Sivu 1/1
Orionin motin irrotus
Lähetetty: 02 Touko 2007 17:09
Kirjoittaja Motorpsycho
Omistanpa tuollaisen -88 orionin raadon ja siitä pitäisi viskata 1,3 kenttiläinen
pellolle ja laittaa 1,4 cvh kone weberin tuplalla paikoilleen..
Niin mikä olisi sitten helpoin tapa? Kun olen kuullut kauhutarinoita näistä
altapäin irrotettavista fordin koneista, niin pikkasen epäilyttää.
Mutta miten tekisitte itse, jos kone pitäisi tuollaiseen autoon vaihtaa, ja
käytössä olisivat (vain) ajorampit, 2,5 tonnin tunkki ja reilusti motivaatiota ja
kiinnostusta hommaan?
Kiitosta jo etukätteen...
Lähetetty: 02 Touko 2007 17:50
Kirjoittaja Mondeomies
ei ainakaan ´89 automaattiescortin moottoria tarvinnut altapäin ottaa. siinä on 1600 cvh mylly. en tosin tiedä onko manuaalissa tilaa moiseen.
Lähetetty: 02 Touko 2007 18:44
Kirjoittaja Mr_Who
Talja olis aika hyvä tossa operaatiossa....
Lähetetty: 02 Touko 2007 21:01
Kirjoittaja Motorpsycho
No 3000 kg:n nostoliinatkin on..ja puutavarakuormain millä nousee kyllä.
Mutta tuo kone on siis ylhäältäpäin irrotettavissa? Saako laatikon yhdessä
kerralla vai pitääkö se irrottaa erikseen?
Lähetetty: 02 Touko 2007 21:07
Kirjoittaja Mr_Who
Motorpsycho kirjoitti:No 3000 kg:n nostoliinatkin on..ja puutavarakuormain millä nousee kyllä.
Mutta tuo kone on siis ylhäältäpäin irrotettavissa? Saako laatikon yhdessä
kerralla vai pitääkö se irrottaa erikseen?
eiköhän tuon saa... ja laatikko varmaa kannattaa irrottaa ekaks, enneku rupee konetta irrottaa.
Lähetetty: 02 Touko 2007 21:32
Kirjoittaja Motorpsycho
No entä miten menetellään vaihteensiirtimien + muiden kanssa? Entinen loota on 4 lovinen mutta uusi on 5. tarvitseeko tuollaisessa muutoksessa vaihtaa
mitään muuta kuin laatikko? Tarkoitan että osuuko vaihdekepin asennot ja
muut kohdilleen ihan entisellä vaihdekepillä ja muilla hiluilla? Noista vetareista olen kuullut sen verran että ne saa sorkkaraudalla irti ihan aika helposti..Vähän aloittelija olen näissä hommissa mutta kai tämä tästä..

Lähetetty: 02 Touko 2007 21:54
Kirjoittaja tupu
Vaihdekeppi ja vivustot pitää myös vaihtaa, ei ole koloa 5vaihteelle.
Lähetetty: 03 Touko 2007 14:17
Kirjoittaja Motorpsycho
Ahaa...hommaan vierähtääkin useampi päivä, kunhan tässä saa vähän vapaata siihen irti... tuo kentti nakuttaa uhkaavasti, ihan reilusti tavallistakin enemmän..

, toivottavasti kaikki onnistuu..

..Kiitoksia vaan paljon kaikille!
Lähetetty: 03 Touko 2007 14:52
Kirjoittaja nestori
Helposti tulee yläkautta.
Lähetetty: 03 Touko 2007 16:37
Kirjoittaja Regu
nestori kirjoitti:Helposti tulee yläkautta.
Ja varmaan yhtä helposti alakautta. Aikanaan omasta escosta kun vaihdoimme mottia niin pultit irti>> kone tipahtaa lattialle ja sitten nostettiin escon köykänen keula siitä yli.
Lähetetty: 03 Touko 2007 16:46
Kirjoittaja Mr_Who
Kannattaa se kone laittaa kiinni taljaan(tai millä nytte nostaakin sen poijjes) ennneku rupee pultteja irrottaa

Lähetetty: 04 Touko 2007 19:05
Kirjoittaja Janska
Kone/laatikko paketti tulee ylös ilman ongelmia. Omasta Rs turbosta tuli ainakin ihan hienosti.
Lähetetty: 05 Touko 2007 14:43
Kirjoittaja yrde
pelkän koneenkin saa helposti pois yläkautta ja on helppo irroittaa sen jälkeen vaihdelaatikko.
Lähetetty: 13 Touko 2007 12:15
Kirjoittaja Megado
yläkautta tulle helposti, viimeksi nakkelin vartissa koneen paikoilleen kolmoseen ongelmitta

Lähetetty: 29 Heinä 2007 19:32
Kirjoittaja Motorpsycho
Ei tuo kyllä millään tavalla helposti tullut ylhäältä käsin, siksi päädyinkin ottamaan alhaalta, koska se oli ihan kivuttominta..tila ei vain yksinkertaisesti riittänyt ylhäältä nostamiseen.