Sivu 1/1

Kaasuläpän asennon tunnistin V6 mondeossa

Lähetetty: 13 Touko 2007 17:54
Kirjoittaja atteyl
Kyse on 2,5l v6 vm.-03, vikana on edelleen nykiminen/pätkiminen, nyt on vaihdettu ylä ja alapään asennontunnistimet ja molemmat lambdat, ilmamassa mittari on "pesty" ja on mekaanisesti ehjä ja uudet tulpat vaihdettu. Nyt haluaisin tietää paljonko kaasuläpän anturissa pitää vastus arvot olla ja voiko siinä esiintyä kohtaa jossa yhteys olisi "poikki" ja onko sitä fordilta saatavana? Äsken mittailin ja "alussa" on sellainen kohta tyhjäkäynniltä pois siirryttäessä että kestää hetken vastusarvo löytää..

Lähetetty: 14 Touko 2007 19:50
Kirjoittaja mondeo99
Vanhemmassa (2000) 2.5 V6 ohmit on 400-6000.
Mitataan keskinavan ja vuorotellen kummankin sivunavan väliltä.
Liikuta läppää hitaasti kiinniasennosta täysinauki-asentoon vastuksen suuruutta tarkkaillen.
Mikäli arvot poikkeavat ilmoitetusta tai vastus muuttuu äkillisesti on tunnistin viallinen, vaihda uuteen (vapaa lainaus alfamerin kirjasta)

Lähetetty: 14 Touko 2007 21:20
Kirjoittaja TeRoK
Mun mielestä tarkemman tuloksen saa kun mittaa jännitteen kanssa. ainakin vanhemmissa arvot oli jotain 0,5V-4,7V Tosta näkee tarkkaan, että mitä tietoa eculle menee.
Ja ei saisi olla mitään tyhjää kohtaa kyllä liikutettaessa anturia.

Re: Kaasuläpän asennon tunnistin V6 mondeossa

Lähetetty: 27 Touko 2007 02:18
Kirjoittaja WSE
atteyl kirjoitti:Kyse on 2,5l v6 vm.-03, vikana on edelleen nykiminen/pätkiminen, nyt on vaihdettu ylä ja alapään asennontunnistimet ja molemmat lambdat, ilmamassa mittari on "pesty" ja on mekaanisesti ehjä ja uudet tulpat vaihdettu. Nyt haluaisin tietää paljonko kaasuläpän anturissa pitää vastus arvot olla ja voiko siinä esiintyä kohtaa jossa yhteys olisi "poikki" ja onko sitä fordilta saatavana? Äsken mittailin ja "alussa" on sellainen kohta tyhjäkäynniltä pois siirryttäessä että kestää hetken vastusarvo löytää..
Taasko sitä on korjattu huvikseen tutkimatta ensin vikakoodeja :)
Jos asennontunnistin on mitatessa poikki miltään kohtaa niin varmasti aiheuttaa ongelmia, se ensin vaihtoon ja sitten nollataan vikakoodit, ajetaan vaihtelevaa ajoa ja katsotaan koodit uudelleen onko muuta vikaa.