Sivu 1/1

Eskon lambda-anturi?

Lähetetty: 23 Touko 2007 23:48
Kirjoittaja Monteonisti
Onkos kukaan vaihtanut tarvikeanturia -96 1.8 Zetecciin?
Minä vaihdoin kun luulin vian olevan siinä, mutta ei ollut, oli myynnissä tarvikkeena kaksi eri mallia! :shock:
Ostin molemmat ja laitoin vain toisen paikalleen, hyvin pelittänyt mutta mielestäni kulutus on noussut! :twisted:
Kysymys? Kumpi seuraavista antureista on oikea?
1. NTK: S4/0ZA624-E4/1952
2. NTK: S4CG/0ZA624-E5/1919
Vai onko kumpikin vääriä? :roll:
(tuo NTK on NGK:n pulju)

Re: Eskon lambda-anturi?

Lähetetty: 24 Touko 2007 13:38
Kirjoittaja TuomasY
Monteonisti kirjoitti:Onkos kukaan vaihtanut tarvikeanturia -96 1.8 Zetecciin?
Minä vaihdoin kun luulin vian olevan siinä, mutta ei ollut, oli myynnissä tarvikkeena kaksi eri mallia! :shock:
Ostin molemmat ja laitoin vain toisen paikalleen, hyvin pelittänyt mutta mielestäni kulutus on noussut! :twisted:
Kysymys? Kumpi seuraavista antureista on oikea?
1. NTK: S4/0ZA624-E4/1952
2. NTK: S4CG/0ZA624-E5/1919
Vai onko kumpikin vääriä? :roll:
(tuo NTK on NGK:n pulju)
Olen vaihtanut Motonetistä ostetun anturin sigun mukaiseen värkkiin. Ei kai noissa lambdoissa yleensä muuta käytännön eroa ole kuin, että onko kolmi- vai nelijohtoinen. Nelijohtoisissa on lämmitysvastus sisällä.

Oma lukunsa ovat laajakaistalambdat, joista saa tarkempaa informaatiota ulos, mutta näitä on vain harvoissa autoissa.

Tarvikelambdan kuin tarvikelambdan luulisi käyvän Fordiin kuin Fordiin. RS2000:ssa on muistaakseni lambdan kiinnitys erilainen - suuremmat kierteet tai vastaavaa. Muuten ne lienevät aika samanlaisia.

On sellainen mahdollisuus, että olet laittanut lambdan johdot jotenkin väärin ja sen seurauksena auto käy nyt jatkuvasti vikasietotilassa tai vastaavaa.

--
Tuomas Yrjövuori

Lähetetty: 24 Touko 2007 20:43
Kirjoittaja Regu
Mulla tuntus olevan samaa ongelmaa että lambdan vaihdon jälkeen tuntus kulutus nouseen ja asennus meni niin että väri väriin ja nippuun :D

Lähetetty: 24 Touko 2007 21:13
Kirjoittaja TeRoK
Kai sentään laitoit niillä mukana tulleilla puristusliittimillä ja kutistejatkolla lambdat kiinni??? Ainakin noi NTK:n lambdat jotka korppariin tilasin oli sitä mallia, että ne ottaa vertailuhapen sieltä johdon kuoren välistä.
Tai näin paketissa väitettiin...

Lähetetty: 24 Touko 2007 21:26
Kirjoittaja lassi
Täällä oli sota siitä vertailuhapen johdon kautta saannista uskokoon keen ei :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :?

Lähetetty: 24 Touko 2007 21:40
Kirjoittaja Monteonisti
Johdot on väri-väriin. Päästöt OK oli ainakin viime syksynä vaihdon jälkeen katsastuksessa. Kulutus noussut (mielestäni) 0,5-1 litraa satasella, tehot tallella (mielestäni), siis tuskin vikasietotilassa ja haistelee happea liitoksista? :shock:
Oli tuo S4CG käytössä viime syksystä ja nyt S4 paikallaan, saas nähä miten käy parin takillisen jälkeen? :roll:
Pitää kait varalta fiksata nuo liitoksetkin jos muu ei auta!
Vaimo ajelee tuolla ja vois auttaa jos itse polkis kunnolla, siis tuota Eskoa! :D
Alennuin tutkiin "manuskaa" ja kyllä siinä kehoitettiin tekeen tiiviit liitokset! :oops:

Lähetetty: 24 Touko 2007 22:40
Kirjoittaja hartza
TeRoK kirjoitti:Kai sentään laitoit niillä mukana tulleilla puristusliittimillä ja kutistejatkolla lambdat kiinni??? Ainakin noi NTK:n lambdat jotka korppariin tilasin oli sitä mallia, että ne ottaa vertailuhapen sieltä johdon kuoren välistä.
Tai näin paketissa väitettiin...
Niin se tekee, kannattaa uskoa asiantuntijoita ;)

Lähetetty: 26 Touko 2007 01:04
Kirjoittaja Monteonisti
Kait pitää johtojen, siis mustan ja harmaan, olla lähekkäin jos "välitilaa haistelee"? 8)
Manuska kehoitti mittaan vastuksen ja valitseen sen mukaan oikean!
S4 muistaakseni yli 10 kilo-oohmia ja S4CG alle.
Vanhassa oli "ääretön" vastus, siis yli tuon rajan? 8)
Mutta samoin oli molemmissa uusissa, menee yli hilseen! :shock:

Lähetetty: 02 Kesä 2007 01:40
Kirjoittaja Monteonisti
Meni tankillinen 7,5l/100km sekalaisessa ajossa, kait jo lähellä oikeaa?