Sivu 1/1

Sierran linttaperä

Lähetetty: 16 Touko 2007 23:16
Kirjoittaja Jukkiss
Kyselisin vaan kun itselläni on madallettu sierra ja siinähän tunnetusti menevät takarenkaat linkkuun joka syö renkaita vähän liikaa. Mikähän viritys tähän auttaisi että saisi renkaat suoraan? Entä onko olemassa poppaskonsteja etupään camberin säädölle että saisi sellaisen siihen?

Lähetetty: 16 Touko 2007 23:18
Kirjoittaja samiharju
takapyörät saa suoraan laittamalla laakeripukin alle tai tarkemmin jarrukilven ja alatukivarren väliin ylempien pulttien alle prikat.. paksuudesta en tiedä mutta jotenkin näin.

Lähetetty: 16 Touko 2007 23:19
Kirjoittaja Jukkiss
Itekkin tätä vähän funtsin, no tattista kumminki nopeesta informaatiosta.

Lähetetty: 16 Touko 2007 23:53
Kirjoittaja kimmok
Tai sitten laillisesti korjaten-> cossun tukivarret ja hiukan matalammat apurungon puslat -> suoristuu lähes 0:aan

Prikat on helpoin, mutta siinä laakeripesässä kun ei ole liikaa sitä keskittävää osaa että se jää sitten pelkkien pulttien varaan. Kovin paljoa ei ainakaan kannata prikkoja laittaa.

Prikat ja camperilevyt ei ole sallittuja suomessa, mutta es. englannissa ovat. Katsarihan ei niitä huomaa jos sielä ei hirveetä rakoa ole.

Jos etupään camperit haluat säädellä niin vaihda sitten epäkeskouniball yläpäät tai pelkästään campersäädölliset uniball yläpäät.
Voisi kai niitä yläpään pusliakin tehdä epäkeskona ja sitten kääntämällä sitä säätää camperia ja casteria ja sitten läpipulteilla lukita se paikallee :S
Kuka sitten alkaa sellasia puslia tekemään on eri asia...
Säädettävät alatukivarret on yksi konsti, mutta n.2-3x kalliimpi kuin epäkeskoyläpäät.

Takapyörissä kannattaa myös katsoa miten aurauskulma muuttuu, kun se on madallettu. Sitäkin hiukan kannattaa oikaista, prikka myös etummaisen alemman pultin laakeripesän ja tukivarren väliin. Yleensä tähän ei kiinni kukaan huomiota vaikka olisi syytä ottaa kaikki huomioon. Takapää ei muistaakseni saisi aurata ainakaan paljoa enempää kuin etupää.