Escort sammuu
Lähetetty: 06 Huhti 2007 20:19
Zetec Escort 1,6 -98 sammuu, kun nostaa kaasujalan liian nopeasti tai itse asiassa kaasu pitää löysätä todella hitaasti. Käynnistyy ja käy tyhjäkäyntiä hyvin ja kulkee, mutta vaihettaessa huomaa koneen sammumistaipumuksen.
Liittimet tarkistettu huolella. Lambdan jännite sahaa oikeaoppisesti 0.1-0.9 voltin välillä. MAF , kaasuläpänpotikka ja lämpötila-anturit tuntuisivat olevan kunnossa. Kampiakselilta tulee pulsseja ja eihän se muuten kävisikkään.
Nokka-akselilta tulee skoopilla katsoen +/- 2 voltin pulsseja. Erikoista on, ettei tämän liittimen irroittaminen tunnu vaikuttavan mitään käynnistyvyyteen eikä käyntiin. Mikä lie onaleen tarkoitus?
Eikös se tyhjäkäyntiventtiili jumita yleensä niin, että kierrokset jäävät korkealle? Jos venttiilistä ottaa liittimen tyhjäkäynnillä irti, niin kone sammuu. Toistettakoon, että kone käy kuitenkin tyhjäkäyntiä hyvin jos ei löysää kaasua nopeasti.
Niin, jakopäänhihnan ja muut helyt vaihdoin koneeseen. Kysymyksessä on kolariauto ja enkä kokeillut konetta kunnolla ennen hihnan vaihtoa...Tarkistin nyt, että 5mm lattarauta menee nokka-akselien uriin ja ykkösen mäntä on yläkuolokohdassa. Yläkuolokohdan pystyy määrittämään melko tarkasti, mutta tietenkin olisi parempi kaivaa kampuran merkit esille...
Liittimet tarkistettu huolella. Lambdan jännite sahaa oikeaoppisesti 0.1-0.9 voltin välillä. MAF , kaasuläpänpotikka ja lämpötila-anturit tuntuisivat olevan kunnossa. Kampiakselilta tulee pulsseja ja eihän se muuten kävisikkään.
Nokka-akselilta tulee skoopilla katsoen +/- 2 voltin pulsseja. Erikoista on, ettei tämän liittimen irroittaminen tunnu vaikuttavan mitään käynnistyvyyteen eikä käyntiin. Mikä lie onaleen tarkoitus?
Eikös se tyhjäkäyntiventtiili jumita yleensä niin, että kierrokset jäävät korkealle? Jos venttiilistä ottaa liittimen tyhjäkäynnillä irti, niin kone sammuu. Toistettakoon, että kone käy kuitenkin tyhjäkäyntiä hyvin jos ei löysää kaasua nopeasti.
Niin, jakopäänhihnan ja muut helyt vaihdoin koneeseen. Kysymyksessä on kolariauto ja enkä kokeillut konetta kunnolla ennen hihnan vaihtoa...Tarkistin nyt, että 5mm lattarauta menee nokka-akselien uriin ja ykkösen mäntä on yläkuolokohdassa. Yläkuolokohdan pystyy määrittämään melko tarkasti, mutta tietenkin olisi parempi kaivaa kampuran merkit esille...