Sivu 1/1

4x4 cosworth rieska ahdoilla rötää

Lähetetty: 06 Huhti 2007 21:10
Kirjoittaja Pappa- igor
Vika on, ahdoille noustessa loppuu joko ruuan saanti tai kipinä... rötää niin pirusti heti 3500rpm:n jälkeen, ilman ahtoja pelaa muuten hienosti mutta ei vaan kulje mihinkään :lol: mikä neuvoksi! map vaihdettu, tulpat ja jakaja rassattu, bensanpainetta ruuvailtu... osakaasulla pelaa vähän paremmin mutta jos lyö lusikan lattiaan niin nykiminen alkaa ja kulku katkeaa :? mistä sais 4x4 cosun koneen kytkiksen/kaavion jossa olis vastusarvot antureille.....????

Lähetetty: 06 Huhti 2007 21:31
Kirjoittaja kimmok
Cossu klubilta löytyy 20e:lla apua yhden vuoden verran...

Lähetetty: 06 Huhti 2007 21:45
Kirjoittaja Pappa- igor
Ares kirjoitti:Cossu klubilta löytyy 20e:lla apua yhden vuoden verran...
juu varmaan... mutta kun auto ei ole minun :? enkä kyllä enään ton nykyisen eskortin jälkeen hoppiin sekaannukkaan 8)

Lähetetty: 07 Huhti 2007 15:01
Kirjoittaja Bootsi
Tulppien kärkiväli. :wink:

Lähetetty: 07 Huhti 2007 15:52
Kirjoittaja Pappa- igor
Bootsi kirjoitti:Tulppien kärkiväli. :wink:
katottu ja lyöty pienemmäksi...

Lähetetty: 07 Huhti 2007 21:16
Kirjoittaja jouni
Ares kirjoitti:Cossu klubilta löytyy 20e:lla apua yhden vuoden verran...
Kannattaisin tätä ehdotusta, vaikka sitten sille auton omistajalle. Kenties olisi jo säästänyt sen 20€...

Lähetetty: 08 Huhti 2007 07:51
Kirjoittaja Pappa- igor
jouni kirjoitti: Kannattaisin tätä ehdotusta, vaikka sitten sille auton omistajalle. Kenties olisi jo säästänyt sen 20€...
on tääkin ihme foorumi!!! jos jotain kysyy niin heti huudetaan pois, maksullisille sivuille :!: hävetkää :lol: veikkaamme pensa pumppua/suodatinta, pumppu pitää ihmeellistä sirinää ja ahdoille päästessä, paineen pers-säädöllä ei ole mitään merkitystä... kakku vaan loppuu :?

Lähetetty: 08 Huhti 2007 08:23
Kirjoittaja jouni
Hus hus ja lompakko vaan levälleen :lol:

Pitäisi varmaan päästä seuraamaan bensapaineita ahdoilla, eli eikun vaan bensapainemittari kabiinin puolelle.

Kannattaa tarkistaa myös kampiakselin asentotunnistimen ja sen liittimen kunto. Joillain on ollut kuori halki ja anturi öljyä yms. paskaa täynnä.

Lähetetty: 08 Huhti 2007 09:22
Kirjoittaja Pappa- igor
jouni kirjoitti:Hus hus ja lompakko vaan levälleen :lol:

Pitäisi varmaan päästä seuraamaan bensapaineita ahdoilla, eli eikun vaan bensapainemittari kabiinin puolelle.

Kannattaa tarkistaa myös kampiakselin asentotunnistimen ja sen liittimen kunto. Joillain on ollut kuori halki ja anturi öljyä yms. ulostetta täynnä.
juu mittari on tulossa kun vaan saadaan siihen takavetosen jakotukki josta saadaan helpommin letku mittarille... tunnistinta on kanssa säädelty ja rassailtu, johdot on ehjät!! mutta kyllä epäillään että ongelma on bensapuolella :?

Lähetetty: 08 Huhti 2007 10:34
Kirjoittaja jaska74
tavallinen ford mies ei uskalla antaa vinkkejä ettei mene vituralleen, katsos kun ford miehelle cossu on jumalasta heti seuraava :D

Lähetetty: 08 Huhti 2007 11:08
Kirjoittaja Pappa- igor
jaska74 kirjoitti:tavallinen ford mies ei uskalla antaa vinkkejä ettei mene vituralleen, katsos kun ford miehelle cossu on jumalasta heti seuraava :D
mutta voihan aina yrittää antaa neuvoja :lol: samanlaisia ne tuntuu olevan kaikki 80-90 luvun voortit, oli cossu tai ihan perus rissa :roll:

Re: 4x4 cosworth rieska ahdoilla rötää

Lähetetty: 08 Huhti 2007 12:19
Kirjoittaja overboost
Pappa- igor kirjoitti:mistä sais 4x4 cosun koneen kytkiksen/kaavion jossa olis vastusarvot antureille.....????
Cossuclubin "ilmaispuolelta" :wink:

Minun ehdotukset viaksi:
-bensapumppu
-kampiakselin asentotunnistin, joka voi olla liian kaukana siivapyörän tapista.
-onko mapin letku varmasti ehjä?

