Sivu 1/1
Apua Eskon käynnistysongelmaan!
Lähetetty: 06 Touko 2005 22:56
Kirjoittaja Monteonisti
Taas Esko oikuttelee!

Muuten pelittää, mutta "puolilämpimänä" ei välillä lähde käyntiin, kylmänä ja kuumana aina!

Ei nykyttele ajossa, ei kylmänä, ei kuumana, ei hitaalla, eikä nopealla ajolla!

Mikä tuo vika voi olla, "kaiken" olen kokeillut!

Ei edes yritä käynnistyä, pyörittää normaalisti, jonkin ajan päästä käynnistyy "kevyesti", ihan kuin ei mitään vikaa olisi koskaan ollutkaan!

Niin, kone on -96 1.8 Zetecci!

Voiko olla ajonesto tai kosteutta jossain, eikä siksi anna pensaa?

Teki tuon pitkästä aikaa taas eilen ja tänään, ja tietenkin vaimolle!

Lähetetty: 07 Touko 2005 00:25
Kirjoittaja lalli69
itse itseäni lainaten tuosta vähän alempaa...
lalli69 kirjoitti:Kuulostais pahasti siltä, että suuttimet falskaa.
Kylmänä tarvii "extraa" muutenkin = Käynnistyy hyvin
Sammutuksen jälkeen ei ole ehtinyt vielä vuotaa = Käynnistyy hyvin
Puolilämpimänä ei tarttis "ryyppyä", mutta sitä on ehtinyt vuotamaan = Joutuu sahaamaan
Lähetetty: 07 Touko 2005 00:38
Kirjoittaja Monteonisti
Muuten hyvä, mutta miksi tekee välillä kuukauden tai kahden välein, nyt poikkeuksena päivän väli?

Aina muulloin lähtee heti, eli ei kait suuttimet silloin vuoda?

Vois kyllä kokeilla jotain puhdistuslitkua, mutta kun on motti vasta sisäänajossa, eli reilu 220tkm vasta?

Lähetetty: 14 Touko 2005 21:17
Kirjoittaja Teemu.R
Venttiilit kantaa.. Millaset öljyt koneessa? Yleensä tekee just sillon, kun konetta on käytetty vain vahan aikaa ja sitte sammutettu..
Lähetetty: 14 Touko 2005 22:24
Kirjoittaja Monteonisti
Öljyt OK. Vaihdoin MAFFIN. Tulpat, siis "alkuperäiset" hajoo alta aikayksikön, muut kestää, liekkö vika johdoissa, ei kyllä päkytä ennenkuin tulppa hajoaa?

Lähetetty: 28 Touko 2005 21:49
Kirjoittaja Monteonisti
Meni pari viikkoa MAFin vaihdon jälkeen OK! Tänään oli vaimolla kaupan pihalla vähän oireillut, lähti kuitenkin kun oli vähän painaut kaasua tartatessa! Menin sitte jotain tunnin päästä siirtään sitä talliin, ei edes yrittänyt käyntiin, kokeilin myös irroitella piuhoja, ei auttanut!
No, hain uudet tulpat ja laitoin paikalleen, ensin kuitenkin tarttasin vanhoilla jotta näin oliko tulpat märät, kuivat oli, joten ei antanut pensaa? Ei lähtenyt käyntiin uusillakaan!

No, resetoin keskusyksikön, sitte lähti toisella tartilla!
Mutta, mikä oli vikana, auttakaa, mulla menee yli hilseen ja alkaa kohta keuliin!

Lähetetty: 28 Touko 2005 22:11
Kirjoittaja Fiesu
Kuulostiko "tulpattomalta mopolta" vai pyörikö normaalisti?Kuulostaa vaan kummasti siltä nostajien paineventtiililtä (vai mikä onkaan nimeltään?)
Lähetetty: 28 Touko 2005 23:51
Kirjoittaja Monteonisti
Pyöri "raskaasti", ei "kevyesti", eli ei venat jumittanut!
Lähetetty: 30 Touko 2005 01:29
Kirjoittaja ZyaS
monteonisti ettei vaan olis käyttäjässä vika?

ku sähän oot välillä sekaantunu noihin uuppeleihin, jääny niistä joku virus suhun ja nyt se hajottaa käsittämättömällä tavalla Ford:n
8)
Edit:Ku missään muussa ei voilla tollasia vikoja ku
ooppelissa 8)
Lähetetty: 30 Touko 2005 23:12
Kirjoittaja Monteonisti
Varmaan on muuttumassa uuppeliksi kuten kaikki muutkin aikanaan!

Lähetetty: 31 Touko 2005 23:07
Kirjoittaja Monteonisti
Voisko ECU olla satunnaisesti "pimeä"?
Lähetetty: 01 Kesä 2005 13:10
Kirjoittaja ZyaS
Monteonisti kirjoitti:Voisko ECU olla satunnaisesti "pimeä"?
joku kylmä juotos tai vastaavaa.. miksei..
jostain samanlainen mutta varmasti ehjä ecu millä kokeilee
Lähetetty: 02 Kesä 2005 00:01
Kirjoittaja Monteonisti
Tuo kylmäjuotoshan oireilee kuumana, mutta kuumana ei mitään ongelmia, ajossa ei koskaan, mutta satunnaisesti puolilämpimänä käynnistäessä, tönäsemällä lähtee silloinkin!

