Sivu 1/1

Ratti hakkaa ja vatkaa...

Lähetetty: 17 Maalis 2007 13:09
Kirjoittaja erpow
Ensin ratin hakkaaminen oli pientä...ja meinasin että renkaan runko on rikki. Vaihdoin eturenkaan ja hakkaaminen pahentui. Se ei ole kokoaikaista vaan siinä on pieniä taukoja aina välillä... Ylihuomenna pitäisi mennä säätämään aurauskulmat, mutta se taitaa olla turhaa jos vika on josain muualla vai voisiko se olla kiinni auraus kulmista? Jos ei niin onko ideoita että mistä vika voisi johtua ja mitä sille voisi tehdä viikonloppuna kun kaikki paikat on kiinni? Ja selko kielellä kiitos, olen aika amatööri... :?

Lähetetty: 17 Maalis 2007 13:10
Kirjoittaja erpow
Ai niin kyseessä on Escort CLX -95 farkku.

Lähetetty: 17 Maalis 2007 13:25
Kirjoittaja janzamar
Jos et oo ajanu rengasta johonkin valliin,niin tuskin kulmat?
Vetari tai laakeri ehkä enemmän tulis mieleen..

Lähetetty: 17 Maalis 2007 13:46
Kirjoittaja erpow
Saiskos niitä vikoja selvitettyä jotenkin rengasta heiluttamalla tai jtn? ja onko eturenkaan laakerin vaihto jotenkin hankalampaa kuin takarenkaan?

Trakistaminen

Lähetetty: 17 Maalis 2007 14:02
Kirjoittaja Mondi
Nostat vaikka tunkilla yhen renkaan ilmaan kerralla..ja heilutat pysty ja vaaka tasossa. Pystytasossa tuntee pallonivelet ja laakerin, vaakatasossa raidetangonpään ja laakerin. Jos tuntuu vaakatasossa välystä, niin pyydä että toinen heluttaa sitä rengasta ja laitat käden siihen radetankoon ja tunnustelet, että tuntuuko siinä naksahtelua jne

Lähetetty: 17 Maalis 2007 23:41
Kirjoittaja Monteonisti
Hakkaamisesta ei hajuakaan, mutta vatkaamiseen voi vaikuttaa aurauskulma ja alatukivarsien puslat! 8)

Lähetetty: 18 Maalis 2007 01:05
Kirjoittaja erpow
Jos siellä on joku pusla menny, niin onnistuuko vaihto helposti vai tarvitaanko korjaamoa?...

Lähetetty: 18 Maalis 2007 10:45
Kirjoittaja Jantte
mulla oli samaa vikkaa... tukivarsien puslat vaihdoin---->ei vaikutusta... kävin tasapainottaa renkaat uudestaan niin sitten loppu... tosin auto oli toi -92 sierra

Lähetetty: 18 Maalis 2007 11:07
Kirjoittaja janzamar
Jos ominaisuus löytyy niin ilmota ihmeessä,Tanarin ratti on vatkannu
niin kauan kuin se on mulla ollu,joskus laakerin vaihdolla toiminu
pari kilometriä,just sen verran että oon luullu korjaantuneen ja alkanu taas
uudestaan,puslat kunnossa,iskarit kunnossa,eri vanteilla ja renkailla jne..
ainoa mitä en oo tarkistanu että onko ohjaus-akseli kunnolla kiinni.
Tämä mikä on vaakatasossa apurungossa kiinni.
Raidetangon päät vaihdettu myös..mutta ei ole mitään viivettäkään tuosa ohjauksessa eli en uskois että siinäkään mitään ihmeitä.
Pitääpähän hereillä ajellessa :lol:

Lähetetty: 19 Maalis 2007 16:06
Kirjoittaja erpow
Kävin äsken korjaamolla laittamassa aurauskulmat kohdalleen, ei o tainu vanha omistajakaan niitä kummemmin kattella, oli meinaan sen verran ketuillaan. Samalla selvis et kuskin puoleisen takarenkaan laakeri on paskana (toisen puolen vaihdoin just 2-3 päivää sitte). Ja renkaista, ei varmaan kaikista, mut ainakin osasta, on kumin runko rikki ja rengas kulmikas, niin siitä luultavasti johtuu vatkaaminen.

