Sierra lämpiää heikosti,vian etsinta ja korjaus

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Sierra lämpiää heikosti,vian etsinta ja korjaus

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Olen kuullut monesta suusta että Sierra on hyvä ja lämmin talviauto.
Nyt kuitenkin oman sierrani puhallin puhaltaa niin heikosti/viileää ilmaa että meinaa jo nolla-keleilläkin palella,joutuu joskus laittamaan penkinlämmittimenkin päälle. :x
Mutta ajonopeuden kasvaessa lämpimän ilman virtaus myös paranee,mutta ei se paljoa lohduta jos maagiset nopeudet on +90km/h ja pitäisi taajamassa vielä ajella.
Ikkunat myös vetävät huuruun todella helposti jos on viileä ja kostea sää.
Yksi tuttu sanoi että hänellä oli Golf;issa sama ongelma ja se johtui kennon vuotavasta liitoksesta tai jostain sen tyylisestä...
MUTTAPA mutta,kertokaas mitä tässä nyt tutkii,en ole vielä ammattilainen auto-hommissa nuoren iänkään vuoksi joten hyvät selitykset ja opastukset vian korjaukseen ovat enemmän kuin tärkeitä. :)
Miten suuri projekti tuon kennon irroitus on,vai liekö se edes tarpeellista?
Onneksi on näinkin vanha auto kun vm.90 ´niin voi aika paljon itse korjailla. Se olikin yksi osto-kriteeri että hommat oppii tässä pikku-hiljaa. : :D
<FORD>
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Tuo että vetää laseja huuruun kertois että voi vaikka vuotaakin.
Se taas että ei tuu tarpeeksi lämmintä,jos syylarissa on tarpeeksi nestettä
niin sitten tarvinnee termostaatin vaihtoon,vanha on joko jumissa tai
tai alhainen lämpöarvoltaan.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Juttuun voi myös auttaa ku käyttää lämpötilan säädintä ihan alhaalla ja nostaa sen ihan ylös. Ite kerran ajelin viikon pakkasissa viielässä autossa ja kaikki oli kunnossa, mutta haaleaa ilmaa vaa puhalti, sitte kokeilin tota säädintä käyttää alhaalla, niin tuntu stoppaavan jo ennen pojaa(joku jumittanu)...no eiku vaa painallin pohjaan ja nostin ylös, niin rupes lämpö tulemaan. :)
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Joo,onhan tuo lämmönsäätö-kytkin tullut havaittua! :wink:
Tosin olipa kerran vika siinäkin,renkutin ylös ja alas,sitten toimi.
Myöhemmin purin sen kytkimen ja totesin että siinä ei vikaa ollut,tuo kylmyys johtuu siis 99% muualta.
<FORD>
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Eiku vaa lämmityslaitteen kennosto irti ja puhdistamaan....saattaa jostaki syystä olla tukossa. Näin ainaki olettas, jos kerra kone lämpiää normaalisti(?) :roll:
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
lexicon69
Viestit: 181
Liittynyt: 27 Joulu 2006 23:33

Viesti Kirjoittaja lexicon69 »

Toimiikos puhallin kunnolla, ajonopeuden nosto lisää ilmavirtausta, sierran lämppärin puhaltimet on aikas kuluvaa sorttii, kuten scorpinkin. purkaamopuhallin kestää joskus kauemminki kuin tervikevaleo, ainaki kerran käyny niin. termostaatti on tärkee/kumitiiviste, tarvikekumi oli vähä pieni ja päästi ohi ja sit tuli vilu. Niin se on et pienil kumeil voi sattuu vahinkoi :oops:
adrian
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Helmi 2005 07:44

Viesti Kirjoittaja adrian »

Kaverilla oli Sierrassaan (-90,2.0CL) juuri vastaava ongelma. Syyksi paljastui lämmityslaitteen muovipäätyinen kenno.

Noissa tyyppivikana on kuulemma kennon muoviosien kovettuminen/mureneminen ---->muovimoska tukkii kennon joko osittain tai kokonaan.

Tuloksena on tukossa oleva kenno jossa neste joko ei virtaa ollenkaan tai se etsii helpoimman oikotien ja virtaa liian nopeasti---->ei luovuta lämpöä .

terv. Ari
"hyvää tuloo vaikka tavallista yrittää"
99 MONDEO 2.5GT Wagon
"Kerran elettyä elämää"
"vanha, mennyt ja entinen"
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

mulla pyöri edellisen sepän jäljiltä puhaltimen moottori väärinpäin ja siksi puhalsi heikosti; johdot toisinpäin niin alkoi puhaltamaan kovaa.

termarinvaihto kannattaa kokeilla ensimmäisenä jos ei lämmintä tule.
Diyer
Viestit: 37
Liittynyt: 19 Tammi 2007 16:28
Paikkakunta: RoVaNiEMi

Viesti Kirjoittaja Diyer »

Kiitoksia neuvoista,nyt kun tulee viikonloppu niin toivottavasti olis aikaa tutkia tuo vika ja ehjätä se. :D
<FORD>
Vastaa Viestiin