Sivu 1/1
Sytkäjärjestelmän vaihto ja autom. ryyppy käsitoimiseksi
Lähetetty: 13 Touko 2007 20:05
Kirjoittaja fragmented
Minkälainen homma ja kuin vaikea ois vaihtaa sytkä hommat uusiks, eli lähinnä et pääsis eroo tosta paskasta motorcraft boksista...ja ehdottomasti tosta automaatti ryypystä,pitääkö vaihtaa koko kaasari vai onko olemas jotain jippoa? ja sitten vielä sellanen, nykyään on siis 2.0 ohc kaasari koneella rieska, ja se on korjaukses ku ei lähteny taas käyntii, ni se jäi korjaamol kesken sen takia kun niillä ei ollu ohjeita säätöihin,eli ei saanut säätöjä kohalleen, mistähän ne löytäis? ja mitä säätöjä ne yleensäkkin tarvii?
Lähetetty: 13 Touko 2007 23:21
Kirjoittaja Motorpsycho
Kaasarin joutuu kyllä ainakin vaihtamaan kokonaan käsiryypyllä olevaan malliin..Virranjakajan vaihto taas on helppo tai vaikea, riippuen siitä, miten vaikea on säätää. Ja se taas riippuu siitä onko sytytys kärjellinen vai kärjetön?
Re: Sytkäjärjestelmän vaihto ja autom. ryyppy käsitoimiseksi
Lähetetty: 14 Touko 2007 09:39
Kirjoittaja tursas
fragmented kirjoitti:...ja ehdottomasti tosta automaatti ryypystä,pitääkö vaihtaa koko kaasari vai onko olemas jotain jippoa? ja sitten vielä sellanen, nykyään on siis 2.0 ohc kaasari koneella rieska, ja se on korjaukses ku ei lähteny taas käyntii, ni se jäi korjaamol kesken sen takia kun niillä ei ollu ohjeita säätöihin,eli ei saanut säätöjä kohalleen, mistähän ne löytäis? ja mitä säätöjä ne yleensäkkin tarvii?
Kyllä sen automaattiryypyn saa helposti pois pelistä ku irrotat vaan sen pyöreän jousikellon siitä kaasarin päästä, kolmella ruuvilla kiinni ja sitten kuminauhalla tai rautalangalla lukitset ryyppyläpän siitä aisastaan koko kesäksi apposen auki. Kesällähän automaattiryyppyä ei musta tarvii ollenkaan. Veikkaisin, että haulla automaattiryyppy tai Googlettamalla sen löytyy erilaisia virityksiä miten se mekaaninen ryyppy on tehty vaikka vanhan fillarin vaihdevivusta ja vaijerista....
Talvellahan siitä olikin jo vähän puhetta:
http://www.ford-club.net/foorumi/viewto ... attiryyppy

Oiskohan ne tarkoittanut just pakokaasusäätöjä, jos automaattiryyppy on juminu ittensä päälle, ku se kellojousi oli poikki, mulla oli aikoinaan juuri sama tilanne.....
Tässä osoitteessa on pusattu englanniksi kuvien kanssa just Weberiin käsiryyppy sen automaattiryyppypallukan tilalle:
Manual Choke Conversion
http://www.colinusher.info/Robin%20Hood/enginefit.html
Muutossarjoja myydään näköjään maailmalla:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=man ... =Hae&meta=
Edit: kappas vaan ja täällä semmonenkin on sitten asennettu kuvien kanssa (More information)
http://www.valvoline.com/carcare/articl ... 5&scccid=5
Lähetetty: 14 Touko 2007 14:21
Kirjoittaja Motorpsycho
Aikanaan escortin 1,6 kentistä meni tuo kyseinen jousi poikki talvella, ja ryyppy jumi päälle. bensaa kului reilut 20 l sataselle..

juuuuu
Lähetetty: 14 Touko 2007 18:18
Kirjoittaja fragmented
tänää sain ku oli laakkoskalla "huollossa" 221e:n eestä teki mukamas jotain, sit vielä ku hain ni sano että ei se vielä kunnol toimi, pitäis vielä ostaa kaasarin korjaussarja mitä ei tunnu löytyvän oikein, eli semmonen mis tulis uudet kalvot,suuttimest ja tiivisteet. kyllä vitutti kun ensin sano että auto toimii, sit ku meni sinne ni sai laskun kätee ja sano viel et ei se vielä kunnos ole, sinne on vaa tehty patentteja tjtn et toimii edes sen verran että töihin pääsee...ihme peppu reikiä...moposportista lienee saatavana ainaki noita sarjoja?