Escon Pyörien siirrosta
Escon Pyörien siirrosta
Eli esko mk2, mitähän ne katastuksessa sanoo siitä kun tuo etupyöriä vähä eteenpäin? Ja säädettävistä tukivarsista sen verran et kuinkahan paljon niissä on säätövaraa. Siis kuinka paljo saa rengasta tuotua alkup.paikasta ulospäin?
Hehee kuulostaa kivalta
Mitenkäs muuten nuo säädettävät tukivarret niin niissä pitää vissiin olla joku lappu että ovat hyväksytyt
Sitten sellaista olen miettinyt että esim autoracingin myymät "etureaktiotangot" mk2 ekkeriin niin mitenkäs on katsastus niiden kanssa. Joskus olen kuullut että jos on alunperin ollut etuvakaaja niin sitä ei saisi poistaa. Nuo reaktiotangothan tulee vakaajan "tilalle" ja pitävät renkaan ainoastaan etu-taka-suunnassa paikallaan kun vakaaja hoitaa nuo ja lisäksi kallistelun
Mitenkäs muuten nuo säädettävät tukivarret niin niissä pitää vissiin olla joku lappu että ovat hyväksytyt
Sitten sellaista olen miettinyt että esim autoracingin myymät "etureaktiotangot" mk2 ekkeriin niin mitenkäs on katsastus niiden kanssa. Joskus olen kuullut että jos on alunperin ollut etuvakaaja niin sitä ei saisi poistaa. Nuo reaktiotangothan tulee vakaajan "tilalle" ja pitävät renkaan ainoastaan etu-taka-suunnassa paikallaan kun vakaaja hoitaa nuo ja lisäksi kallistelun
Miksi ihmeessä joku haluaa sen vakaajan pois? Jotta kallistelisi enemmän = hyötyä lähinnä maastoautoissa ajettaessa vaikeassa maastossa.
Tuohonhan saa sarjoja jossa vakaajaa siirretään eteenpäin ja samalla tulee kolmas kiinnike keskelle niin on jämäkämpi. Tai kätevä tekee itse. Ei kai mitään ongelmia katsastuksen kanssa jos homma on asiallisesti toteutettu.
Tuohonhan saa sarjoja jossa vakaajaa siirretään eteenpäin ja samalla tulee kolmas kiinnike keskelle niin on jämäkämpi. Tai kätevä tekee itse. Ei kai mitään ongelmia katsastuksen kanssa jos homma on asiallisesti toteutettu.
Juu rallissa tosiaan vakaajat pois
Sorallahan sillä pääsee todella paljon kovempaa ilman vakaajaa, eli ei nosta sisäkurvin tassua ilmaan mutkassa ja puree muutenkin paremmin, asfaltilla ei ero ole suuri mutta periaate sama tosin helpompi ajaa vakaajan kanssa asfaltilla kun ei kallistele niin paljoa. Vähän sama asia kuin soralle mahdollisimman löysä alusta muutenkin, jouset iskarit yms (tietysti niin ettei rupea pohjaamaan yms)
Sorallahan sillä pääsee todella paljon kovempaa ilman vakaajaa, eli ei nosta sisäkurvin tassua ilmaan mutkassa ja puree muutenkin paremmin, asfaltilla ei ero ole suuri mutta periaate sama tosin helpompi ajaa vakaajan kanssa asfaltilla kun ei kallistele niin paljoa. Vähän sama asia kuin soralle mahdollisimman löysä alusta muutenkin, jouset iskarit yms (tietysti niin ettei rupea pohjaamaan yms)
no toi alustan jäykkyys/löysyys soralle säädettäessä riippuu maastosta, kuskin mieltymyksistä, tehosta ja jarruista. ainakin noitten perusteella itte lähtisin säätämään autoa.
en menis sanomaan että etuvakaaja helpottaa ajamista asvaltilla. tällä hetkellä omat kokemukset on vähän mitä on tosta. asiaa kyllä tarkotus testata radalla kun vaan saa ensin nilkan ja auton kuntoon. voin sitten kertoa lisää..
en menis sanomaan että etuvakaaja helpottaa ajamista asvaltilla. tällä hetkellä omat kokemukset on vähän mitä on tosta. asiaa kyllä tarkotus testata radalla kun vaan saa ensin nilkan ja auton kuntoon. voin sitten kertoa lisää..
Mä kyllä aattelin pitää vakaajan paikallaan mutta sitä ois tuotava eteenpäin tai tehdä siitä ohennuksesta pitempi mihin tukivarsi tulee...jolloin pyörä tulee eteenpäin. Ja täytyy sorvata alumiinista säädettävä yläpää et saa campperia säädettyä. Onko kellään kokemuksia volvon taka-akselista kadulla Ja onkos vanhemmassa ransiitissa "iso atlas", kuulin vaan et siinä ois..
ostaa/teettää säädettävän yläpään..
ryöstöracing(autoracing) teräksinen säädettävä yläpää maksaa vajaat 84€ tai ainakin on 2003 maksanu 8)
sillä pitäis mieleisekseen saada. laillisuus on sitten vähän kyllä noo mutta onkos mikään auto koskaan ollu täysin laillinen
Nim.merkki: kittasinko ruoste reiät turhaan:shock:
ryöstöracing(autoracing) teräksinen säädettävä yläpää maksaa vajaat 84€ tai ainakin on 2003 maksanu 8)
sillä pitäis mieleisekseen saada. laillisuus on sitten vähän kyllä noo mutta onkos mikään auto koskaan ollu täysin laillinen
Nim.merkki: kittasinko ruoste reiät turhaan:shock:
joo, mutta mun tarkotus onkin saada pyöriä eteenpäin, että mahtuu pyörät paremmin pyörimään, ottaa muuten pyöränkoteloon. Minkä laiset ne tehastekoset madalluspalat takapäähän on? kun tein eilen ne ite (madaltaa 11 cm) ja kun laitto akselin paikalleen niin sehän siirtyy pari senttiä eemmäs ku jousi ei ole suorassa siitä kohdasta mihin palat tulee.. jos tappeja mihkä akseli menee siirtäs vähä taaemmmas niin sit se pelais.. Ja mitenkäs sivuttais vakaus kärsii kun laittaa nuinkin isot palikat sinne?