Sivu 1/1

is rajoitin

Lähetetty: 08 Huhti 2007 17:24
Kirjoittaja sierraIS86
Paljonko vakio OHC iS sierra pitäisi kiertää?
Mulla ei ota uuden varvikellon mukaan kuin 5900rpm!?
Meno toppaa kun valotolppaan...

Onko rajoitin mekaaninen jakajassa vai hoitaako boxi sen?
[/url]

Lähetetty: 08 Huhti 2007 18:39
Kirjoittaja caddy
en muista mitä pitäisi kiertää, mutta omani ottaa mittarin mukaan reilut 6500

Lähetetty: 08 Huhti 2007 18:50
Kirjoittaja sierraIS86
Kunpa kiertäs allekirjottaneellakin...mut ku ei kierrä.
Aattelin et jos venttiilinjouset ois niin kulahtaneet että niistä
johtuisi tuo kiertämättömyys, mutta meno tyssää tosiaan NIIN
tykkenään et vaikuttaa epätodennäköiseltä.
Tiedän kyl miltä kuullostaa kun toppaa venttiileihin.
Aikanaan caprin 2.8 otti tappiin 7300rpm kohdalla ja meteli oli kyl
senmukainenkin.

Mekaaninen rajoitinhan ajan myötä herkkenee. Mutta mites
iiässässä on tuo toteutettu? Ei ole tarvinnu tuota jakajaakaan
paljon availla.

Lähetetty: 08 Huhti 2007 19:07
Kirjoittaja VesQ
Ei siellä jakajassa rajoitinta ole. Boksi hoitaa sen, en nyt juuri muista millä kierroksilla, oisko ollu about 6500rpm

Loppuuko bensa, putsari vaihdettu milloin, ja tankissa oleva karkeasuodatinkin voi olla tukossa. Virranjakajan kunto ja kipinäpuoli yleensäkkin

Miksi sen muuten yleensäkkin pitää kiertää yli 6000rpm, ei siellä ole enää voimaa vakiokoneessa

niin ja se mittarikin saattaa hyvinkin näyttää höpöjä jos on noita halppismittareita kuten trisco, equus, autogage, biltema yms

Lähetetty: 08 Huhti 2007 19:29
Kirjoittaja jaska74
miks sen pitäs kiertää kun huipputeho on noin 5400:n kohdalla

Lähetetty: 08 Huhti 2007 20:49
Kirjoittaja kimmok
jaska74 kirjoitti:miks sen pitäs kiertää kun huipputeho on noin 5400:n kohdalla
Kai siksi että se tehtaalta lähtiessä on sen tehnyt.

Itsellä on ollut muutama is ohari riesa ja ovat kiertäneet 7000rpm ja melkoista rääkymistä se on :lol:

Lähetetty: 08 Huhti 2007 21:31
Kirjoittaja sierraIS86
VesQ kirjoitti:Ei siellä jakajassa rajoitinta ole. Boksi hoitaa sen, en nyt juuri muista millä kierroksilla, oisko ollu about 6500rpm

Loppuuko bensa, putsari vaihdettu milloin, ja tankissa oleva karkeasuodatinkin voi olla tukossa. Virranjakajan kunto ja kipinäpuoli yleensäkkin

Miksi sen muuten yleensäkkin pitää kiertää yli 6000rpm, ei siellä ole enää voimaa vakiokoneessa

niin ja se mittarikin saattaa hyvinkin näyttää höpöjä jos on noita halppismittareita kuten trisco, equus, autogage, biltema yms
Bensansuodatin vaihdettu juuri äsken.
Mutta tuo karkeasuodatin pitääkin tarkistaa.

Eihän siellä 6000 paremmalla puolella varmastikkaan voimaa hirviästi ole,
mutta kun ois kiva jos ottais kakkosella sataset.
Ja tosiaan jos tehtaalta tullessa on kiertäny enempi ku 5900 niin
saishan tuo kiertää kaiken.
Mittari on kyl ihan laadukas, eli ei huijaa.

Lähetetty: 08 Huhti 2007 22:17
Kirjoittaja Kessi
sierraIS86 kirjoitti: mutta kun ois kiva jos ottais kakkosella sataset.
Sehän se maaginen raja jota kaikki autoltaan haluaa :twisted: ...

Kieltämättä näyttää usein paremmalta 0-100km/h kiihdytys lukemissa, kun jää 1kpl vaihteen vaihtoja tarpeetomaksi :mrgreen: :wink: ...

Lähetetty: 08 Huhti 2007 22:41
Kirjoittaja janzamar
Kessi kirjoitti:Sehän se maaginen raja jota kaikki autoltaan haluaa :twisted: ...

Kieltämättä näyttää usein paremmalta 0-100km/h kiihdytys lukemissa, kun jää 1kpl vaihteen vaihtoja tarpeetomaksi :mrgreen: :wink: ...
Heh,johan mun wanhus farkku-Tane tuon ottaa, 2-vaihteella sen 100 :lol:
Ei nyt niin nopeasti tosin,mutta kun on tuo 3.44.1 välitys.. :wink:

Lähetetty: 09 Huhti 2007 09:17
Kirjoittaja sierraIS86
janzamar kirjoitti: Heh,johan mun wanhus farkku-Tane tuon ottaa, 2-vaihteella sen 100 :lol:
Ei nyt niin nopeasti tosin,mutta kun on tuo 3.44.1 välitys.. :wink:
Juu, ittellä oli caprissa kans 3.44 perä ja 3.0 enkkuaski pitkällä ykkösellä(muistaakseni 3.14 tai sinnepäin) otti ykkösel lähelle 70 ja kakkosel sataset aika kepeesti. Oli hauska ajettava.
Kun sais ton riesankin kiertämään tonne satasen nurkille :lol:

Lähetetty: 09 Huhti 2007 10:55
Kirjoittaja olafu
Se IS:n mittari saattaa myös valehdella. Boksissa oleva rajoitin ei ajaudu itsestään mihinkään, vaan se on siinä mihin se on tehtaalla laitettu.

Lähetetty: 09 Huhti 2007 12:02
Kirjoittaja sierraIS86
olafu kirjoitti:Se IS:n mittari saattaa myös valehdella. Boksissa oleva rajoitin ei ajaudu itsestään mihinkään, vaan se on siinä mihin se on tehtaalla laitettu.
Jeps, siksi hommasinkin erillisen.

Lähetetty: 09 Huhti 2007 21:11
Kirjoittaja overboost
sierraIS86 kirjoitti: Jeps, siksi hommasinkin erillisen.
Kyllä ne Autometeritkin on näyttäneet väärin...

Lähetetty: 10 Huhti 2007 10:50
Kirjoittaja country sedan
Noita ohari EFI:n boxeja on useampaa mallia, rajoitin on siinä 6tonnin tuntumassa. 6050rpm tais olla korkein.