Sivu 1/1
ford scorpio 2.0l doch tekniikan vaihto
Lähetetty: 27 Maalis 2007 16:13
Kirjoittaja kulkuri
eli semmosta kyselisin että mitä eroja on 2l scorpiossa ja scorpio cosworthissa jarrujen ja voiman siirron suhteen ja käykö BOB suoraan mt75 perään ja mikä ois siihen hyvä kytkin asetelma
Lähetetty: 27 Maalis 2007 16:17
Kirjoittaja kulkuri
ja siis nuo erot vm 92? ja miten käy BOB vanhempaan scorpioon??
Lähetetty: 27 Maalis 2007 16:41
Kirjoittaja TeRoK
Boalla pääset kyllä melkolailla helpommalla kun tossa bobin ecussa on pats (passive antitheft system...tjtn.) joka pitäs ohittaa. Ei vissiin kovin montaa noita olekaan tehty. Boasta saa kuitenkin helposti ton saman tehon irti.
Tietty jos laitat ihan kokonaan uuden moottorinohjausjärjestelmän niin sitten varmaan onnistuu.
En alusta eroista varmaksi sano kun en ole ite tehny tähän omaan muutosta, mutta olisko ollut niin, että kutoskoneisesta jäähdytytet levyt eteen ja taakse ja jyös jouset kutoskoneisesta.
On tosta kyllä aiemminkin juttua ollut.
Lähetetty: 27 Maalis 2007 17:00
Kirjoittaja kulkuri
joo kyllähän se boa ois helpompi mutta se hankaloittaa muutosta että auto on vähä päästöinen. vai onko kaikki scorpio cosworthit vähä päästöisiä?? päästöjen takia mietin sitä bobia
Lähetetty: 27 Maalis 2007 17:31
Kirjoittaja juss
mutta olisko ollut niin, että kutoskoneisesta jäähdytytet levyt eteen ja taakse
Ei.
Etulevyt on kaikilla samat eli jäähdytetyt, cossulla vaan on isommat levyt&palat.
Taka levyt on kaikilla, myös v6 scorpareissa samat EI jäähdytetyt,VAIN cossulla ja farmarilla takalevyt on jäähdytetyt.
Eli cossulla on omat jarrut!
Niin ja myynti kuvastossa on usein 2,9 12v ja 24v (eli cossu) pahasti sekaisin eli kannata aina varmista ennen ostoa!
Cossu scorppari tuli v 1991 ja automaattina...
Lähetetty: 27 Maalis 2007 17:34
Kirjoittaja juss
vai onko kaikki scorpio cosworthit vähä päästöisiä??
Jep.
Lähetetty: 27 Maalis 2007 21:10
Kirjoittaja kulkuri
entäs cosworthin voimansiirto? ku en halua automaattia ku se on aika surullisen kuuluisa että minkä moottorin paine asetelma ois hyvä kiitos vastauksista kun vielä ford on suht tuntematon auto ensimmäinen fordi vasta menossa
Lähetetty: 27 Maalis 2007 21:32
Kirjoittaja TeRoK
Jaa. jostain oli jääny mieleen, että kaikissa kutos korpeissa olis ollu jäähdytetyt, mutta sovitaan sitten näin
Voimansiirrosta niin mt-75 kyllä kestää siellä.
Joku voi sitte taas tosta paineasetelmastakertoa lisää
Kuvittelisin asian taas olevan niin, että ainakin 12 venasesta 2.9:stä sopii palikat siiihen kun on kuitenkin sama kölniläinen lohko.
Lähetetty: 30 Maalis 2007 18:11
Kirjoittaja kulkuri
käykös muuten mikään muu automaatti boa:n perään ku a4ld? joku ehkä joka vois kestää