Lähetetty: 02 Kesä 2005 09:25
Kirjoittaja Megado
nuo työntämällä käyntiin jutut on vähän arveluttavia näissä remmillä olevissa koneissa, suottaa mennä jako pieleen jos vähän löysemmällä on tuo hihna

Lähetetty: 02 Kesä 2005 09:33
Kirjoittaja zak69
Megado kirjoitti:nuo työntämällä käyntiin jutut on vähän arveluttavia näissä remmillä olevissa koneissa, suottaa mennä jako pieleen jos vähän löysemmällä on tuo hihna

Ja eihän se kait hyvää tee katalysaattorillekaan

Lähetetty: 02 Kesä 2005 22:43
Kirjoittaja Monteonisti
Miten työntämällä käynnistys rasitaa remmiä enemmän, pyörityshän tulee samaa kautta?

Ei kattikaan tiedä mikä motin käyntiin pyöräyttää!

Tarkoitin kevyttä tönäisyä käyntiin, en pitkin kaupunkia pukkailua!

Tietenkin hihnakin voi suuttua jos kovassa vauhdissa pikkuvaihde silmään ja kytkin rysäyttämällä ylös.

Lähetetty: 03 Kesä 2005 16:12
Kirjoittaja Zetecci
tottakai katti kärsii jos auto työntämällä käyntiin koitetaan saada, mutta jos kone on kylmä, niin silloin ei niinkään paljon rasita, lämpimällä/kuumalla koneella saattaa katti olla kerrasta sökö.
Lähetetty: 03 Kesä 2005 22:20
Kirjoittaja Monteonisti
Ei katti varmasti tiedä mikä motin käyntiin pyöräyttää!
Siis jos tönäsee sen verran että kerran kone pyörähtää ja heti lähtee, joissain autoissa saattaa joskus lähteä käyntiin vasta toisella startilla, eli kone pyörähtää useamman kierroksen, ei siitäkään katti yleensä suutu!

Lähetetty: 03 Kesä 2005 22:35
Kirjoittaja Teemu.R
Veikkaan edelleen sitä venttiilien kantamista.. Onko startatessa erilainen ääni?.. Tuntuuko, et pyörii helpommin.. niinku polokis tulupatonta mopoa?

Lähetetty: 03 Kesä 2005 22:39
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllä se pyörii "raskaasti"!

Nyt taas viikon pelittänyt kun sitä viime lauantaina rassasin!

Lähetetty: 04 Kesä 2005 23:05
Kirjoittaja Monteonisti
Tänään taas temppuili vaimolle!

Meni kaverin luo kylään käväseen, oli jotain puoli tuntia, ei lähtenyt käyntiin, meni vielä puoleksi tunniksi, sitten lähti heti!
On tuo ihme vika! Epäilen, että ECU ei saa virtaa välillä, oiskohan jokin rele, mutta kun toimii kylmänä ja kuumana, puolilämpimänä temppuilee, ajossa ei koskaan!

Pitää kait vaihtaa läppäanturi vaikka sen vastukset oli OK kun viikko sitten mittasin, mutta pätkiikö satunnaisesti jossain lämpötilassa, on kyllä ihme juttu?

Onko viisaita vinkkejä?

Lähetetty: 12 Elo 2005 23:36
Kirjoittaja Monteonisti
Laitanpa tänne uudestaan kun tuo Lalli kurittelee muitakin kuin piispoja!
Yritin tätä säköpuolelle kun on selvinnyt että sähköpuolella vika on!
Eli taas uudestaan:
Vaimon Esko 1.8 Zetecci oireilee joskus käynnistäessä "puolilämpimänä", ei siis kylmänä tai kuumana, mutta kun on seissyt tunnin tai pari kesällä tai talvella. Pyörittää normaalisti, mutta ei yritäkkään käynnistyä, kun odottaa tunnin tai pari, niin lähtee laakista. Kun oireilee, niin lähtee tönäsemällä helposti. Olen käynyt lähes kaikki läpi pikkuhiljaa, nyt lähtenyt ekalla jo yli 2kk, ehkä vahingossa korjasin vian? Mutta, jos oireilee taas, niin mitä vielä pitäisi tarkistaa!
Lisäksi Motograftin tulpat hajoo alle viikon, siis "alkuperäiset" Voortilta ostetut! Twisted Evil Menee nelosen posliini halki, jos ei kerkeä vaihtaan "parempia", niin hajoo kolmoselta, pitemmälle en ole kokeillut kun kahdella jo nykyttää liikaa! Shocked Bossilaiset kestää ihan hyvin! Vaikea juttu ainakin minulle, oisko täällä viisaampia? Rolling Eyes
Sulakerasian pohjaa en ole kolvaillut kun en usko sen olevan vikana kerta tönäsemällä lähtee ja oireilee satunnaisesti!