
Escon Diesel moottori
No jos se on remmivetoinen ja hihna ja rullat vaihdetaan tarpeeksi usein niin kesti mulla ainakin yli 300 000km ongelmitta.
Huoltamatta ei kestä mikään kone kovin kauaa.
Omani oli vm-95 vapaasti henkäilevä malli peruslaiska ja kestävä.
Kyseinen moottori on valurautaa lohkosta kanteen ja ruiskutus laitteet turvallinen/ongelmattomampi jakajapumppu sydeemi.
Huoltamatta ei kestä mikään kone kovin kauaa.
Omani oli vm-95 vapaasti henkäilevä malli peruslaiska ja kestävä.
Kyseinen moottori on valurautaa lohkosta kanteen ja ruiskutus laitteet turvallinen/ongelmattomampi jakajapumppu sydeemi.
Fix Or Repair Daily
Moottori itsessään kestää, mutta kaikki moottorin ympäriltä alkaa hiljalleen levitä. Omalla escortilla 400tkm takana.
Citroen Xsara Break HDi -00
http://tankkaus.com/index2.php?page=randcar&nr=32693
http://tankkaus.com/index2.php?page=randcar&nr=32693
Escortteja on vuosimallista riippuen erilaisilla syöttöpumpuilla. vanhemmissa on samantapainen lucas kun SIerroissa, tämä on ongelmattomampi malli ja parempi käynnistyvyydeltään kun taas uudemmissa on "mk2 mondeomalli" pumppu joka takaa huonon käynnistyvyyden vanhana pakkasesta.
itse moottorista ei ole pahaa sanottavaa, suurimmat ongelmat itselläni neljän eri 1.8td:n kanssa on ollut polttoaineensyötön saralla, mutta kun vuotoja ei imupuolella ole ja pumppu + suuttimet sekä hehkut on kunnossa niin melko varma kampe on kyseessä. suodattimenjalka on se klassisin vika kun ei aamullalähde käyntiin... se alkaa vuotamaan ja polttoaine laskee tankkiin kun vuotokohdasta pääsee korvausilmaa tilalle.
jakopää kannattaa tosiaan pitää kunnossa, just tilasin -96 td escortiin jakohihnan, pumpun hihnan, näiden kiristimet ja ohjainrullan, kampiakselin stefan sekä vesipumpun, siis kaikki mitä samassa yhteydessä kannattaa uusia, ~220e kasa motonetistä. viisas laittaa vielä samalla nokka-akselin stefan ja moniurahihnan uusiksi vaan ne olivat tuossa mun autossani hiljattain laitettuja. työ kannattaa tehdä itse jos osaa tai teettää jollain kaverilla, fordilla ilman stefaa ja vesipumppua pelkkä remmien ja rullien vaihto toineen yli 400e...
polttoainetta ei liikaa hörpi, mulla on ollut kaksi 90hp td escorttia joista ensimmäinen -99 farmari muistaaksnei uudemmalla pumpulla meni parhaimmillaan 5,4l lukemiin mutta sitä oli hieman ruuvattu ex omistajan aikana, td mondeo mk2 samalla paskapumpulla meni ennen syötön lisäystä 7,2l/100km ilmastoinnin kera, syörön lisäyksen jälkeen putosi 6,5l luokkaan kulutus. td sierra joka oli paljon ajettu meni johonkin ~6,2l tuntumaan eikä öljyä tai vettä häipynyt yhtään.. nykyinen .96 td escortti vanhanmallin pumpulla menee vakiosyötöillä ~5,7l/100km ja osotan lukeman putoavan kun vähäsen lisään ruokaa sinne.. niin se vain on että kun lisää perussyöttöä niin auto jaksaa mennä väännöllä eikä tarvii ohituksissa repiä -> menee vähemmän ainetta.
itse moottorista ei ole pahaa sanottavaa, suurimmat ongelmat itselläni neljän eri 1.8td:n kanssa on ollut polttoaineensyötön saralla, mutta kun vuotoja ei imupuolella ole ja pumppu + suuttimet sekä hehkut on kunnossa niin melko varma kampe on kyseessä. suodattimenjalka on se klassisin vika kun ei aamullalähde käyntiin... se alkaa vuotamaan ja polttoaine laskee tankkiin kun vuotokohdasta pääsee korvausilmaa tilalle.
jakopää kannattaa tosiaan pitää kunnossa, just tilasin -96 td escortiin jakohihnan, pumpun hihnan, näiden kiristimet ja ohjainrullan, kampiakselin stefan sekä vesipumpun, siis kaikki mitä samassa yhteydessä kannattaa uusia, ~220e kasa motonetistä. viisas laittaa vielä samalla nokka-akselin stefan ja moniurahihnan uusiksi vaan ne olivat tuossa mun autossani hiljattain laitettuja. työ kannattaa tehdä itse jos osaa tai teettää jollain kaverilla, fordilla ilman stefaa ja vesipumppua pelkkä remmien ja rullien vaihto toineen yli 400e...
polttoainetta ei liikaa hörpi, mulla on ollut kaksi 90hp td escorttia joista ensimmäinen -99 farmari muistaaksnei uudemmalla pumpulla meni parhaimmillaan 5,4l lukemiin mutta sitä oli hieman ruuvattu ex omistajan aikana, td mondeo mk2 samalla paskapumpulla meni ennen syötön lisäystä 7,2l/100km ilmastoinnin kera, syörön lisäyksen jälkeen putosi 6,5l luokkaan kulutus. td sierra joka oli paljon ajettu meni johonkin ~6,2l tuntumaan eikä öljyä tai vettä häipynyt yhtään.. nykyinen .96 td escortti vanhanmallin pumpulla menee vakiosyötöillä ~5,7l/100km ja osotan lukeman putoavan kun vähäsen lisään ruokaa sinne.. niin se vain on että kun lisää perussyöttöä niin auto jaksaa mennä väännöllä eikä tarvii ohituksissa repiä -> menee vähemmän ainetta.