Sivu 1/1

Scorpion tulpat

Lähetetty: 30 Maalis 2007 20:25
Kirjoittaja Cheri
Rupes epäilyttämään et tuliko motonetistä oikeat :?
auto on -94 scorpio 2.9 12venttiiline ja tarjosivat siihen Boshin HR7 DCX, Ja huomenna pitäis vaihtaa...
Jos muistissa on muitten valmistajien koodit, olisin kiitollinen vastaisuuden varalle.

ai niin, jos autosähkö olis oikea osoite :oops: pahoittelen modejen vaivaamista

Lähetetty: 30 Maalis 2007 20:50
Kirjoittaja jaska74
ngk BPR6EFS kartiotiivistys
denso T20EPRU (ei 24V)
(motonet)
ja tota boschia ei listan mukaan saa edes sulle... :?
-92 asti tarjoaa Bosch SuperPlus FR7DC+ "8+"

Lähetetty: 30 Maalis 2007 20:58
Kirjoittaja Cheri
:evil: ...tanan motonet

Lähetetty: 30 Maalis 2007 21:05
Kirjoittaja jaska74
http://www.motonet.fi tarkista toki ite ennenkun haukut ne :wink:

Lähetetty: 30 Maalis 2007 21:11
Kirjoittaja Cheri
Niin, no yritin tarkastaa, eli kysyin varaosatiskillä et mitkä tulpat passaa... aluks ei meinannu löytyä, mut sit se keksi nuo :roll:

No huomenna kyselemään ngk:tä tai densoja. :? kumpikohan parempi?

Lähetetty: 30 Maalis 2007 22:12
Kirjoittaja TeRoK
Kyllä mä pysyisin silti niissä boscheissa.
Kyllähän tuolta motonetin netti luettelosta löytyy parikin vaihtoehtoa:

2,9-110kW --2.92 Super4-FR78. . . . . . . . . . . . . . . . 11-0804 4.50e
2,9-110kW --2.92 FR7DC+ SuperPlus. . . . . . . . . . . . . 11-0838 3.50e

Jompi kumpi noista luulis pelaavan. toinen on vaan ilmeisesti nelikärkinen.

Lähetetty: 30 Maalis 2007 22:34
Kirjoittaja Cheri
:oops: ja minä kun luulin et 2.92 meinaa vuosilukua, eli etteivät ainakaan käy

Re: Scorpion tulpat

Lähetetty: 30 Maalis 2007 22:48
Kirjoittaja anon
Cheri kirjoitti:Rupes epäilyttämään et tuliko motonetistä oikeat :?
auto on -94 scorpio 2.9 12venttiiline ja tarjosivat siihen Boshin HR7 DCX, Ja huomenna pitäis vaihtaa...
Jos muistissa on muitten valmistajien koodit, olisin kiitollinen vastaisuuden varalle.

ai niin, jos autosähkö olis oikea osoite :oops: pahoittelen modejen
vaivaamista
Ovat myyneet sulle escortiin ja fiestaan supivat tulpat.Boschilla on omat sivut, sieltä voit katsella sopivat tulpat.

Lähetetty: 31 Maalis 2007 10:34
Kirjoittaja TeRoK
Cheri kirjoitti::oops: ja minä kun luulin et 2.92 meinaa vuosilukua, eli etteivät ainakaan käy
Jaa katos sulla olikin -94 malli.
Joo kyllä se vuosilukua meinaa. Joo noi tulpat onkin sitten siihen 150hv katittomaan versioon.
Sori.

Tuolta muuten löytyy vastaava malli vrt. motorcraft ja bosch
http://www.users.globalnet.co.uk/~pbegley/motorcra.htm

Katoin kirjasta, että motorcraftin alkuperäis tulpat on tyypiltään AGRF 32 C1 eli boschin vastaava olis sitten HR 9 DCX

Lähetetty: 31 Maalis 2007 11:19
Kirjoittaja kimmok
Jos ne paikalleen sopii niin eikun ajoa vaan, mutta jos ei niin sitte onki jo vähän vaikeampaa... :?

Lähetetty: 31 Maalis 2007 11:59
Kirjoittaja juss
juu, NGK nr.7 BPR6EFS. Jos välttämättä pitäisi olla Bosh niin HR9DCX
Ja kärkiväli on 1mm :!: :!: :!:

Lähetetty: 31 Maalis 2007 12:08
Kirjoittaja juss
Siis vuosiluku ei ole ollenkaan tärkeä, vaan kone itte. Kaikissa 2,9 12v koneissa,( BRD BRE BRF BRG ) on samat tulpat & kärkiväli (1.0mm) paitsi ekassa katittomassa BRC koneessa...

Sun autossa on todennäköisesti BRF, (tai BRE), jos kyseessä ei ole moottorin vaihto auto...

Lähetetty: 31 Maalis 2007 15:10
Kirjoittaja TeRoK
Joo ei sillä vuosiluvulla olekaan väliä, muuta kun ni motonetin tulpat oli tosiaan tarkotettu siihen katittomaan malliin.

Ja kyllä niilä tulpilla on eroa. Ei riitä, että vaan sopii reikään ja pituus on oikea ja jengat kartio tai prikalla varustettu.
Kyllä lämpöarvo ainakin vaikuttaa kummasti.

ei mulla ainakaan toiminut korppari ollenkaan hyvsäti kun antoivat väärän lämpöarvo omaavat tulpat yhdestä varaosa putkasta.

Lähetetty: 31 Maalis 2007 21:07
Kirjoittaja Cheri
Eipä löytynyt motonetistä Boshin HR9DCX joten otin sitten NGK BPR6EFS, oli näköjään edeltäjäkin päätynyt samaan ratkaisuun. Matkan varrella sit selviää oliko hyvä idis: oli aika lailla mustaa muualla ja sivuelektrodi vaaleanharmaa päältä ja sivuilta. No, tuntui tuo käyvän kuitenkin... ehkä jopa tasaisemmin kuin ennen :roll:
Kärkivälin suhteen oli ollut niukempi linja 0.7-0.8, uskoin kuitenkin juss'a ja laitoin 1mm.

tällä erää Kiitos kaikille neuvoista