Sivu 1/2

SIERRA 1,6 -----> 2,0

Lähetetty: 09 Touko 2005 23:59
Kirjoittaja hapa11
eli sierra on 1,6 vm 89. mitäs kaikkee täytyy vaihtaa kun laittasin kaks litsasen koneen. eessä on ainakin jäähdytetyt levyt valmiiks.

Lähetetty: 10 Touko 2005 05:59
Kirjoittaja turbiiniriesa
taakse 2.0 litrasen jarrut ja konttorille.

Re: SIERRA 1,6 -----> 2,0

Lähetetty: 10 Touko 2005 08:03
Kirjoittaja henu
hapa11 kirjoitti:eli sierra on 1,6 vm 89. mitäs kaikkee täytyy vaihtaa kun laittasin kaks litsasen koneen. eessä on ainakin jäähdytetyt levyt valmiiks.
no ite ku vaihoin ni ei menny eka läpi ku ei ollu mukana fordin hyväksyntää siitä et autoon on vaihettu tarvittavat palikat eli ne 9" taka rummut

Re: SIERRA 1,6 -----> 2,0

Lähetetty: 10 Touko 2005 10:32
Kirjoittaja overboost
henu kirjoitti: no ite ku vaihoin ni ei menny eka läpi ku ei ollu mukana fordin hyväksyntää siitä et autoon on vaihettu tarvittavat palikat eli ne 9" taka rummut
Vaihda konttoria! Kyllä katsastus pitää onnistua ilman Fordin lappuja. Tarpeeksi hyvät paperit(eroavaisuus lappu, korjauskirja ym..) vaan mukaan ja voi sen takajarrun koon mitata konttorilla.

Lähetetty: 10 Touko 2005 10:46
Kirjoittaja Mak383
Ei mulla mitää lappuja ollu.

Piti vaan maahantuojalta hommailla sellanen päästönormilappu ton ruiskun takia. Muuten ihan läpihuutojuttu.

Takajarrut on ainoa rakenteellinen ero noissa suunnilleen. Eli taakse jarrukilvet, sylinterit ja kengät + rummut kaikkine säätöhilkkeineen uusiks. Ei iso homma siis.

Joillaki konttoreilla taas viilailevat pilkkua noista taka-akseliasioista, kun 1,6 ja 2,0 perät on erilaiset. yhdellä konttorilla taas väitti, että joutuu vaihtamaan vaihdelaatikon, perän, etutolpat, etujarrut, taka-akselin jarruineen jne. vaihtu konttori aika äkkiä ;)

Lähetetty: 10 Touko 2005 21:22
Kirjoittaja hapa11
juu kiitoksii vaa, ei muutaku takajarrui vaihtaa..

Re: SIERRA 1,6 -----> 2,0

Lähetetty: 11 Touko 2005 07:51
Kirjoittaja henu
overboost kirjoitti: Vaihda konttoria! Kyllä katsastus pitää onnistua ilman Fordin lappuja. Tarpeeksi hyvät paperit(eroavaisuus lappu, korjauskirja ym..) vaan mukaan ja voi sen takajarrun koon mitata konttorilla.
kaikilta konttoreilta mitä kysyin ni sanovat saman et fordilta todistus ja nää konttorit on kuopiossa, saatto tietysti olla et sattu joka konttorilla vähän kohelo ukko olemaan mut näin se homma meni mulla

Lähetetty: 11 Touko 2005 19:33
Kirjoittaja scorpion
Jatkampa tähän...eli itellä on -87 1.6 c Sierra (täysin vakiopalikat alla tekniikaltaan) ja toi 2.0 kans kiehtos... :P Eli mitä kaikkee eroo näissä nyt on jos vaihtaa ton kaks litrasen alle?? Jarrut siis menis uusiksi ja vissii laatikkoki ku entinen on nelivaihteinen... :roll:

