Sivu 1/1

Mistä 1.6 Turbo kone

Lähetetty: 24 Maalis 2007 22:07
Kirjoittaja kikiz
Mistä vois lähteä metsästämään tälläistä 1.6 turbo moottoria+tarvittavat osat? Tulis -89 1.6 Orioniin. Mitähän pitäis muuttaa katsastukseen? Ja moottori sais mielelläään olla viritetty... :D :D n.200hv olis kiva... :D :D

Lähetetty: 24 Maalis 2007 22:10
Kirjoittaja Regu
Milläs meinasit leimata 200hv orionin?

Lähetetty: 24 Maalis 2007 22:50
Kirjoittaja kikiz
Eikö se riitä että on kone RS-Turbosta ja kaikki tarvittavat muutokset tehty? Eihän katsastuksessa mitata tehoja? Ja ei ole edes katalysaattoria. Mikä voisi maksaa?? :D :D

Lähetetty: 25 Maalis 2007 20:16
Kirjoittaja Volmari
Kyllä katsastusmees voi vaatia teholappuja jos hänellä on syytä epäillä että on tehoraja ylitetty..

mutta ne voi aina kiertää tavalla tai toisella.. :D

Briteissähän ne repii 1.6 CVH RS:ssästä 200hp lukemia.. rahaa se kyllä vaatii että saa kestämään sen..

Lähetetty: 25 Maalis 2007 20:46
Kirjoittaja kikiz
Mistähän tuollaista moottoria voisi kysellä? Ja onko Rs-turbossa suuria eroja 1.6 Orioniin? ja ehkäpä 200hv on vähän yliampuva... :D :D

Lähetetty: 25 Maalis 2007 21:04
Kirjoittaja _P_
Jotta sen orionin saa katsastettua niin jarrut ja alustanosaa täytyy vaihtaa. Osta jostain mällätty RST ja vaihda siitä kamat orioniin.
Onhan noita ollu nettiautos myynnis.

Jälleenmyyntiarvo noilla RST eskoilla on nyt suurinpiirtein nolla että mitään et saa takaisin mitä siihen sijoitat, eikä tuo arvo tuosta nouse.

Vakiokoneeseen kun vaihtaa kunnon coolerin vähän isomman turbon ja efin niin ei se 200 niin kaukana ole. Ja jos oikein hyvin käy niin kytkin pitää, luultavasti ei.

Lähetetty: 25 Maalis 2007 21:18
Kirjoittaja Volmari
mistä turboprojektista saisi muka rahansa takaisin..

en tiedä kuinka paljon on liikkeellä RST koneita, mutta varmana on hinnoissaan nekin. melkein parempi olisi alkaa kasaamaan sitä konetta palapalalta. niin itse ainakin tekisin, ja sit olisi todellakin se 200hp aika lähellä totuutta, varsinkin on tekis ZVH motin niin kestääkin..

Lähetetty: 25 Maalis 2007 23:45
Kirjoittaja koskar
Volmari kirjoitti:Briteissähän ne repii 1.6 CVH RS:ssästä 200hp lukemia..
Saa vielä reilun sata laittaa suosiolla lisää teholukuun :lol:.

Lähetetty: 26 Maalis 2007 15:33
Kirjoittaja kikiz
Mitä tämä ZVH oikein meinaa? On varmaan jotain Ford kieltä jota en vielä ymmärrä :shock: On nimittäin tämä Ford elämä aika aluillaan :D

Lähetetty: 26 Maalis 2007 15:41
Kirjoittaja kikiz
Tai onko Oulun seudulla jotain pajaa, joka voisi jeesiä oikeiden osien hankinnassa?

Lähetetty: 26 Maalis 2007 21:27
Kirjoittaja siipicossu
Pitäisi olla helppo homma laittaa rst:n kone orioniin kun ovat samaa mallisarjaa.

Lähetetty: 27 Maalis 2007 12:29
Kirjoittaja Volmari
kikiz kirjoitti:Mitä tämä ZVH oikein meinaa? On varmaan jotain Ford kieltä jota en vielä ymmärrä :shock: On nimittäin tämä Ford elämä aika aluillaan :D
ah, sori.. niin ZVH.. zeta tulee zetecistä ja HV CVH:sta. eli yhdistetään zetecin alakerta ja kansi olisi sitten tästä CVH:sta.

vaiko toiste päin.. no hybridi mikä hybridi..

Lähetetty: 03 Huhti 2007 09:02
Kirjoittaja JesseT
siipicossu kirjoitti:Pitäisi olla helppo homma laittaa rst:n kone orioniin kun ovat samaa mallisarjaa.
Juuri näin. Mistähän tuollainenkin linjaveto on tullut :wink: Ja teholappuja ei tarvita jos sinne laitetaan RST escon pannu sellaisenaan eikä vaan jotakin turbotettua 1.6cvh konetta. Ja 200hv saadaan reilusti rikki-poikki ihan vakiokoneella jos vaan välijäähdytin, putkisto ja moottorinohjaus on ok. Seuraaviksi pullonkauloiksi muodostuu näiden jälkeen ahdin ja veivien kestävyys. Sitten nokka-akseli + kansi. Noita 300hv koneitakin on tosiaan jo aika paljon, eikä niissä ole mitään amerikantemppuja tehty. Isompi ahdin ja hommat vaan tehty oikein jotta kestää sen 1.5-2.0 bar ahtoja.