2.8i kannet

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tuhnus
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Touko 2005 16:30
Paikkakunta: Lempäälä

2.8i kannet

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Tuli tossa ostettua 2.8 ruisku kuutonen. Kone on -84 Xr4i Sierrasta K-Jetillä..

Elikkä voikos tuon vuosimallin koneella ajella jo huoletta lyijyttömällä?

Vai kairautuukos tuossakin koneessa ne venttiilit vanhaan tapaan sinne kansien sisään?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kyllähän ne vähän tykkää painua sinne kansiin vielä. Eli joko teet kansirempan ja asennat/tutat teräs seetit sinne ja ajelet onnellisena elämäsi loppuun asti :D tai sitte käytät aina sitä lyijyn korvaavaa lisäainetta bensan seassa.

Ja jos oikein tarkkoja ollaan niin tossa kysaeisessä koneessa riittää joka neljännellä tankkauksella kun lisää sitä lisäainetta.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Koneen tyyppi siis on ilmeisesti PRT...kö?
Meinasin, että varmistetaan vielä, että se on alunperin sen sierran kone.
Se tyyppihän löytyy kutosesta edestä kattoen oikealta puolelta kannen ja lohkon sauman kohdalta.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Tuhnus
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Touko 2005 16:30
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Sierran kone on näköjään.. siellä lukee tuo PRT himmeesti ainakin kun omilla silmillä katoin..

Saas nähdä laitatanko seetit..kyl varmaan..pitkällä kaavalla taitais tulla halvemmaks kuin jatkuva lisäaineen käyttö..
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo kyllä kai sitä aluks voi käyttää niin ei mee motti piloille, mutta aika pian kannattaa heittää ne seetit. On nykyään toi soppa muutenki riittävän kallista :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tapahtuuko tällästä kaikissa vanhoissa koneissa, jotka tarvitsisivat lyijyä?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

..kyllä :(
ei sieltä mitään junia t...
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eli mitä joutuisin tuonne cortinan kanteen vaihtamaan, jotta pystyisin ajamaan lyijyttömällä bensalla ilman korvaajaa?
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

Sultzille: asennuttamaan seetit.. jos sulla on siinä nyt pienet venttiilit ni hommaa samalla isommat. :wink:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tuohon nykyiseen 1.3l koneeseen en ajatellut tehdä mitään viritystä (kun on kuitenkin originaali). Vaan ostaisin 1.6l mitä virittäisin. Eli seetit on ne kannessa olevat venttiilien tiivistepinnat?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

jep
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Paljonkohan ne maksaisi? Eli siis teräs seetit?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Seetit: 8,40€ kpl (6x6,40=50,40€) (uusittiin vaan pakopuolelle)
Niitten työ: 22€ kpl (6x22=132€)
Venttiilin ohjurit: 4,50€ kpl (12x4,50=54€)
Niitten työ: 12€ kpl (12x12=144€)

Eli yhteensä: 380,40€,
tuommoista synkkää informaatiota taunus-clubin puolella..
v-kutoseen..eipä se kaksi venttiiliä paljoa varmaan pudota. :?
ei sieltä mitään junia t...
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jooh.. Mutta luultavasti se olisi kyllä hyvä tehdä, ni ei tarvitsisi käyttää sitä lisäainetta.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

no joo..säästäähän siinä lisäainekustannuksissa..
toisaalta tuohon rahaan ostaa jo pari moottoria.
se on sitten onnenkauppaa tuleeko hyvä moottori tuohon rahaan..
mutta tuon ikäisestä ei tarvi päästöjä mitata..
ja voi olla että löytyy kansi jossa ne jo on..?
itse koitan suhteuttaa vähän todennäköisiin tuleviin kilometreihin
sitä paljonko rahaa pistää remontteihin..
eli käytännössä kone loppuun ja toinen tilalle..aina noita vanhoja tuntuu löytyvän.
ja joku 350 euroa..varmasti löytyy jo hyvä 2-litrainenkin minkä heittää vaan paikoilleen..tai 1.6..
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ilman muuta. Se pidentää koneen ikää kummasti kun ei tarvii kerran viikossa säätää lisää välyksiä kun painuu venttiilit kanteen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Itse vain aion tehdä tuosta koneesta kerralla hyvän, joka kestää satoja tuhansia kilometrejä huoletonta ajoa :) Jos koneen saisi kuntoon jollain 500-700e. Koko autosta tulee kyllä todella kallis.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

5-7 sataa..löydät jo erittäin hyvän moottorin..vain se tekemisen "ilo"
jää puuttumaan.. :P
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

No varsinkin siinä tapauksessa kannattaa sisällyttää toi remppa projektiin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

janzamar, jep, mutta tuon koneen laitan kuntoon, enkä osta mitään toista sen tilalle, ainakaan pitkään aikaan. Tuolla autolla on enemmän tunnearvoa, ni on pakko saada se toimimaan hyvin.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ymmärrän oikein hyvin..onhan mulla itellä coupe :)
ja orggis-kone on kellarissa odottamassa
kunhan joskus tulee mentyä varaosakauppaan.
eikä siinä ole mitään järkeä,mutta..tai no oon mä sitäkin välillä kaupannu..
onneksi noi vanhat pienet kutoset ei kiinnosta ketään.. :lol:
ei sieltä mitään junia t...
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

janzamar kirjoitti:5-7 sataa..löydät jo erittäin hyvän moottorin..vain se tekemisen "ilo"
jää puuttumaan.. :P
Tuolla hinnalla ei saa uutta konetta, eli ei voi olla varma onko se hyvä.
esim. Ajokilometrit ei kerro mitään koneen kunnosta.
Jokaisen koneen saa hajalle alle 50tkm jos haluaa.

Kun itse tekee (teettää), niin tietää mitä sille on tehty.
:)
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

lalli puhuu pelkkää asiaa
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

en väitä vastaan minäkään..
ei sitä koskaan voi tietää..maailma on huijareita täynnä.
mutta itse olen löytänyt oikein hyviä yksilöitä..esim tuo
v-pata joka nyt on..300 koko autosta,kori oli valmis mutta tekniikka
hyvä..olen kyllä itsekseni naureskellut ilmoituksia lukiessa että
kuinka paljon noita 70-80 luvun taunuksia riittää joilla on ajettu vain
100 000 ja vähän päälle..
vähän manne-meininkiä tahtoo olla.. :)
ei sieltä mitään junia t...
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

janzamar kirjoitti:
hyvä..olen kyllä itsekseni naureskellut ilmoituksia lukiessa että
kuinka paljon noita 70-80 luvun taunuksia riittää joilla on ajettu vain
100 000 ja vähän päälle..
vähän manne-meininkiä tahtoo olla.. :)
En epäile yhtään noita kilometrejä, mutta jossain 70 luvun autossa kun on 100tkm mittarissa, niin koneremppa kolkuttelee ovella. (johtuen silloin 70 luvulla käytetyistä öljyistä)
Vastaa Viestiin