Sivu 1/1
Orionin öljyntäyttökorkki
Lähetetty: 13 Touko 2005 16:28
Kirjoittaja orion-1.6i
Niin, eli ilmeni orionissa semmonen vika, että öljyntäyttökorkki hyppää aina käynnissä ollessa omia aikojaan paikoiltaan. Yski asiantuntija sanoi sen johtuvan koneen löysyydestä. Öljyähän se vie aika paljon, mutta sen luulen johtuvan venttiilivarsien kumeista. Ajettuja kilometrejäkään en sen kummemmin tiedä johtuen mittarista, ajettu joko 330000km tai 430000km..
Korkki kuitenkin näyttää olevan päällisin puolin kunnossa..
Sanokeepa että mikä tuota taas riivaa, onko mahdollisesti isokin remppa edessä.. Auto siis tuo allekirjotuksen mukainen..

Lähetetty: 13 Touko 2005 16:34
Kirjoittaja ZyaS
aika paljon ajetultahan tuo kuulostaa.. tarkista ettei huohotin ole tukossa
Lähetetty: 13 Touko 2005 21:14
Kirjoittaja Riesa2.0
Kannattaa tarkistaa tosiaan se huohotinputki, vanha peltoauto kadetti kans aikanaan teki tuota, siinä oli huohotinputki jäätynyt tukkoon, Sulla se tuskin kuitenkaan jääs on, mutta voi olla jostain muusta syystä tukossa

Lähetetty: 13 Touko 2005 22:13
Kirjoittaja nestori
Löytyykö siitä venakopasta lähtevästä huohotusletkusta sellainen musta pömpeli (ammattislangia) siitä akun lähistöltä? Tiedän yhden tapauksen missä ilmeisesti siitä oli lähtenyt täytteet (jotain teräsvillan tapaista taisi olla) liikenteeseen ja sitten tukkineet letkun. En tiedä onko noissa efi cvh:issa moniakin erillaisuuksia huohotuksissa.
Lähetetty: 13 Touko 2005 23:39
Kirjoittaja Monteonisti
Kokeileppa kaasutella korkki auki, jos tulee "värillistä" kaasua niin remppa edessä, jos väritöntä niin selviät putsauksella tai huohotinputken johtamisella auton alle, tulppaa kuitenkin imusarjaan tai putsariin menevä reikä silloin!

Lähetetty: 14 Touko 2005 00:31
Kirjoittaja orion-1.6i
nestori kirjoitti:Löytyykö siitä venakopasta lähtevästä huohotusletkusta sellainen musta pömpeli (ammattislangia) siitä akun lähistöltä? Tiedän yhden tapauksen missä ilmeisesti siitä oli lähtenyt täytteet (jotain teräsvillan tapaista taisi olla) liikenteeseen ja sitten tukkineet letkun. En tiedä onko noissa efi cvh:issa moniakin erillaisuuksia huohotuksissa.
Juu onhan siinä musta pömpeli, ja se onkin jo puhdistettu, bensassa likosi jonkun aikaa.. Ei siellä kyllä mitään muuta sisällä ollukkaan kun vähän likaa, liekkö sitten lähteneet liikulle ne villat (jos siellä pitää tosiaan sitä villaa olla). Ei sen puhdistaminen toimintaan tuntunut vaikuttavan. Mutta huomenna pitää kahtoo letkut sun muut läpi jos jaksaa.. Kovasti tekis mieli vaihtaa tuohon koko mylly, kerkiis välillä ajamaankin ettei tarviis aina korjailla ja mietiskellä että mikähän seuraavaks paukahtaa.. Nooh, pitäähän noin paljon ajetussa jo vähän vikoja ollakki..
Lähetetty: 14 Touko 2005 15:41
Kirjoittaja orion-1.6i
Monteonisti kirjoitti:Kokeileppa kaasutella korkki auki, jos tulee "värillistä" kaasua niin remppa edessä, jos väritöntä niin selviät putsauksella tai huohotinputken johtamisella auton alle, tulppaa kuitenkin imusarjaan tai putsariin menevä reikä silloin!

Kokeilin äsken tuota korkkiauki kaasuttelua, niin kyllä siinä kaasun seassa vähän väriä oli, mutta ei paljon, silleen jotta just huomas.. Niin mitenkäs isoa remppaa se sitten mahdollisesti tarkoittaa? Jos nimittäin tulee korjauskuluja yli 150 euroa, niin jätän tuon varaosiksi ja ostan escortin..
Lähetetty: 14 Touko 2005 22:31
Kirjoittaja Monteonisti
Riippuu viasta ja omasta korjaustaidosta, siis rempan hinta!

Pajalla sanovat vasta käsipäivää tuolla summalla!

Lähetetty: 15 Touko 2005 11:42
Kirjoittaja zak69
Koita nyt vaan putsata ekana jos auttais. Jos se ei älyttömästi öljyä vie niin kyllähän noilla kilsoilla vieläkin ajelee

Lähetetty: 24 Touko 2005 16:01
Kirjoittaja orion-1.6i
Nonni, tässä pari päivää sitten putsailin ne huohotinputket, törkyähän siellä olikin, mutta ei niin paljoa että tukossa olisi ollut.. Ilmanputsariinkin on taas ilmestynyt öljyä, vaikka sen muutama sata kilometriä sitten puhistin. Irrotin eilen venakopan, venttiilivarrenkumit pitäs vaihtaa kunhan tulevat paikalliselle koneistamolle.
Nyt kun tuota on alettu purkamaan, ajattelin ottaa kannenkin pois kun ei kerta ole kannentiivisteenkään hinta kuin 11,44 euroa motonetissä.. Sais ees jotain selkoa että miks se kone kolisee niin sietämättömästi..
Kattoo nyt jos vaikka hoonauttaski ja laittas uuvet männänrenkaat, mutta sen näkee sitten myöhemmin, että kiinnostaako ja riittääkö rahat..
Lähetetty: 06 Kesä 2005 12:39
Kirjoittaja orion-1.6i
Noniin, tuli tässä venttiilivarrenkumit vaihettua, ja todella kuluneet ne olikin, ja kaiken lisäksi vielä kivikovat

. Olisiko siis mahdollista, että venttiilivarsien kumien välistä olisi tyrkännyt painetta venakoppaan, ja näin ollen korkki lentänyt aina paikoiltaan?
Männät purin pois, ja kunnossa ovat renkaita myöten. Pytyssäkään ei ollut naarmuja, joten en hoonauta.
Kaipa sen koneen ensi viikkoon mennessä läjään saisi..