Sivu 1/2

Sierran kierrokset nousee itsestään

Lähetetty: 01 Touko 2007 17:48
Kirjoittaja bloodray
Mulla on ford sierra vm. 86 2.0l kaasari koneella. Jos ajaa esim. 2 vaihteella pintakaasulla niin jokin ikäänkuin vetää kaasupoljinta hiukan, jonka seurauksena kierrokset nousevat n. 2000. Kierrokset saa alas vain katkaisemalla virrat, jonka jälkeen auto toimii taas muutaman sekunnin, jonka jälkeen se taas vetää kierrokset ylös. Tämä ongelma on vain lämpinä, kylmällä tätä ei esiinny. Oon tutkinu jo kaauvaijerin ja kaasaria vähän kattonu, mutta en oo mitää vikaa niissä huomannu.

Lähetetty: 01 Touko 2007 18:05
Kirjoittaja janzamar
Koneen apparin puolen kyljessä on varmaan sähköryypyn anturi,kokeile johto irti siitä?

Lähetetty: 01 Touko 2007 18:51
Kirjoittaja bloodray
Vetäsin jonkin liittimen johon meni johtoja irti siitä kaasarin vierestä. Nyt ainakin hävis toi vika sekä kone toimii paljon paremmin ym. :P Eli olikohan tuo se anturi? jokatapauksessa kiitos avusta

Lähetetty: 01 Touko 2007 21:38
Kirjoittaja lexicon69
se tais olla tyhjäkäyntimoottorin liitin? Ryyppy tekee joskus omiaan, mut siihen tulee vaan yks johto,suoraan laturilta noin 7volttii.Vanhoil saattaa ryyppy jäädä joskus vähän päälle.

Lähetetty: 02 Touko 2007 15:32
Kirjoittaja bloodray
jaap... onkohan tosta sitten jotakin haittaa kun tuo liitin on irti? Sillä toimii nyt ihan hyvin tuo auto.

Lähetetty: 02 Touko 2007 15:36
Kirjoittaja Mr_Who
bloodray kirjoitti:jaap... onkohan tosta sitten jotakin haittaa kun tuo liitin on irti? Sillä toimii nyt ihan hyvin tuo auto.
tuskin haittaa on, kun ei oo leikannu kiinni. :lol: Eli antaa olla sillee. ;) eihän siinä muuta ku selvittää mikä piuha se on ja mitä varten se on... sitte voi päätellä onko mitää merkitystä.

Lähetetty: 02 Touko 2007 18:15
Kirjoittaja bloodray
Laitoin sen liittimen takas ja se vika alko taas vähän ajan päästä, mutta nyt se ei lähtenykkää pois sen liittimen irrottamisella. Kokeilin myös ottaa pois sen ryyppy piuhan, mutta ei sekään vaikuttanut. Eli mikäköhän tossa on? Jotenki se vetää sitä kaasuvaijeria hiukan jolloin ne kierrokset nousee.

Lähetetty: 02 Touko 2007 18:41
Kirjoittaja Mr_Who
vakionopeudensääsdin :lol:

Lähetetty: 02 Touko 2007 19:29
Kirjoittaja bloodray
mikäs tää vakionopeudensäädin oikee o :D Nyt tuo on semmoinen, että ne kierrokset on kokoajan siellä n. 2000. oli kone sitten kylmä tai kuuma. Sellaisen asian myös huomasin, että kun virrat katkaisee avaimesta niin kone ei heti sammu vaan pätkii silleen oudosti ja vähän ennen sammumista pitää sellasen samanlaisen äänen kuin kuorma-autot, eli semmonen ihme diesel moottorin "hörähdys" :shock:

Lähetetty: 02 Touko 2007 21:13
Kirjoittaja Mr_Who
ei mitää vakionopeuden säätimii ole :D tuli vaa mielee se, ku autoissa jossa se on, niin ajossa ku laittaa päälle sen, niin se vähä vetäsee kaasupolinta samaan aikaan ku lähtee päälle, tai ainaki saabeissa :)

Vaihappa tulpat ihan hyviksee, josko niillä olis apua toho sammumisee (aina voi kokeilla)...ja site tarkistele maadotukset, että onko mite hyvi kiinni.

Lähetetty: 03 Touko 2007 10:56
Kirjoittaja Focus_2.0
Itsellänikin teki Sierra tuota aina välillä, mielestäni enemmän kylmällä ja kostealla. Kylmällä koneella kierrokset pysyy hyvin mutta lämpimänä alkaa itsekseen kaasutella. Kaasuttamalla kierrokset putoaa hetkeksi mutta nousee taas itsestään. Sama jos hidastat mutkaan kakkonen silmässä ja jarruttelet niin kierrosten laskiessa tarpeeksi auto nostaa kierroksia itsestään. Katselin kerran kaasuvivustoa koneen ollessa tyhjäkäynnillä niin kaasuvivusto liikkui itsekseen. Yritin käsin pitää vipua paikoillaan mutta seilas silti. Ilmeisesti tyhjäkäyntimoottori veivaa vipua itsekseen.

Muistaakseni täällä oli aikoinaan juttua vastaavasta ongelmasta ja joku kertoi että kaasutinkorjaamolla huoltomies oli pyyhkäissyt hiekkapaperilla kaasutinvivuston alapinnan puhtaaksi. Kuulemma tyhjäkäyntimoottori maadoituu vivuston kautta ja jos siinä on pölyä yms välissä niin ei toimi kunnolla. Itse en tätä kokeillut miten vaikuttaa mutta kannattaa vaikka ensiksi kokeilla.

