Sivu 1/1

Dohc-suuttimet ohc-sierraan?

Lähetetty: 13 Huhti 2007 12:56
Kirjoittaja kinkero
Eli sopiiko dohc-sierran suuttimet ohc:hen? Kasvaako kulutus? Vakio kone kyseessä.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 13:16
Kirjoittaja jn79
ei sovi.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 13:25
Kirjoittaja jn79
ei sovi.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 14:55
Kirjoittaja kimmok
Kyllä ne paikalleen voi laittaa, mutta dohc suuttimet on 190CC ja ohc 170cc. Ohc surkea ruisku ei välttämättä tajua että miten tuohon pitää reagoida ja menee rikkaalle. Kulutus kasvaa tietysti. Vakio moottorille on turha laittaa isompia suuttimia.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 16:49
Kirjoittaja kinkero
No jos vähän vaikka kikkailee esim. ilmamassamittarin jousen kanssa...?
Ei siis oo mikää lisätehon haku kyseessä, vaan rahan puute... :(
Paljos siinä dohc:ssa on bensanpaineet? Jos ne ois vaik 3bar, ni se tuotto vois aika hyvin tasaantuu ku ohc:ssa on vain 2,5bar.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 20:50
Kirjoittaja kimmok
Kokeile ja kerro sitten täälä

Lähetetty: 13 Huhti 2007 21:39
Kirjoittaja jaska74
plus että vastuskin on aivan eri luokkaa molemmissa suuttimissa

Lähetetty: 13 Huhti 2007 22:40
Kirjoittaja jn79
Vertailin äsken noita dohc ja ohc koneen suuttimia ja tulin siihen tulokseen että saattaa ne dohc koneen suuttimet sopia ohc:n ruiskuun...Asiasta kolmanteen,minkäs värisiä suuttimia teillä on sierran ohc ruiskussa?Scorpion ruiskussa olen törmännyt aina vihreisiin mutta tuossa sierrassa mikä mulla on niin siinä on keltaiset.Elikkäs -86 iS.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 22:47
Kirjoittaja turbiiniriesa
kyllä ne sinne muuten menee,ainoo et saattaa hiukan rikkaalla käydä,koska ovat hiukan isommat ku vakiot ohc:n suuttimet tuotoltaan.
ohmilukujen eroista mullla ei oo tietoo,mut arvaisin,et on samat...
mielestäni kanattaisi kuitenki etsiä saman kokosia ku alkuperäset ja kyllä niitäki saa samaan hintaan(jos ei sit joku kaveri puoli ilma luovu),ellei halvemmalla ku ovat pienempi tuottoset.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 22:49
Kirjoittaja turbiiniriesa
ironlake kirjoitti:Vertailin äsken noita dohc ja ohc koneen suuttimia ja tulin siihen tulokseen että saattaa ne dohc koneen suuttimet sopia ohc:n ruiskuun...Asiasta kolmanteen,minkäs värisiä suuttimia teillä on sierran ohc ruiskussa?Scorpion ruiskussa olen törmännyt aina vihreisiin mutta tuossa sierrassa mikä mulla on niin siinä on keltaiset.Elikkäs -86 iS.
ei tuolla suuttimien värillä ole merkitystä.ne voi olla vaikka minkä värisiä.
vaan se suuttimen tyyppi joka lukee sen suutimen kyljessä ratkasee sen tuoton...

Lähetetty: 13 Huhti 2007 23:08
Kirjoittaja kinkero
Nonni! Nyt ne on kiinni, ja hyvin pelittää. Ei eroa ohc:n suuttimiin. Saas nähä kuluttaako enemmän kuin aikaisemmin. Ilmotan kun tiedän.

Lähetetty: 13 Huhti 2007 23:19
Kirjoittaja turbiiniriesa
kinkero kirjoitti:Nonni! Nyt ne on kiinni, ja hyvin pelittää. Ei eroa ohc:n suuttimiin. Saas nähä kuluttaako enemmän kuin aikaisemmin. Ilmotan kun tiedän.
:wink:

Lähetetty: 14 Huhti 2007 08:43
Kirjoittaja kimmok
Noissa vakio ruiskuissa on iso ohmiset suuttimet joten ei jää ainakaan siitä kiinni toiminta. Ei ole siis aivan eri ohmiset vaan lähes samat ellei pilkulleen. Olen niitä joskus tutkinut ja näin muistelisin.

Hyvä, että toimii. Ei tuo vaivainen ero sitten mitään merkkaa edes ohc ruiskulla.