Re: 4x4 cosworth rieska ahdoilla rötää

Lähetetty: 08 Huhti 2007 13:44
Kirjoittaja Pappa- igor
overboost kirjoitti: Cossuclubin "ilmaispuolelta" :wink:

Minun ehdotukset viaksi:
-bensapumppu
-kampiakselin asentotunnistin, joka voi olla liian kaukana siivapyörän tapista.
-onko mapin letku varmasti ehjä?
bensa pumppua minäkin veikkaan, asento tunnistin on säädetty rakotulkin kanssa paikoilleen ja mapin letku on ehjä!! vika on tullut "autoon" pikku hiljaa ja pahentunut koko ajan :roll:

Lähetetty: 08 Huhti 2007 14:07
Kirjoittaja Aksu
Pumppu on helppo testata vaikkei ajaisikaan.
Kone käymään ja säätimestä alkaa kiristämään painetta lisää. Jos ei nouse yli 5bar niin pumppu on entinen. Tai sitten jos säätimestä ei saa tarpeeksi kiristettyä niin paluu letkua lyttyyn puristamalla saa paineet niin ylös kun pumppu vai pystyy tekemään.

Lähetetty: 08 Huhti 2007 18:39
Kirjoittaja Kessi
Ite kallistuisin vahvasti map:n puolelle, mutta jos kerran vaihdettu niin :? ... Onkos tämän uuden mapin toimivuus varmistettu?? Mitenkäs lambda??

Lähetetty: 08 Huhti 2007 18:42
Kirjoittaja Pappa- igor
Kessi kirjoitti:Ite kallistuisin vahvasti map:n puolelle, mutta jos kerran vaihdettu niin :? ... Onkos tämän uuden mapin toimivuus varmistettu?? Mitenkäs lambda??
bensanpaineet romahtaa kun kone lähtee ahtaan... säädettiin paineeks 7bar tyhjäkäynnillä ja ahdolla putoo alle 3:n baarin :? pumppu ja putsari uusiks :wink:

Lähetetty: 08 Huhti 2007 19:13
Kirjoittaja VesQ
Pappa- igor kirjoitti:säädettiin paineeks 7bar tyhjäkäynnillä
Käykö se muka vielä tuolla paineella :shock: :D

Lähetetty: 08 Huhti 2007 20:28
Kirjoittaja jouni
Btw. se orkkis bensapaineensäädin ei vissiin ihan hirveästi tykkää, että ruuvataan ihan tappiin. On tainnut joillain jäädä jumiin tjms.

Mites virtapuoli bensapumpulle, onko varmasti ok?

Lähetetty: 08 Huhti 2007 21:59
Kirjoittaja Pappa- igor
jouni kirjoitti:Btw. se orkkis bensapaineensäädin ei vissiin ihan hirveästi tykkää, että ruuvataan ihan tappiin. On tainnut joillain jäädä jumiin tjms.

Mites virtapuoli bensapumpulle, onko varmasti ok?
juu oli se kuulemma jumittanut hetken tappiin ruuvaksen jälkeen :lol: kyllä se hyvin kävi, sitä me ihmeteltiinkin... kyllä pumppu virtaa saa kun kerran pyörii jä surisee niin pirusti!! pitää meinaan semmosta meteliä että jää sian tappokin jo toiseks :? paska se pumppu on! sanon ma... vaihdetaan pumppu ja suodatin niin jos ei sittenkään vika poistu niin oliskohan se sitten se paineensäädin :roll:

Lähetetty: 08 Huhti 2007 22:10
Kirjoittaja Kessi
Pappa- igor kirjoitti: läjä se pumppu on! sanon ma... vaihdetaan pumppu ja suodatin niin jos ei sittenkään vika poistu niin oliskohan se sitten se paineensäädin :roll:
Jos pumppu tosiaan rajusti ääntelee, niin vois olettaa olevan entinen... Siihen viittaisi tosiaan myös paineen lasku, vaikka paineen pitäisi todellisuudessa nousta ahtopaineen myötä, edellyttäen tietenkin ettei paineen säädin ole sökö, tai ettei säätimen alipaine letku solmussa tms. Toisaalta pumppu kyllä kuormittuu paineen noston seurauksesta, josta voisi seurata lisääntynyt "meteli" :? :twisted:

Lähetetty: 08 Huhti 2007 22:18
Kirjoittaja Pappa- igor
Kessi kirjoitti:Jos pumppu tosiaan rajusti ääntelee, niin vois olettaa olevan entinen... Siihen viittaisi tosiaan myös paineen lasku, vaikka paineen pitäisi todellisuudessa nousta ahtopaineen myötä, edellyttäen tietenkin ettei paineen säädin ole sökö, tai ettei säätimen alipaine letku solmussa tms. Toisaalta pumppu kyllä kuormittuu paineen noston seurauksesta, josta voisi seurata lisääntynyt "meteli" :? :twisted:
juu mutta pumppu piti ihan normi paineillakin aika kovaa sirinää mutta paineen noston seurauksena vielä kovempaa, letku ei ole solmussa, sitä ei ole kuin n.30cm ja koko matka on näkyvissä!!! tallilla kävi toinen samanlainen riesa ja sen pumppu oli huomattavasti hiljaisempi :wink:

Lähetetty: 11 Huhti 2007 02:41
Kirjoittaja xr4ti
tulpat ja jakaja rassattu jos ei vaihdettu niin vaihda suosiolla uudet tulpat

Lähetetty: 11 Huhti 2007 16:54
Kirjoittaja Pappa- igor
xr4ti kirjoitti:tulpat ja jakaja rassattu jos ei vaihdettu niin vaihda suosiolla uudet tulpat
tulossa on mutta ei ne silti pensanpaineisiin vaikuta :roll: