Sivu 1/1

Mikä polttaa ruiskun sulakkeen

Lähetetty: 03 Touko 2007 17:12
Kirjoittaja J-uha
Mikähän voisi olla syynä, kun ruiskun (inj) sulake palaa.. Olin tossa liikenteessä kun moottori yhtäkkiä sammui vaihdettuani pienemmälle. Ei mitään nykimistä ym. Kojelautaan syttyi "Antilock" ja "Fuel cutout" merkkivalot (koska sulake meni). Siinä sitten haettiin uusi sulake, mutta se meni samantien. Onko muilla käynyt mitään vastaavaa? Mahtaako syy olla bensapumpussa tai jotain :? Auto sitten hinattiin tohon kotipihaan ja nyt olisi kiva tietää vähän mistä voisi olla kyse :D

Lähetetty: 03 Touko 2007 19:28
Kirjoittaja TeRoK
Mulla ainakin poltti moottorinohjauksen sulakkeen kun yks johto moottorin johtosarjassa oli menny puhki ja otti koneen kylkeen kiinni.
Jotain vastaavaa veikkaisin tässä syyksi.

Lähetetty: 05 Touko 2007 11:47
Kirjoittaja J-uha
Vein auton suoraan korjaamolle, ku kuulemma voi olla niin monta eri syytä tälle. Siellä ne oli jo vilkaissut ettei se ns. "inertia kytkin" (kolari tilanteissa katkaisee bensapumpun toiminnan) ollut jostain syystä lauennut, syy ei ollut se. Mutta enpä tietenkään tullut kysyneeksi onko ne muuta katsonut. Ja TOTTAKAI viikonloppu katkaisi taas hommat pariksi päiväksi. Ottaa niin pannuun tämä tiedottomuus! Toivottavasti vika olisi joku pikkujuttu :roll:

Lähetetty: 05 Touko 2007 15:59
Kirjoittaja TeRoK
Noniinno ei kai se inertia kytkin lauetessaan mitään sulaketta polttelekaan???

Lähetetty: 06 Touko 2007 00:07
Kirjoittaja Monteonisti
Ei polttele koska on vain mekaaninen on-off-kytkin!
Epäilen että jossain "lyö läpi", mutta missä? :roll:

Lähetetty: 06 Touko 2007 22:25
Kirjoittaja J-uha
jepjep.. Voisiko syy olla yksinkertaisesti bensapumpun hajoaminen? Onko mitään erityistä mistä sen olisi voinut havaita?

Lähetetty: 07 Touko 2007 20:29
Kirjoittaja JuHo^
kuuntelemaan pumpun lähettyville ja joku pistää virrat päälle ni kyllä sen kuulee jos pumpussa edes jotain eloa on...

E: ei kyllä viittaa pumppuun jos samantien napsahtaa sulake itte aatteliisin ohjainpoksia, relettä tai sähköjohtoa.

Lähetetty: 07 Touko 2007 22:33
Kirjoittaja J-uha
Pumpulle siellä ei virta mene.. Jossain on tosi voimakas oikosulku kuulemma. Bensatankkii siel nyt ollaan avaamassa et jotain selviäis ku näkee sen pumpun ja johdot. Itekki epäilen et pumppu ei oo syyllinen vaa joku muu. Harmittaa vaa jos ne tekee siel paljoki turhaa, ni maksaaki myös turhasta :? (Esim. se inertia kytkimen etsiminenhän oli ihan turha jä älytön juttu, kun se ei polta sulaketta. Kuitenkin sen takia siellä nyt on takaverhoilut pois ym. ja tunnit juoksee :evil: )

Lähetetty: 08 Touko 2007 20:28
Kirjoittaja J-uha
Pumppu siinä kuulemma on hajonnu :shock: Mikäs olisi hyvä ostos tohon 2.5 V6 koneeseen? (pumppu tankin sisäinen)

Lähetetty: 08 Touko 2007 21:04
Kirjoittaja janzamar
Ei kai sen pumpun mikään pakko ole siellä tankissa olla,
eli vois harkita heittää konetilaan jonkun tarvikemallin?

Lähetetty: 11 Touko 2007 23:49
Kirjoittaja Monteonisti
Tarkkana oltava kun useissa ei paine riitä? 8)

Lähetetty: 12 Touko 2007 11:00
Kirjoittaja TeRoK
Joo eikös ne yleensä jätä alkup. pumpun silti paikoilleen kun lisäpumppuja lykätään?
Vai onko noita tarvikepumppuja myös imeviä malleja?... tai kai jotain mnormipumppuja on, mutta iekös noi "paremmin virtaavat" walbrot sun muut vaadi yleensä imupumpun lykkäämään ittelleen bensaa?

BTW: Aika säätäjiltä vaikuttaa toi korjaamo missä sun auto on jos ensin luulivat, että on pumpun johdossa jossain oikkari, mutta sitten muuttukin mieli, että pumppu on rikki.
eikö ton olis pystyny toteamaan jo heti kun ottaa pumpun pistokkeen irti ja koittaa kestääkö sulake sitten :roll:
Karsii aika paljon vika vaihtoehtoja.

Lähetetty: 12 Touko 2007 14:18
Kirjoittaja J-uha
No ihme räveltäjiä olivatkin. Ihmeellisintä oli että tästä selvittiin ilman mitään osien vaihtoja. Olivat kuulemma antaneet jonkun sähköpiikin sille pumpulle ni oli lähteny pelittämään. Nyt kyllä toimii taas kuin ennenkin :D

Lähetetty: 12 Touko 2007 23:32
Kirjoittaja Monteonisti
Hyvä että "säikäytys" auttoi! :D
Toisaalta huono kun ei yleensä ole pitkäikäistä! :oops:

Lähetetty: 13 Touko 2007 16:13
Kirjoittaja J-uha
Ai siin on pelkona et menee uusiks? :?

Lähetetty: 13 Touko 2007 17:56
Kirjoittaja Megado
Niin voi se uusia sen vian kyllä. Paljonko velottivat valohoidosta?

Lähetetty: 13 Touko 2007 20:12
Kirjoittaja J-uha
275e oli ensin hinta, kun vikaa etsittiin 5h.. mutta sain neuvoteltua 200:n. Voisikos muuten auton pieni nykiminen pintakaasulla (esim 2. vaihteella lähtee hiljaa painamaan tai päästää kaasun korkeammilla kierroksilla) johtua juuri tuosta pumpusta vai ennemminkin lambdoista? Kun autoon vähän aikaa sitten juuri vaihdettiin nuo happianturit ja omasta mielestä sen jälkeen nykiminen alkoi. Onko lambdoissa mitään eroja tarvike ja merkkikohtaisilla? (Kun tuo samainen räveltäjä firma nekin vaihtoi :evil: )

Lähetetty: 13 Touko 2007 23:23
Kirjoittaja Monteonisti
Tiedä tuosta mutta "peruszeteceissä" nykyttelyyn on syynä usein EGR. 8)