Täytyy kattoo et loppuuko kun saan nämä viat korjattuu...

Lähetetty: 19 Maalis 2007 16:59
Kirjoittaja janzamar
No olihan tossa jo listaa :)

Lähetetty: 26 Maalis 2007 09:47
Kirjoittaja janzamar
Do dii..mulla ratin vatkaaminen johtu apparin puolen laakerista
kaiken ihmettelyn jälkeen sittenkin.
Pitää lähteä tästä vaihtamaan..

Lähetetty: 26 Maalis 2007 11:58
Kirjoittaja erpow
jees, nyt loppus vatkaaminen...vaihdoin laakerin, se ei vaikuttanu asiaan mutta kun vaihdoin kesä kumit alle ni johan loppus. Nyt vaan täytyy saada vaihdettuu kumit uusiin, ku rupee olee kuluneet ja yhestä on kylki murtunu...

Lähetetty: 26 Maalis 2007 15:20
Kirjoittaja janzamar
Heh,oli varmaan puolet "kuulista" jäljellä,loput jauhona rasvan seassa
ja kuoria sai hakata tosissaan irti..onpahan kuin eri auto taas.
Uusi laakeri kustansi 23 euroa,mutta oli viimeinen siinä liikkeessä.
SKF-merkkiä sentään,mitähän mahtaa tehdä kun ei ollu rasvaa
ainuttakaan tuubia joten tungin sitten täyteen kuparitahnaa?

Lähetetty: 27 Maalis 2007 12:14
Kirjoittaja erpow
No enpä usko et se kuparitahna ajaa asiaa, voi olla et se pikku hiljaa hio niit laakereit... :shock:

Lähetetty: 27 Maalis 2007 12:20
Kirjoittaja janzamar
Joo..hain rasvatuubin jo että vaihtoon menee.
Olis tuo kauppa ollu eilenkin tuossa 200 metrin päässä
ja tuubin hinta 2 euroa,mutta kun laiskuus iski :lol:
Nyt sitten tehdään kahteen kertaan tuokin :oops:
Tyhmyydestä sakotetaan.. :mrgreen:

Lähetetty: 27 Maalis 2007 18:42
Kirjoittaja janzamar
janzamar kirjoitti:Joo..hain rasvatuubin jo että vaihtoon menee.
Olis tuo kauppa ollu eilenkin tuossa 200 metrin päässä
ja tuubin hinta 2 euroa,mutta kun laiskuus iski :lol:
Nyt sitten tehdään kahteen kertaan tuokin :oops:
Tyhmyydestä sakotetaan.. :mrgreen:
No,nyt on vaseliinit vaihdettu tilalle,helppoa kun kaikki oli jo valmiiksi "irti"
eilisen jäljiltä. Mutta helpompi olis ollu tehdä oikein jo ekalla kerralla :lol:

Lähetetty: 28 Maalis 2007 17:45
Kirjoittaja janzamar
No joo,edistyy :lol: ..hitto,tänään tuo laakeri suunnilleen räjähti
tomuksi kun oltiin Keravalle menossa,en tajua mikä hitto
oli,on noita jokusen kerran tullu ennenkin vaihdettua kumminkin.
Hyvä tuuri oli että päästiin nilkuttamaan Kullooseen huoltikselle jossa on vielä korjaamo samassa,taitaa olla jokseenkin ainoa täälläpäin.
Ja sieltä oli just joku Porvoossa ja menossa Fordille käymään eli saatiin
uusi laakeri samalla kyydillä,hermostuksissani kasasin viel ekan kerran niin
että laitoin stefan mutta unohtu se laakeri sieltä sisäpuolelta :roll:
Onneksi tuli huomattua se siinä paikallaan kun ei oikein pyörinyt kunnolla...
Ohhoijaa. Mutta nyt se sitten viimeinkin toimii,noin 100:n kilsan testilenkki
tuli ajeltua. Kertaus on opintojen äiti ja silleen :twisted: ..rrkele!! :lol: