Sivu 1/1
Sierra ajoituksen säätö
Lähetetty: 06 Touko 2005 16:23
Kirjoittaja MiikaV
Miten saan koneen ajoituksen kuntoon kun olen irroittanut kannen ja
pyöräyttänyt konetta?? En ole varma ajoitusmerkinnöistä..
Lähetetty: 06 Touko 2005 16:40
Kirjoittaja ford86
kampiakselin siivapyörässä on niitä viivoja joista se paksumpi viiva on ns tdc merkki, eli nollakohta! nokka pyörän kilvessä on terävä tappi, joka pitää olla kannessa olevan kolon kanssa vastakkain! siis ylämerkit vastakkain ja alamerkit vastakkain! siivapyörän paksu viiva tulee tiivistekilvessä törröttävän tapin kanssa vastakkain! oliko tarpeeksi selvästi...

Lähetetty: 06 Touko 2005 18:44
Kirjoittaja VesQ
Ja virranjakajaa ei myöskään sovi unohtaa eli kun kampiakselista ja nokasta on merkit kohdallaan niin sitä apuakselin pyörää pyörittelee sellaiseen asentoon että jakajasta pyörijä osoittaa ykkösen tulpanjohtoa
Lähetetty: 06 Touko 2005 19:46
Kirjoittaja MiikaV
Elikkäs mikä on apuakseli?
Kiitos edellisistä vastauksista.
Lähetetty: 06 Touko 2005 20:40
Kirjoittaja Riesa2.0
Se on se akseli joka pyörittää virranjakajaa

Lähetetty: 06 Touko 2005 20:54
Kirjoittaja VesQ
Eli se kolmas hammaspyörä, nokan ja kampiakselin lisäksi
Lähetetty: 06 Touko 2005 23:57
Kirjoittaja xraam
Tuossa kuvassa:
http://www.ile.ath.cx/sierra/ajoitus.jpg
Kohta A näyttää nokan ja kampiakselin merkkien paikat, kun nokan ajoitus on kohdallaan. (kuva siis ohc-koneeseen)
Tosiaan sit pitää vielä katsoo se sytkän ajoitus karkeasti kohdalleen, eli virranjakajan pyörijä osoittamaan ykkössylinterin johtoa. Sytkähän säädetään sitten tarkemmin kohdalleen auton käydessä.
Lähetetty: 07 Touko 2005 08:20
Kirjoittaja henu
ööö mikäs kone tässä on kyseessä, ohc cvh vai

Lähetetty: 07 Touko 2005 08:24
Kirjoittaja janzamar
kuvan yläreunassa näytti lukevan sohc.
Lähetetty: 07 Touko 2005 09:58
Kirjoittaja MiikaV