Sivu 1/1

ihmeellisyyksiä v6 mondeossa

Lähetetty: 09 Touko 2007 00:03
Kirjoittaja atteyl
Eli imusarja oli irti ja joka toinen imu"kanava" oli täynnä mönjää, tämä ei varmaankaan ole normaalia, siis se puoli jossa on ne läpät.. Sitten mikäs on ilmamassa mittarin kohtalo, sytyttääkö se diagnostiikka valoa hajotessaan, itsellä ei tuntunut olen vaikutusta oliko pistoke kiinni vai pois.. Ei viitsisi muuten hyvää autoa pistää vaihtoon pienten nykimisien takia.

Lähetetty: 09 Touko 2007 12:46
Kirjoittaja siipicossu
Ihan normaalia on V6 Mondeossa.
Pakokaasun takaisinkierrätysjärjestelmä sotkee imusarjan.

Lähetetty: 09 Touko 2007 15:30
Kirjoittaja atteyl
jeps

Lähetetty: 09 Touko 2007 17:14
Kirjoittaja Focus_2.0
Ei muuta kun EGR tukkoon niin pysyy puhtaana.

Lähetetty: 09 Touko 2007 18:12
Kirjoittaja atteyl
mitenkäs se nyt sit pitää tukkia sitten? Miten niiden läppien kuuluu liikkua yleensä, itsellä niiden aukeaminen tarvitsee ripeää kaasun käyttöä, normaalisti kierroksia nostaen ei avaudu..., voisiko ilmamassa mittarin hajoaminen tehdä liikkeelle lähdöstä nykivän?

Lähetetty: 09 Touko 2007 21:56
Kirjoittaja siipicossu
Esim. EGR venttiilin alipaineletku tukkoon.

elä tulppaa

Lähetetty: 15 Touko 2007 18:07
Kirjoittaja dorf
ennenkuin tulppailee ERG:tä
kannattaa lukea.

http://tpiparts.net/emissions

:shock:

Re: elä tulppaa

Lähetetty: 15 Touko 2007 18:40
Kirjoittaja crashline
dorf kirjoitti:ennenkuin tulppailee ERG:tä
kannattaa lukea.

http://tpiparts.net/emissions

:shock:
Mitä saattaa käydä ja mitä tämä EGR lyhenne merkitsee selkokielellä? :shock:

Re: elä tulppaa

Lähetetty: 15 Touko 2007 18:55
Kirjoittaja Volmari
crashline kirjoitti: Mitä saattaa käydä ja mitä tämä EGR lyhenne merkitsee selkokielellä? :shock:
Ei Gannata Räplätä

ehe ehe ehe.. noniin turha.

Re: elä tulppaa

Lähetetty: 15 Touko 2007 19:34
Kirjoittaja crashline
Volmari kirjoitti: Ei Gannata Räplätä

ehe ehe ehe.. noniin turha.

Turkulaista Huumoria ilmeisesti........ :lol:
Jatkakaa................................................. 8)

Lähetetty: 15 Touko 2007 20:08
Kirjoittaja janzamar
Pakokaasujen kierrätystä,nokeaa vaan paikat,eikä saa poistaa mutta voi tukkia jollain keinoin niin uskaltaa käydä konttorilakin.

Lähetetty: 16 Touko 2007 15:18
Kirjoittaja siipicossu
Ei näy pakokaasupäästöissä vaikka on tukittu.

Lähetetty: 17 Touko 2007 01:26
Kirjoittaja Monteonisti
Joskus onnistuu myös solenoidin johtoliitoksen irroituksella, siis jos ECU ei sekoa? :roll:

Re: elä tulppaa

Lähetetty: 24 Touko 2007 17:46
Kirjoittaja Juakki
crashline kirjoitti: Mitä saattaa käydä ja mitä tämä EGR lyhenne merkitsee selkokielellä? :shock:
Exhaust Gas Recirculation
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

Re: elä tulppaa

Lähetetty: 24 Touko 2007 22:39
Kirjoittaja crashline
Juakki kirjoitti: Exhaust Gas Recirculation
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

Suomenkieli=selkokieli :D

Lähetetty: 26 Touko 2007 01:09
Kirjoittaja Monteonisti
Pakokaasuahan se kierrättelee ja sotkee systeemiä, siis likaa, väärällä poistolla käytöstä uusissa voi myös sekoittaa systeemiä, siis ECUa, mutta muuten ei ole haittaa edes katsastuksessa, paremminkin hyötyä kun paskoitus vähenee! 8)

Lähetetty: 28 Touko 2007 17:50
Kirjoittaja lare
Päteekö tää nokeutuminen yms MK3 Duratec-V6 koneisiin myös?

Lähetetty: 29 Touko 2007 06:54
Kirjoittaja GeeTee-
Siinähän on oikeastaan ihan sama kone kun vanhemmissakin, väittäsin (en tiedä) että niistäkin EGR vena löytyy ja siten se sottaa imusarjaa. Ei venaa-->ei sotkuja.

Lähetetty: 29 Touko 2007 19:20
Kirjoittaja lare
No helvetti :) pitääköhän sitä tässä pistää autoa huollon tarkastettavaks että onko imusarjat paskassa. No, mitään oireita ei ole kyllä ollut. Sata tuhatta tuli mittariin että voihan olla että ensi huollossa pyytäis tarkistaan.