Sivu 1/1
Tehoja lisää....ST 220
Lähetetty: 10 Touko 2007 21:04
Kirjoittaja Lectica
Onko kukaan piristäny ST220:stä?? Ja miten? Mitä sais irti helpolla?
Ja kannattaako? Olishan se kivaa teettää auton persuksiin uudet tekstit
esim. ST 300....... 8)

Lähetetty: 10 Touko 2007 21:07
Kirjoittaja jaska74
eiköhän siihen päde ihan normaalit virityskeinot kuten kaikkiin muihinkin autoihin

Lähetetty: 10 Touko 2007 21:15
Kirjoittaja Lectica
Niin mut saako lastulla tai jollain helposti? Ja paljon? Ku on kumminkin vapari......

Lähetetty: 10 Touko 2007 21:32
Kirjoittaja jaska74
Lectica kirjoitti:Niin mut saako lastulla tai jollain helposti? Ja paljon? Ku on kumminkin vapari......

pelkkä lastu vapariin on sama kun heittäsit rahat suoraan roskiin..
Lähetetty: 10 Touko 2007 21:50
Kirjoittaja Lectica
OK.... sitä minäkin et ei järkee.... Kyl se vakionakin mukavasti menee..

Lähetetty: 10 Touko 2007 21:51
Kirjoittaja ilehmus
Sen tarkemmin taas mitään mistään noin uusista (ja vielä etuvetosista) tietämättä sanoihin, että 80 heposta lisää vaparissa saattaa olla rukkaamisen takana. Helpoin keino varmaan olis iskeä sellattinen hieno sininen NOS-purkki kiinni johki (ei tieliikenteessä tietenkään) niin saapi väliaikasen teholisän.
Muutoin, kuten jo todettu, kansitöitä, uudet nokat, lisää kansitöitä, pakosarjaa, imusarjaa, lisää kansitöitä, vielä kireemmät nokat ja säädettävä moottorinohjaus.
Ja sit palaa hermo siihen ylävireisyyteen ja alakierrosten tehottomuuteen, vaihetaan nokkia toiseen suuntaan ja laitetaan se solmu tai kaks (riippuen moottorin tyypistä), kirotaan VTT:n päästötestien kanssa, laitetaan parit kiertokanget solmuun ja lopulta vaihdetaan auto taka- tai nelivetoiseen kun ei niitä yli 300 heposvoimaa saa tiehen eturenkailla.
Helppoa ja halpaa keinoa ei siis varmaan ole, ainakaan 300 hevosvoimaan saakka. Perusmodailut menee vielä melko edukkaasti (eli peltipakosarja(t), iso putkisto ja vapaavirtaussuodatin). Eikä se silti kulje merkittävästi paremmin.
Lähetetty: 11 Touko 2007 07:47
Kirjoittaja jaska74
ahdin antaa tahdin 8)
Lähetetty: 11 Touko 2007 21:21
Kirjoittaja kimmok
Melkein sanoisin, että helppo nakki saada 3,0L noin uudesta koneesta 300hp.... se onnistuu 2.9 24v cossun koneestakin ja se on ikivanha lohnu. Ei tarvii puhaltimia eikä konetta tarvii edes avata.
Olettaisin, että vakiona jo tehokkaampi moottori irrottaa huomattavasti helpommin vielä tuon 300hp, mutta eihän tuosta ikinä tiedä
Kerrotaan nyt tuosta cossun 24v 300hpsta, että kyllä se vaatii sen kunnollisen moottorinohjausyksikön... taviksella on päästy hiukan alta 280hp. Toki tuo moottori on alunperin tehty n.300hp -> kuristettu 195hp ja imusarjalla on ollut suuri merkitys asiassa. Ihme ja kumma silti molemmat 300hp ja karvan alta 280hp on saavutettu vakio imusarjalla
Kummallisesn negatiivista porukkaa ihan kuin puhuttais jostain 2.0L zetecin raadosta...
Sen vaan sanon, että rahat menee hukkaan jos pitää 3L koneeseen alkaa puhaltimia laittamaan ellei sitten tavoitteet ole yli 400hp. NOS ei ole koskaan vaihtoehto

Lähetetty: 11 Touko 2007 23:07
Kirjoittaja jaska74
Ares kirjoitti: Ei tarvii puhaltimia eikä konetta tarvii edes avata.
faktaa pöytään meille tyhmemmille

Lähetetty: 12 Touko 2007 16:47
Kirjoittaja ilehmus
lapazu kirjoitti:
Jota ei aloittajan laitteeseen voi lailliseen liikenteeseen asentaa...
Höpöhöpö. Kyllä sen sinne ihan laillisestikin saa. Se vaan maksaa vähän enemmän kun tarttee olla VTT:n (tai vastaavan) paperit muokatun moottorin päästöistä.
Ja mitä tulee tohon vaparihommaan, kyllä sen varmaan silläkin saa ihan kivasti pelittämään mutta vaatii tosiaan ohjelmoitavaa moottorinohjausta, uudet nokat ja kansitöitä. Eivät nekään ihan ilmasiksi tule eli helppous taitaa taas jäädä..
Lähetetty: 12 Touko 2007 22:10
Kirjoittaja kimmok
jaska74 kirjoitti:
faktaa pöytään meille tyhmemmille

Luepa lause uudelleen ja päättele mitä tarvii

Lähetetty: 12 Touko 2007 22:47
Kirjoittaja jaska74
Ares kirjoitti:
Luepa lause uudelleen ja päättele mitä tarvii

tämä kohtako?
Ares kirjoitti: se vaatii sen kunnollisen moottorinohjausyksikön... taviksella on päästy hiukan alta 280hp. T
niin jos sais sitä faktaa pöytään sitten?
tavis ohjausyksikkö ja konetta avaamatta 280?
Lähetetty: 12 Touko 2007 23:42
Kirjoittaja Lectica
Ei mulle tule ST 220:stä.... Ilmoitti tänään et ei anna kun 22t€ mun -06 Lectica ransusta vaihdos...sanoin et pitäkää p...anne!!

Lähetetty: 13 Touko 2007 12:25
Kirjoittaja tomipee
[quote="Lectica"]
mun -06 Lectica ransusta quote]
Mistä

Lähetetty: 13 Touko 2007 13:01
Kirjoittaja Lectica
FORD TRANSIT (ransu) -06 Lectica.....
Lähetetty: 13 Touko 2007 18:16
Kirjoittaja Krisse