkohan ne maksaisi? Eli siis teräs seetit?

Lähetetty: 14 Touko 2005 17:58
Kirjoittaja janzamar
Seetit: 8,40€ kpl (6x6,40=50,40€) (uusittiin vaan pakopuolelle)
Niitten työ: 22€ kpl (6x22=132€)
Venttiilin ohjurit: 4,50€ kpl (12x4,50=54€)
Niitten työ: 12€ kpl (12x12=144€)

Eli yhteensä: 380,40€,
tuommoista synkkää informaatiota taunus-clubin puolella..
v-kutoseen..eipä se kaksi venttiiliä paljoa varmaan pudota. :?

Lähetetty: 14 Touko 2005 19:10
Kirjoittaja Sultzi
Jooh.. Mutta luultavasti se olisi kyllä hyvä tehdä, ni ei tarvitsisi käyttää sitä lisäainetta.

Lähetetty: 14 Touko 2005 19:25
Kirjoittaja janzamar
no joo..säästäähän siinä lisäainekustannuksissa..
toisaalta tuohon rahaan ostaa jo pari moottoria.
se on sitten onnenkauppaa tuleeko hyvä moottori tuohon rahaan..
mutta tuon ikäisestä ei tarvi päästöjä mitata..
ja voi olla että löytyy kansi jossa ne jo on..?
itse koitan suhteuttaa vähän todennäköisiin tuleviin kilometreihin
sitä paljonko rahaa pistää remontteihin..
eli käytännössä kone loppuun ja toinen tilalle..aina noita vanhoja tuntuu löytyvän.
ja joku 350 euroa..varmasti löytyy jo hyvä 2-litrainenkin minkä heittää vaan paikoilleen..tai 1.6..

Lähetetty: 14 Touko 2005 19:28
Kirjoittaja TeRoK
Ilman muuta. Se pidentää koneen ikää kummasti kun ei tarvii kerran viikossa säätää lisää välyksiä kun painuu venttiilit kanteen.

Lähetetty: 14 Touko 2005 19:52
Kirjoittaja Sultzi
Itse vain aion tehdä tuosta koneesta kerralla hyvän, joka kestää satoja tuhansia kilometrejä huoletonta ajoa :) Jos koneen saisi kuntoon jollain 500-700e. Koko autosta tulee kyllä todella kallis.

Lähetetty: 14 Touko 2005 20:06
Kirjoittaja janzamar
5-7 sataa..löydät jo erittäin hyvän moottorin..vain se tekemisen "ilo"
jää puuttumaan.. :P

Lähetetty: 14 Touko 2005 20:07
Kirjoittaja TeRoK
No varsinkin siinä tapauksessa kannattaa sisällyttää toi remppa projektiin.

Lähetetty: 14 Touko 2005 21:22
Kirjoittaja Sultzi
janzamar, jep, mutta tuon koneen laitan kuntoon, enkä osta mitään toista sen tilalle, ainakaan pitkään aikaan. Tuolla autolla on enemmän tunnearvoa, ni on pakko saada se toimimaan hyvin.

Lähetetty: 14 Touko 2005 21:26
Kirjoittaja janzamar
ymmärrän oikein hyvin..onhan mulla itellä coupe :)
ja orggis-kone on kellarissa odottamassa
kunhan joskus tulee mentyä varaosakauppaan.
eikä siinä ole mitään järkeä,mutta..tai no oon mä sitäkin välillä kaupannu..
onneksi noi vanhat pienet kutoset ei kiinnosta ketään.. :lol:

Lähetetty: 14 Touko 2005 23:05
Kirjoittaja lalli69
janzamar kirjoitti:5-7 sataa..löydät jo erittäin hyvän moottorin..vain se tekemisen "ilo"
jää puuttumaan.. :P
Tuolla hinnalla ei saa uutta konetta, eli ei voi olla varma onko se hyvä.
esim. Ajokilometrit ei kerro mitään koneen kunnosta.
Jokaisen koneen saa hajalle alle 50tkm jos haluaa.

Kun itse tekee (teettää), niin tietää mitä sille on tehty.
:)

Lähetetty: 14 Touko 2005 23:19
Kirjoittaja ZyaS
lalli puhuu pelkkää asiaa

Lähetetty: 15 Touko 2005 08:23
Kirjoittaja janzamar
en väitä vastaan minäkään..
ei sitä koskaan voi tietää..maailma on huijareita täynnä.
mutta itse olen löytänyt oikein hyviä yksilöitä..esim tuo
v-pata joka nyt on..300 koko autosta,kori oli valmis mutta tekniikka
hyvä..olen kyllä itsekseni naureskellut ilmoituksia lukiessa että
kuinka paljon noita 70-80 luvun taunuksia riittää joilla on ajettu vain
100 000 ja vähän päälle..
vähän manne-meininkiä tahtoo olla.. :)

Lähetetty: 15 Touko 2005 09:51
Kirjoittaja lalli69
janzamar kirjoitti:
hyvä..olen kyllä itsekseni naureskellut ilmoituksia lukiessa että
kuinka paljon noita 70-80 luvun taunuksia riittää joilla on ajettu vain
100 000 ja vähän päälle..
vähän manne-meininkiä tahtoo olla.. :)
En epäile yhtään noita kilometrejä, mutta jossain 70 luvun autossa kun on 100tkm mittarissa, niin koneremppa kolkuttelee ovella. (johtuen silloin 70 luvulla käytetyistä öljyistä)