Sivu 1/1
Sierra dohc
Lähetetty: 16 Touko 2007 14:55
Kirjoittaja lmakko
mitähän noihin dohc sierrojen kansiin uusitaa siinä paljon muistutetus 200thk kansirempas?
Lähetetty: 16 Touko 2007 16:34
Kirjoittaja DTS
Olettaen, että kansi on ehjä:
-Venttiilit (Suotta hiot niitä entisiä)
-venttiilien nostimet
-venttiilinvarren tiivisteet
-kannen- ja venttiilinkopan tiivisteet
-uudet kannenpultit (entiset tuppaavat olemaan pilalla, venymän takia)
+ Kannattaa uusia myös pako-ja imusarjan tiivisteet
Nuo ainakin, jos haluaa taas varmoja kilometrejä tulevaisuudessa, nokkia ei tarvitse yleensä uusia, elleivät ne ole silminnähtävästi kuluneet. Samat hilppeet uusitaan kuin muissakin kansissa. Niin ja tarkista vielä kannen suoruus lasipinnalla, ja ehdottomasti momenttiavain kasatessa pakettia läjään.
Lähetetty: 16 Touko 2007 17:26
Kirjoittaja Riesa2.0
Siis kysytkö että miksi niihin tehdään kansiremppa, vai mitä niihin uusitaan? Se mitä uusitaan riippuu siitä mitä halutaan uusia, mutta syy miksi noihin yleensä se kansiremppa tehdään johtuu siitä paljon puhutusta kannen halkeamisesta, josta löytyy foorumilta kyllä keskusteluita.
Lähetetty: 16 Touko 2007 22:34
Kirjoittaja samiharju
pakopuolen ohjurit laskeutuvat alas, ne voi joutua uusimaan ja tekemään "Lukituksen" ettei uudelleen laske.
nähdäkseni kannen halkeilu johtuu yleensä huonosta käytöstä, ts. sammutetaan täydestä lennosta eikä anneta lämpötilojen tasoittua vrt, turboauton jälkikäyttö. tähän lisäksi suuresta syyläristä johtuva vähäinen flektien pyöriminen (nämäkin toimivat vaiheittain); suomen suvessa flekti pyörähtää niin harvoin että jumittuu helposti -> pääsee kiehahtamaan ja kansi on toki sillä selvä.
Lähetetty: 16 Touko 2007 23:36
Kirjoittaja kimmok
Mun dohcilla on menos 380tkm eikä mitään ongelmia, en ajatellut huvikseni tehdä remonttia katotaan mitä kestää. Minkäänlaisia oireita ei ole mistään viasta ja sen kyllä huomasi päästöissä 8)
Lähetetty: 17 Touko 2007 11:04
Kirjoittaja jaska74
täällä mennään 240 ajetulla kannella ja ainoa ongelma on jäähdytysvesien katoaminen apaut litra/kk
konttorilla päästöt oli kyllä kunnossa
Lähetetty: 17 Touko 2007 11:40
Kirjoittaja kimmok
Mulla ei CO löydetty tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ollenkaan jos oikein muistan tai ainakin se oli niin monella desimaalilla 0, että aivan nauratti. HC tyhjä 17 ja kierros 19
Lambda 1.03
Nämä tuli heti kun kytkettiin laitteet kiinni ja ihan normaalia ajoa ajelin sen n.20km konttorille.
Yleensä riesoja ja scorpareita on saanu polkea kunnolla ja vitkutella ja ketkutella että saa läpi konttorilla.
Lähetetty: 17 Touko 2007 11:48
Kirjoittaja samiharju
321tkm, eka kannentiiviste paikallaan, no problemos

ei vie öljyä eikä vettä.. viime syksynä luulin että alkoi vettä kulumaan mutta syyllinen oli vuotava syylärin pääty joka muuten vuotaa edelleenkin kun ei ole niin vakava juttu.. päästöt vaatii aika rajua lämmittämistä mutta uskoisin että katti ei ole enää uudenveroinen vaikka kananmunapierulta haiseekin vielä vähäsen
