Tervehdys!
Olen uusi täällä joten suokaa tietämättömyys anteeksi. Olen jo ehtinyt tutustua tuohon syöttöjen lisäämiseen, se on tulossa työn alle kohtapuoleen.
Kysymys 1:
Meinaan syöttöjen lisäksi nostaa ahtoja, mihin letkuun se ahtopainemittari laitetaan? Ja onkohan kuvassa esiintyvä letku edes lähimailla?
http://koti.mbnet.fi/legato/mondeo/kuva1.jpg
Kysymys 2:
Kulutus. Aivan järjetön. Vanhoilla kitkoilla ajellessa oli noin 6,5/100km, eli iha ookoo. Sitte menin ja ostaa täräytin michelin energy 195/65/15 gummit. Kummallisesti samanaikaisesti kulutus nousi yli 7/100km. Voiko johtua renkaista? vai olisko aiheellista alkaa kaivaa muualta syytä?
Kysymys 3:
suuren ja mahtavan intercoolerin vasemmalla puolella(=siis minne menee ilmanputsarilta se iso letku). Niin siitä ic:stä lähtee muovinen "suppilo" alaspäin, siinä on vissiin joku liitos ja niiltä main se on kostean näköinen. En vielä oo kattonu onko öljyy vai mitä. Mutta jotta tuon sais loppua, mitä kaikkea tarvis uusia?
Kysymys 4:
polttoainepumpussa on se muovinen suoja, josta kerrotaan että syöttöihin kajottaessa se lohkeaa lähes aina, niin minkä niminen ko. nippeli on? Että osaa liikkeessä sitte sellasta kysyy?
1.8td tekniikasta, pientä jeesiä vailla....
1.8td tekniikasta, pientä jeesiä vailla....
Ei, se ei ole vika. Se on ominaisuus.
Ahtopainemittarin voi laittaa esimerkiksi hukkaportin kellon letkuun. Siihen on ainakin helppo haaroittaa. Tai sitten poraa imusarjaan, niin saa todellisimman tilanteen. Eli hukkaportin kello löytyy kun ottaa ic:n irti, niin turbon kyljessä on sellainen ~40mm halkaisijaltaan oleva sylinteri josta menee tanko turbon pakopesään. Tuohon kelloon menee kumiletku, laita se mittari siihen väliin.
Onhan rengaspaineet kohdillaan ja ajo samanlaista? Tosin fakta on, että leveämpi rengas ei pyöri yhtä hyvin. Aja muutama tankillinen ja ihmettele sitten jos kulutus edelleen hämmästyttää. Laskeskele myös renkaiden kehän muuttuminen ja skaalaa kulutus sillä. Googleta vaikka "rangaskokolaskuri"
Eli jos verrataan vaikka 195/65R15 ja 185/65R14, niin mittarivirhe muuttuu 6,44% eli sun 7l/100km onkin oikeasti 6,58l/100km.
Ic:lle ei mene ilmanputsarilta mitään letkua. Ilmanputsarilta menee turbolle ja turbolta coolerille. Tuo tarkoittamasi "suppilo" lie se, mikä menee turboon? Kosteus aiheutuu todennäköisesti siitä, että huohotin menee turbon kompurakoteloon ja puhaltelee aina vähän öljyä sinne. Sama öljy sitten kostuttaa tuon liitoksen. Huohotinsäiliön rakentamalla saa tuota vähennettyä.
Eiköhän tuon tulpan saa ihan selittämällä tiskillä. En tiedä sille mitään katalooginimeä. Ei se mene rikki jos sen varovasti aukaisee. Ota sellainen noin 40cm tuurna jonka toisen pään teroittelet hyvin talttamaiseksi. Tuollaisella on suht hyvä varovasti naputella niin saa ehjänä irti.
Onhan rengaspaineet kohdillaan ja ajo samanlaista? Tosin fakta on, että leveämpi rengas ei pyöri yhtä hyvin. Aja muutama tankillinen ja ihmettele sitten jos kulutus edelleen hämmästyttää. Laskeskele myös renkaiden kehän muuttuminen ja skaalaa kulutus sillä. Googleta vaikka "rangaskokolaskuri"

Ic:lle ei mene ilmanputsarilta mitään letkua. Ilmanputsarilta menee turbolle ja turbolta coolerille. Tuo tarkoittamasi "suppilo" lie se, mikä menee turboon? Kosteus aiheutuu todennäköisesti siitä, että huohotin menee turbon kompurakoteloon ja puhaltelee aina vähän öljyä sinne. Sama öljy sitten kostuttaa tuon liitoksen. Huohotinsäiliön rakentamalla saa tuota vähennettyä.
Eiköhän tuon tulpan saa ihan selittämällä tiskillä. En tiedä sille mitään katalooginimeä. Ei se mene rikki jos sen varovasti aukaisee. Ota sellainen noin 40cm tuurna jonka toisen pään teroittelet hyvin talttamaiseksi. Tuollaisella on suht hyvä varovasti naputella niin saa ehjänä irti.
Jos sitä ei voi virittää, myy se.