Meneekö tuo 2.0 yleensäkkää miten helposti paikallee ja onko isokin projekti muuten??? Ja näitä millanen kakslitranen on järkevä laittaa, siis ku on kaasaria, ruiskua, Dochia yms... :shock: Tarkoitus ei siis ois mitää rata-autoo tehä, vaa ihan tieliikennekäyttöön vähän pirteempi versio kuin tää 1.äkänen.... =/ Kuitenki ku kulutuskaan ei taida pahemmin muuttua kakslitrasen myötä..... :)

Lähetetty: 11 Touko 2005 19:53
Kirjoittaja turbiiniriesa
2.0 ohc menee heittämällä ja ei välttämättä tarvi edes vaihdelaatikkoa laittaa jollei muuten halua 5-lovista.

jos sun piili on kaasarivehje ja haluat ruiskun niin osta jostain koko auto joka esim.peräkolaroitu,josta riisut moottorin,johtosarjan boxeineen, tankin pumppuineen ja ne jarruvehkeet.
helpommalla pääsis tietysti kaasarikoneen laittamalla.
kulutus ei tavallisessa ajossa nouse.voi jopa laskea jos kone paremmassa kunnossa ku vanha 1,6.

dohc:ta en suosittele varsinkaan jos aiot konetta vielä viritteleen.

Lähetetty: 12 Touko 2005 10:17
Kirjoittaja scorpion
Kaasariha se tosiaan on.... Ja joku kaasari kone ois varmaa fiksu laittaa tilallekki helpouden takia... :) Mutta onko näissä 2-litrasissa isoja eroja, ku eikö niitäkin ole useita eri malleja??

Lähetetty: 12 Touko 2005 10:49
Kirjoittaja henu
scorpion kirjoitti:Jatkampa tähän...eli itellä on -87 1.6 c Sierra (täysin vakiopalikat alla tekniikaltaan) ja toi 2.0 kans kiehtos... :P Eli mitä kaikkee eroo näissä nyt on jos vaihtaa ton kaks litrasen alle?? Jarrut siis menis uusiksi ja vissii laatikkoki ku entinen on nelivaihteinen... :roll:

Meneekö tuo 2.0 yleensäkkää miten helposti paikallee ja onko isokin projekti muuten??? Ja näitä millanen kakslitranen on järkevä laittaa, siis ku on kaasaria, ruiskua, Dochia yms... :shock: Tarkoitus ei siis ois mitää rata-autoo tehä, vaa ihan tieliikennekäyttöön vähän pirteempi versio kuin tää 1.äkänen.... =/ Kuitenki ku kulutuskaan ei taida pahemmin muuttua kakslitrasen myötä..... :)
onkos se sinun laatikko pieni vai iso nelilovinen ku sitä aattelin et jos laittaa ton pienen laatikon ni pitää olla myös pieni kytkin ellei rupee säätämään jostain muusta olikohan gt cortiina et on pieni poori mut iso levy ni jokatapauksessa se pieni kytkin ei välttämättä pidä 2.0 myllyllä ainakaan jos on huono

Lähetetty: 12 Touko 2005 11:48
Kirjoittaja janzamar
eli levyksi joko 1.6 gt tai 2.0..
ja sen mukaan se laatikon tappi.23 booria.

Lähetetty: 12 Touko 2005 13:12
Kirjoittaja ZyaS
janzamar kirjoitti:eli levyksi joko 1.6 gt tai 2.0..
ja sen mukaan se laatikon tappi.23 booria.
näin siis "pikkulaatikon" ja 2.0ohc:n kanssa

Lähetetty: 12 Touko 2005 15:02
Kirjoittaja janzamar
kyllä mä josku vielä opin.. :lol:

Lähetetty: 15 Touko 2005 15:48
Kirjoittaja scorpion
"pieni- vai isolovinen" eli??? Ei sano minulle mitää.... :roll:

Lähetetty: 15 Touko 2005 15:56
Kirjoittaja ZyaS
iso laatikko - MT75 - pakkilukollinen
Pikku laatikko - Type-9 - Pakkilukoton
menikö noin..?

vai
pikku laatikko - Type 3
iso laatikko - Type E

ja sitten MT75 - viis lovinen - vahva.
Type-9 - viis lovinen - heikompi

Lähetetty: 15 Touko 2005 18:04
Kirjoittaja scorpion
En tiedä ymmärsinkö oikein, mut ainaki tossa mun Sierrassa on siis neljä vaihdetta ja pakki menee päälle ku painaa keppiä alas päin päälle laittaessa....

