Sivu 1/1
2.0 kaasari turbo
Lähetetty: 14 Touko 2005 01:30
Kirjoittaja SpeedDevil
Eli oon alottamas tollasta projektii, mihin kannattas satsaa. mulla garretin T3 ahdin. haluis porauttaa koneen 2.1 ja jotkin halvat tako männät.Missäs tollanen poraus onnistuis ja missähinnaois se kulkee. entäs männät? olisko jllain hyviä ohjeita tohon et miten kannattas toteuttaa.
Lähetetty: 14 Touko 2005 01:49
Kirjoittaja ZyaS
moottorikoneistamoissa onnistuu lohkon porautus.
mäntinä on käytetty kuplan mahleja saatavuus niihin hyvä.
olettaen tietenkin että kyseessä on fordin OHC
Lähetetty: 14 Touko 2005 10:59
Kirjoittaja Bootsi
Käytä HAKUa, turboista on kyllä juttua piisannut.

Lähetetty: 14 Touko 2005 11:53
Kirjoittaja xraam
Tuolta löytyy ainakin tarinaa och-kaasariturbosta..
http://www.voorttimies.org/ -> Projektit -> Sierra 2.0 Turbo -89
Lähetetty: 14 Touko 2005 13:21
Kirjoittaja SpeedDevil
kaverilla on toi valkonen turbo sierra ic 89
http://www.netikka.net/samih/
Siitä kattelin mallia mutta mistäs sais halvalla takomännät ja kaikki ahtoputket? Coolerin saan halvalla, olis kaks vaihtoehtoa Fiat Ducato 2.8 TDI:n tai Cossun väläri. ekaa oon itte miettiny. se on kuiteskin hieman isompi ku cossun. Toi Garretti mikä mul on niin on aika iso et pitäskö ostaa joku helevetin tehokas bensa pumppu?
Lähetetty: 14 Touko 2005 19:28
Kirjoittaja turbiiniriesa
mikäs sulla on tehotavoite,siitä tietäs paremmin ehdotella jotain.
Lähetetty: 14 Touko 2005 19:49
Kirjoittaja SpeedDevil
noin 200 heppaa, ainakin aluks.
Lähetetty: 14 Touko 2005 19:50
Kirjoittaja lalli69
Oxidius kirjoitti:noin 200 heppaa, ainakin aluks.
Kovin pienellä budjetilla et selviä, jos 200 pitää puhkaista...
Lähetetty: 14 Touko 2005 20:10
Kirjoittaja dexta
Jos lähtis siitä et paljos oot valmis sijottamaa?
Lähetetty: 14 Touko 2005 20:22
Kirjoittaja turbiiniriesa
200 hv riittää hyvin 2wd cosan välijäähdytin,bensapumppu riittää hyvin jos sun piili oli is:ä.lisäsuutin melkeen tarvii hommata tuohon omien lisäksi.soppa ei riitä omalla boxilla ja suuttimilla,samoin pieni sytkän myöhästys on paikallaan.kuhan olet ajellu ja kuunneellu rupeeko nakuttaan.tuohon auttaa ku teet koneesta matalapuristeisen(noo sehän tulee muutenki ku heität noi kuppelin männät is:n kankiin)>jotain 7,6 niinku mulla ni ei ollu noilla tehoilla nakutus ongelmaa.saattaa auttaa jos on vähä enempikin puristuksia,ku mulla oli jotain 250-300hv tuolloin ja ei tullu kokeiltua pienemmillä tehoilla ja mulla oli myöhästystä jo tuolloin käytössä.
Lähetetty: 14 Touko 2005 23:25
Kirjoittaja SpeedDevil
Oon Harjun samin kanssa puhunu,eli Voorttimiehen kanssa ja se sano et 2000e riittää kunnon koneeseen. mahlenin männät maksaa 220e siis ne kuplan männät ja koneistukset sun muut n.500e sit kaikki hilppeet siihen lisäks. ja niitä saa suhteilla hommattua halvalla. ja oon tekemäs kaasari turboa, en ruiskua. sen voi sit joskus jos haluu enemmän tehoa niin lisätä. mulle riittä toi 200hp tohon perherassiin. tietenkin onhan tietenkin ajatuksissa rakentaa 500hv killeri sierran sit kun saa perhe rassin tehtyä. ja joku voi alkaa pilkkua viilaamaan tosta mut teknisesti se olis mahdollista, rahaahan se vaatii mut sitä voi aina säästää.
Lähetetty: 15 Touko 2005 01:14
Kirjoittaja dexta
No miä en oo tehny turbokonetta ku mielikuvituksessa mut kyl tolla suunnitelmalla sen 200hv voip saaha mut ootkos sit varautunu jarrumuutoksiin leimalle?
Lähetetty: 15 Touko 2005 01:58
Kirjoittaja SpeedDevil
No sehän on vaan pakokaasu ahtimen asennus. ei ne välttämättä ees käske laittamaan levyjä. tietenkin levyt olis ihan asialliset, oon miettiny et vaihdan levyt taakse. mut saa nähä.
Lähetetty: 15 Touko 2005 09:53
Kirjoittaja lalli69
Levyt taakse, jos tehot ylittää 180hv
Muuten riittää 10" rummut
Lähetetty: 15 Touko 2005 12:16
Kirjoittaja SpeedDevil
niin se asia on mut jos haluaa olla epärehellinen niin dynottaa sen alle 180hv ja käy leimassa. sit nostaa paineita, mut oon kyl vaihtamassa levyjä taakse niin saa tehtyä yli 180heppasen. Tohon olis mahollisuus saada teholuokitus A eli tehovapaa
Lähetetty: 15 Touko 2005 17:40
Kirjoittaja _P_
mut oon kyl vaihtamassa levyjä taakse niin saa tehtyä yli 180heppasen. Tohon olis mahollisuus saada teholuokitus A eli tehovapaa
A on niinkuin ahdettu, ei tehovapaa.
Sellaista ei ole eikä saa tehtyä kuinkaan, enää mistään.
Lähetetty: 15 Touko 2005 21:01
Kirjoittaja SpeedDevil
No ainakin sai vielä kuukausi sitten. ja mulla oli E30 korinen bemari tossa fordejen välissä ja hyvinhän siihen sai teholuokitus A ja oli ihan vapari mutta yli 200heppanen.
Lähetetty: 15 Touko 2005 22:28
Kirjoittaja lalli69
Oxidius kirjoitti:No ainakin sai vielä kuukausi sitten. ja mulla oli E30 korinen bemari tossa fordejen välissä ja hyvinhän siihen sai teholuokitus A ja oli ihan vapari mutta yli 200heppanen.
Se A ei ole mikään teholuokka, vaan tarkoittaa mutkaa pakosarjan kyljessä, niinkuin tuossa jo sanottiinkin.
Lähetetty: 16 Touko 2005 03:23
Kirjoittaja SpeedDevil
no en sit tiedä et olisko siihen saamu turbon kiinni.