Lähetetty: 14 Huhti 2007 16:41
Kirjoittaja kinkero
Aattelin nyt laittaa tähän samaan topicciin: Eli siis mikä voisi olla vikana, kun sierran kone (2.0i ohc) tärisee todella kovin, kun lisää kaasua pienillä kierroksilla? Koko kori tärisee ja resonoi erittäin kovin. Kun kierrokset nousee n. 3 tonnin paikkeelle, tärinä loppuu. Tuntuu kuin vääntö puuttuisi kokonaan ennen 3000 kierrosta. Voisko olla esim. moottorin kiinnityskumit? Auto seisoi melkein pari vuotta, viime syksyyn asti. Eli jos ne kumit on menny pilalle. Ei kyllä pahemmin tärise tyhjäkäynnillä eikä isoilla kierroksilla.

Lähetetty: 14 Huhti 2007 18:00
Kirjoittaja janzamar
Lonksuuko tai kolahteleeko kun lähtee liikkeelle tai jarruttaa?
Jotenkin ei vaikuttais noilta tyynyiltä,jotain koneesta tai kytkimestä johtuvaa
kuvittelisin enemmän.

Lähetetty: 15 Huhti 2007 12:05
Kirjoittaja kimmok
Kyllä se voi johtua moottorin kumista. Jos se on hajalla näet kyllä heti. Itellä kävi kerran noin eikä sitten huomannut katsoa heti. Alkas lopuksi vääntämään pakoputkea mutkassa koria vasten. Sitten vahingossa huomasin katsoa... :lol:

Tietysti nuo oharit nyt on vähä sellasia kasoja että kyllä ne tärisee ja pitää omituisia ääniä aina.

Lähetetty: 15 Huhti 2007 14:39
Kirjoittaja jaska74
väittäsin että kytkinlevystä ne jouset on karanneet.
itsellä oli sama vaiva kerran

Lähetetty: 15 Huhti 2007 18:07
Kirjoittaja kinkero
janzamar kirjoitti:Lonksuuko tai kolahteleeko kun lähtee liikkeelle tai jarruttaa?
Jotenkin ei vaikuttais noilta tyynyiltä,jotain koneesta tai kytkimestä johtuvaa
kuvittelisin enemmän.

Kyllä kolahtelee. Perä on paskana, sen tiedän. Voiko muka johtua siitä?

Lähetetty: 15 Huhti 2007 23:32
Kirjoittaja jpisteh
Ares kirjoitti:Kyllä ne paikalleen voi laittaa, mutta dohc suuttimet on 190CC ja ohc 170cc. Ohc surkea ruisku ei välttämättä tajua että miten tuohon pitää reagoida ja menee rikkaalle. Kulutus kasvaa tietysti. Vakio moottorille on turha laittaa isompia suuttimia.
Lambdasäätöiset suihkut osaa osakuormalla korjata liian isot suuttimet johonkin rajaan saakka, se raja on kai 10...25% välillä.

Täyskaasulla ei juuri mikään ruisku osaa korjata liian suuria suuttimia (ehkä mahdollisesti korkeapainesuihkut).

j.h

Siis suuttimet kannattaa laittaa oikeat/sopivat, männät sulaa liian pienellä polttoainemäärällä ja liian suurella tehot laskee (pa kulutus myös kasvaa)

Lähetetty: 16 Huhti 2007 00:43
Kirjoittaja kinkero
Ohc:n ruiskusuutin tuottaa upouutena n.170, mutta entä käytettynä? Luulisi siis, että dohc-suuttimen tuotto on tippunut myös käytön myötä, ja se saattaisi hyvinkin olla lähempänä tuota 170. Hirveesti kun niillä ei tuottoeroa kuitenkaan ole...

Lähetetty: 16 Huhti 2007 06:41
Kirjoittaja j-k
Laittaa megasquirtin niin ei tarvitse miettiä enempää :wink:

Lähetetty: 16 Huhti 2007 07:08
Kirjoittaja janzamar
kinkero kirjoitti:
Kyllä kolahtelee. Perä on pökäleenä, sen tiedän. Voiko muka johtua siitä?
Saattaa kolahdella hieman löystyneiden pulttien takia
jos on kumityynyt loppu. Ei tosin yhtä kuuluvasti kuin jos perä on valmis
välttämättä.

Lähetetty: 16 Huhti 2007 16:01
Kirjoittaja jpisteh
kinkero kirjoitti:Ohc:n ruiskusuutin tuottaa upouutena n.170, mutta entä käytettynä? Luulisi siis, että dohc-suuttimen tuotto on tippunut myös käytön myötä, ja se saattaisi hyvinkin olla lähempänä tuota 170. Hirveesti kun niillä ei tuottoeroa kuitenkaan ole...
Kyllähän suuttimien tuotto pysyy liki vakiona koko käyttöiän, jos suodatin pidetään kunnossa ja ajetaan laatubensalla. Jos suuttimien tuotto laskee niin se laskee suutin kohtaisesti ja epämääräisesti (ei mitenkään ennakoitavasti).

j.h

Lähetetty: 16 Huhti 2007 23:28
Kirjoittaja kinkero
Nyt sain kulutuksen laskettua: n. 9l/100km normaaliajossa. Eli ei kauhean pahalta kuulosta... 8)