Lähetetty: 03 Touko 2007 12:48
Kirjoittaja bloodray
ok. täytyy vähän puhistella tota kaasaria ja muutenkin tutkia. Tuskin mikään iso vika kuitenkaan on ku välillä tuokin toimi ihan hyvin.

Lähetetty: 03 Touko 2007 14:22
Kirjoittaja bloodray
oon nyt putsannu ja kokeilin tolla hiekkapaperillaki vähän pyyhkästä, mutta eipä auta mitää :( Vähän aikaa se tossa toimi, mutta sitten alko taas tuo vika. Voiskohan olla mahollista, että saa liikaa ilmaa jostaki? kun tuo auto on käynnissä ja esim. laittaa käsin vähän ryyppyä päälle niin kyllähän ne kierrokset silloin laskee taas alas...

Lähetetty: 03 Touko 2007 15:05
Kirjoittaja Mr_Who
vaihallappas imusarjan tiiviste ja kattele niitä muitaki liitoskohtia.

Lähetetty: 03 Touko 2007 16:05
Kirjoittaja bloodray
juu täytyy kai tuohon jotaki sit ostella :? on vaa vähä outo kun välillä toimii ja välillä sit taas ei.

Lähetetty: 03 Touko 2007 16:44
Kirjoittaja Mr_Who
bloodray kirjoitti:juu täytyy kai tuohon jotaki sit ostella :? on vaa vähä outo kun välillä toimii ja välillä sit taas ei.
no hei, se on voorti ;) :) :D pittäähä sitä aina välillä huoltaa ja säätää tottakai...uuden tiivisteen ku lykkäät, niin sitte ei ainakaa sieltä voi vuotaa jos nyt vuotaa ees.

Lähetetty: 03 Touko 2007 17:49
Kirjoittaja bloodray
Äsken ajoin tuon auton talliin ja kierrokset huuti kokoajan siellä n. 2000. Noh otin ilmanputsarin kopan pois ja vähän ryyppyä tutkin ja autohan rupesi taas toimimaan. n. 10km se toimi hyvin, kunnes taas tunti, että kaasupoljin liikkuu itsekseen ja kierrokset nousee. Takas tallille ja taas purin vähäsen ja rupes toimimaan hyvin ja taas pääs ajamaan vähän matkaa kunnes kierrokset taas nous. Eli ei toi mun mielestä mitää imuvuotoakaan ole. Täytyy kyllä sanoa, että on nää fordit ihme kapistuksia :D

Lähetetty: 03 Touko 2007 20:07
Kirjoittaja Mr_Who
No sitte ei voi olla tiiviste... :roll: Eiku kaasari pöydälle, osiks ja vikaa selvittää, koska siinä ilmeisestikkin vika on :roll:

Lähetetty: 03 Touko 2007 22:07
Kirjoittaja bloodray
juuh... lähtee varmaan irti kun vaa ruuveja irrottelee? ja oliskohan missään mitää räjäytyskuvia tosta kaasarista?

Lähetetty: 03 Touko 2007 22:42
Kirjoittaja Mr_Who
bloodray kirjoitti:juuh... lähtee varmaan irti kun vaa ruuveja irrottelee? ja oliskohan missään mitää räjäytyskuvia tosta kaasarista?
anna sähköpostiosoite niin saat kuvia. (korjausoppaan sivuilta)
no kuvat saat sitte sunnuntai-iltana jos kiinnostaa...jos et muualta saa.

Lähetetty: 03 Touko 2007 22:50
Kirjoittaja lexicon69
elä ny heti kaasarii palottele, saattaa tietty kohokammio tulvii? mut ryyppyki joskus menee vähän päälle, eli aukeeko läppä kokonaan ja pysyykö auki? tyhjäkäyntimoottorii ohjaa se motorcraftin boxi, mikä ei oo niit parhaiten tinattuja värkkei, se taitaa ottaa tiedon lämpöanturiltakin ja "kylmäl" koneel antaa enemmän tyhjäkäyntii?

Lähetetty: 03 Touko 2007 22:55
Kirjoittaja Mr_Who
aivan. :) Itellä tosiaa ei kovin kummosta kokemusta ole moisesta, niin vähä vaikee mennä vikaa sanomaan. :oops:

Lähetetty: 04 Touko 2007 11:50
Kirjoittaja bloodray
ryyppy kyllä aukee kokonaan, mutta siitä eit tietoa, että pysyykö se kokajan auki. Ei oo kyllä koskaa mulla toiminu toi ryyppy kunnolla, et voi johtua siitäki. Täytyy testata ottaa kokonaa se läppä pois ni kattoo toimisko sitte. ja kohokammisossa on kyllä vähän bensaa, mutta eikös siellä pidä ollakkin?

Lähetetty: 04 Touko 2007 13:19
Kirjoittaja bloodray
Otin sen ryyppyläpän kokonaan pois eikä kyllä ollu mitään vaikutusta. Edelleenki tekee sitä. Voiskohan huonot tulpat vaikuttaa tohon? ku ei oo mitää tietoo et millonka on tulpat vaihettu.

Lähetetty: 07 Touko 2007 13:31
Kirjoittaja bloodray
Nyt hävis autosta kipinä kokonaan. No onneks löytyy ladon takaa yks escortti mistä pitäs osien käydä tohon, mutta mitäs ekaks kannattas epäillä syyks?