Lähetetty: 15 Touko 2005 22:33
Kirjoittaja lalli69
scorpion kirjoitti:En tiedä ymmärsinkö oikein, mut ainaki tossa mun Sierrassa on siis neljä vaihdetta ja pakki menee päälle ku painaa keppiä alas päin päälle laittaessa....
Eli siinä on ilmeisesti E-Tyyppi laatikko, joka on käytännössä sama kuin Type 9, mutta 4 vaihteinen

Lähetetty: 17 Touko 2005 17:38
Kirjoittaja Mak383
Kyllä toi Type-9 on meilläpäin ainakin kulkenut nimellä iso laatikko.. Ja vahvempi se on kuin mikään 4-lovinen. Ainakin itselläni kestänyt moitteetta, ilman minkäänlaisia ongelmia.

Lähetetty: 17 Touko 2005 22:29
Kirjoittaja VesQ
No ymmärtääkseni se vahvin taitaa olla iso 4 vaihteinen eli tuo Type E ja sitten se iso 5v on heikompi eli Type 9. Kyllähän kaikki laatikot tietysti rikki saa riippuen siitä miten niitä käyttää mutta kovasti ovat puhuneet että tuo type 9 ei mikään hirmukestävä ole esim verrattuna type e:hen. Siis kyllähän ne vakiovehkeissä kestää varmasti vaikka kuinka polkee mutta viri-viri vehkeet aina oma lukunsa

apuva

Lähetetty: 08 Loka 2005 00:05
Kirjoittaja jan
:oops: mitäs tuota jos vaihdan 2.0 is:n tilalle doch koneen ni onko missä eroja ja meneekö ihan heittämällä?

Re: apuva

Lähetetty: 08 Loka 2005 08:41
Kirjoittaja cossu2
jan kirjoitti::oops: mitäs tuota jos vaihdan 2.0 is:n tilalle doch koneen ni onko missä eroja ja meneekö ihan heittämällä?
Ei mene, ainoa mikä menee heittämällä on kone paikoilleen palkkiin. kaikki muu menee vaihtoon :wink:
edes aski ei sovi saatikka putkisto

Re: apuva

Lähetetty: 08 Loka 2005 11:00
Kirjoittaja Bootsi
jan kirjoitti::oops: mitäs tuota jos vaihdan 2.0 is:n tilalle doch koneen ni onko missä eroja ja meneekö ihan heittämällä?
Suosittelen pitämään sen OHC:n (miks vaihtaa huonompaan) :wink:
..ellet sitten tarkoita 16v DOHC:tä.

Lähetetty: 08 Loka 2005 11:10
Kirjoittaja s.o.h.c
VesQ kirjoitti:No ymmärtääkseni se vahvin taitaa olla iso 4 vaihteinen eli tuo Type E ja sitten se iso 5v on heikompi eli Type 9. Kyllähän kaikki laatikot tietysti rikki saa riippuen siitä miten niitä käyttää mutta kovasti ovat puhuneet että tuo type 9 ei mikään hirmukestävä ole esim verrattuna type e:hen. Siis kyllähän ne vakiovehkeissä kestää varmasti vaikka kuinka polkee mutta viri-viri vehkeet aina oma lukunsa
Se nelivaihteinen typeE ei todellakaan ole mitenkään vahvempi kuin Type9. Onhan noita turbo vehkeitä (+300hv ->) joissa type9 ja hyvin kestää.

Eli kestävyyden kannalta ei ole mitään eroa onko laatikko 4vaihteinen type e vai 5lovinen 9.

Lähetetty: 08 Loka 2005 17:29
Kirjoittaja cossu2
Ainakin omista kokemuksista olen mieltänyt tuon type9 lootan täysin sudeksi. hädintuskin kestää edes vakiotehoja, ja vaihteet ottaa kierroksilla vastaan jo uutena.
4 lovinen E taas on mahdoton rikkoa :shock: