Sivu 1/1

Mondeo 2.5 V6 duratec kysymyksiä

Lähetetty: 07 Huhti 2007 12:04
Kirjoittaja Housti
Tuli tuommonen mondeo entisen 2.0 zetecin lisäks hankittua, muutenhan auto pääpiirteiltään tuttu mutta kone on ihan uusi tuttavuus, elikkäs ihan perustietoja kaipailisin mitä ei haulla löytynyt..

Onko tämäkin kone yhtä tarkka öljyistään kuin zetecci, ostanko fordin omaa vai jotain vastaavaa, mitä? Kuinka paljon menee öljyä?

Onkos muillakin kaasu aikalailla jäykkä jos vertaa tohon 2.0 zetecciin? Jotain juttua oon kuullu että luistoneston "mötikkän" sisässä on kaks ratasta jotka saattas kaivata rasvausta, ja siks vaijerit liikkuu raskaasti?

Sitten vielä yks ongelma, auto nykii 2000-3000kierroksen välillä jos kaasun painaa nopeasti pohjaan, muilla kierroksilla ei mitään ongelmia. Missähän voisi vika olla, tulpat on muistaakseni ngk tr55 ja niillä jotain 20000km ajettu, tulpanjohtojen pitäisi kanssa olla suhteellisen tuoreet. Kokeilisinko jotain fordin omia tulpia vai mitä?

Ja se vesipumppu, se varmaan kannattaa myös vaihtaa, mistäpäin konetta sen löytää, ei ainakaan vielä äkkivilkaisulla silmään osunut.

Lähetetty: 07 Huhti 2007 17:16
Kirjoittaja anon
Tulpat kannatta vaihtaa Motorcraft merkkisiksi, nykiminen lähtee vaihtamalla kaasuläpänpotentiometri. Öljynä olen käytänyt Mobil 5W50
hyvin on tominut, jos jarrunesteitä ei ole vaihdettu niin se kantsii tehdä.

Lähetetty: 07 Huhti 2007 17:19
Kirjoittaja anon
Niin se vesipumppu löytyy koneen edessä olevan muovisuojan alta.

Lähetetty: 07 Huhti 2007 17:59
Kirjoittaja Housti
Minkähän hintainen on tuo kaasuläpänpotentiometri? Mikähän sen kaasun jäykkyyden aiheuttaa, vai onko normaalistikkin jäykempi? Juu, vesipumppu löytyikin kun hieman moottoria tutkin päivällä.

Lähetetty: 08 Huhti 2007 14:14
Kirjoittaja anon
Se on siinä 4-5 kymppiä. Monet kauppiaat tykkää myydä koko hela hoidon, tarkoittaa kaasuläppäkotelon ja silloin hintaa tulee useampi satanen. Potentiometristä vielä jos sulla pysyy vastusmittari käsissä
niin potentiometrin kunnon pystyy mittaamaan, piuhat kiinni napoihin siten
kääntelet sitä potentiometriä auki ja kiinni seuraa mittaria missä lukema
pitää muuttua tasaisesti ilman katkoksia.

Itsellä sama juttu...

Lähetetty: 08 Huhti 2007 22:50
Kirjoittaja crashline
Missäköhän päin konetta tuo kaasuläpänpotentiometri on? 8)

Lähetetty: 09 Huhti 2007 11:57
Kirjoittaja Housti
Vielä kaipailisin vinkkejä ja muidenkin mielipiteitä kysyisiin ongelmiin? 8)

Re: Itsellä sama juttu...

Lähetetty: 09 Huhti 2007 15:04
Kirjoittaja anon
crashline kirjoitti:Missäköhän päin konetta tuo kaasuläpänpotentiometri on? 8)
Sehän on sen tangon päässä missä kaasuläppä on. On kahdella ruuvilla kiinni.

Lähetetty: 12 Huhti 2007 18:43
Kirjoittaja Housti
Käykö tähän duratecciin Motonetissä myytävä FORD Formula-E 5W30? Vai minkälaista öljyä pitäisi olla? Onkos nuo Motonetin öljysuodattimet minkälaatuisia? Launtaina täytyisi öljyt vaihtaa niin tiedot olisi tervetulleita.