Sivu 1/1

Kardaanin tukilaakeri = perän laakeri?

Lähetetty: 29 Huhti 2007 18:25
Kirjoittaja kinkero
Eli onko 2-litrasessa ruiskusierrassa kardaanin tukilaakeri ja perän laakeri saman kokoisia? Motonetissä ei ainakaa ollut erikseen myynnissä perään tulevaa laakeria.

Lähetetty: 29 Huhti 2007 19:54
Kirjoittaja tupu
Tuskimpa. kannatinlaakeri on kuulalaakeri ja perässä on kartiorullalaakeri.
kaks eri asiaa muutenkin. peränlaakereita ei saa kuin foordilta tai tarvikkeena, jos tietää laakerin numerot.

Lähetetty: 29 Huhti 2007 21:35
Kirjoittaja kinkero
Okei. No jos joku sattuu tietämään ton numeron, niin viittiskö kertoa sen. Ei meinaan jaksaisi lähteä purkamaan ennen kun on uusi tilalle.

Lähetetty: 29 Huhti 2007 21:39
Kirjoittaja tupu
Kannattaa mun mielestä vaihtaa koko perämurikka, kuin korjata vanhaa. ei nuo perät montaa kymppiä maksa.

Lähetetty: 29 Huhti 2007 22:40
Kirjoittaja kinkero
Jos jostain ehjän sais, taitaapa olla aika kulahtaneita kaikki...

Lähetetty: 30 Huhti 2007 08:41
Kirjoittaja kimmok
kinkero kirjoitti:Jos jostain ehjän sais, taitaapa olla aika kulahtaneita kaikki...
No empä nyt tiedä. Ei niitä hajonneita nyt niin usein ole tullut vastaan, mutta itse olen ainakin antanut mennä sulatukseen, kun ei niitä kukaan osta. Vanhat öölet yli 300tkm niin kyllä se hajoo.
Perän kunto on helppo todeta jos se on irtonaisena ja kokeilet vain laipoista(vetareilla sitten jos ei ole laippoja) nitkutella ja pyöritellä jne. Laipoista ei saa löytyä klappia, eikä pyöriteltäessä saa tuntua mitään järkyttävän suurta klappia pyörästössä.

Es. IS perää kannattaa hakea jos tuollaista perussierran perää kattelee. IS kalut on paljon jykevämpää kuin tavallisen riesan.

Lähetetty: 30 Huhti 2007 14:35
Kirjoittaja kinkero
IS-sierra tämä yksilö onkin. Jos siis jollain tässä pääkaupunkiseudulla sattuisi löytymään hyväkuntoinen perä, niin privaviestiä tulemaan....