Miten helposti kierto kanki menee solmuun?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kassu
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Maalis 2007 10:23

Miten helposti kierto kanki menee solmuun?

Viesti Kirjoittaja Kassu »

Voisitteko sanoa että meneeköse yleensä solmuun,kun kaverin auton kone leikkasi kiinni.Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

En oo ainakaan yhtään solmussa olevaa kankea nähny :lol:
Mondeo Mk1
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Solmua en ole ikänä kiertokangessa nähnyt :lol:


Mutta mutta.. tarkoitatko kampiakselia ? pyöriikö kone vielä?

edit. PRKL.. en ollu eka :(
2.9i
Feel The Difference.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kyllähän kiertokanget menee kieroksi, taipuu vielä suht helposti. Jos se on leikannut ns pehmeästi kiinni niin ei varmaan mitään ongelmaa...

Kunnon mäntä venttiilikosketuksessa saataa taipua yms jos jymähtää kerrasta seis niin melko varmasti

Kiertokanki voi taipua ns banaanille kumminkin päin ja vääntyä ns ropellille jolloin vääntää mäntää väärään asentoon sekä vääntää kampiakselin kaulaa joten ei ole kovin pitkäikäinen tai ei pyöri montaa minuuttia

Varman päälle jos pelaa niin vie koneistamolle ja tarkistuttaa, ei loppupelissä ole edes kallista jos vertaa siihen että vääntyneen kangen johdosta leikkaa uudestaan kiinni ja menee männät ja kampiakseli ja pahimmassa tapauksessa vielä paljon muutakin
Kassu
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Maalis 2007 10:23

Ei pyöri

Viesti Kirjoittaja Kassu »

Ajattelin ottaa just lähi aikona escortista öljypohjan auki ja kattoo et mitä sie on,90%on se että kiertokangen laakerliuskat,on menny päälekkäin.
Kassu
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Maalis 2007 10:23

Mitäs mieltä olette laakereista.

Viesti Kirjoittaja Kassu »

Kiitos kuitenkin jo etukäteen vastauksista.
Kassu
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Maalis 2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Kassu »

Isäni on auto alalla ollut 40vuotta töissä ja hän sanoi että laaker liuskat on menny päälekkäin.Koska autolla lähdin pinta kaasulla ajamaan ykkösellä ja sit se jumahti.Niin en sit enää yrittäny enempää paikkoja särkee.

Varman päälle jos pelaa niin vie koneistamolle ja tarkistuttaa, ei loppupelissä ole edes kallista jos vertaa siihen että vääntyneen kangen johdosta leikkaa uudestaan kiinni ja menee männät ja kampiakseli ja pahimmassa tapauksessa vielä paljon muutakin
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Solmuun en ole saanut mutta mutkalle kuitenkin! 8)
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Luulisi pitävän aika likatusta jos on laakeriliuskat menneet pois paikoiltaan.
Mulla ainakin yhessä granadan koneessa löyty avattaessa liuskat öljypohjasta ja ajaessa kilkatus oli hirmunen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vastaa Viestiin