AAPUUVA! Mistä pakoputki?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
högge

AAPUUVA! Mistä pakoputki?

Viesti Kirjoittaja högge »

Minulla on (toivottavasti) pieni ongelma johon toivoisin saavani teiltä viisaammilta vastauksen :)
Elikkä Mistä ihmeestä löytäisin pakoputken 2.9i 4x4 Scorpiooni - 87?
Yritin ettiä netistä, muta kuinka ollakkaan...Enpä löytäny:(
Kyllähän Fordilta saa runkonumeron perusteella oikean putken, mutta ajattelin josko sitä sais jostain muualta????
Ja vielä sekin on minulle epäselvää, että onko nelivetomallissa eri putki kun 2wd mallissa?
Minulla kun ei ole harmainta aavistustakaan minkälainen putki autossani kuuluu olla, sillä tällä hetkellä siellä on jokin (jonkun) itse kehittelemä malli ja epäilen että se vie osan tehoista pois,koska pariputket loppuvat jo heti etuputkien jälkeen yhteen walkersin pönttöön ja auto tuntuu jotenkin tehottomalta :roll:
Vissiin edellisellä omistajallakin on ollut ongelmia saada siihen oikea putki :?
kimmok

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Katalysaattori malleissa putket yhdistyvät heti kattien jälkeen ja menee yhtenä putkena loppuun asti.

Se fordin tuplaputki systeemi on aikamoinen mätös. Onhan se toki hiljainen, mutta kyllä se kaikki tehot osaa imeä itseensä. Yhdistämällä putket alkupäästä ja isoa ränniä pitkin loppuun vieden saadaan suunittelupöydällä kadotetut hevoset takaisin käyttöön.

Tehotonhan se fordin v6 siltikin on :lol: 24v vasta alkaa tapahtua

Tarvikkeena on hankala löytää ilmeisesti alkuperäistä putkea. Heikko kysyntä kait ollut?
Meca

Viesti Kirjoittaja Meca »

Juuri tilasin omaan 4x4 -90 putket, lauantaina pitäisi laittaa kiinni. Ei ollut mitään vaikeuksia löytää tarvikkeena. Hinta kyllä oli hirmuinen.
jiiwee

Viesti Kirjoittaja jiiwee »

[quote="Ares"]Katalysaattori malleissa putket yhdistyvät heti kattien jälkeen ja menee yhtenä putkena loppuun asti.

Se fordin tuplaputki systeemi on aikamoinen mätös. Onhan se toki hiljainen, mutta kyllä se kaikki tehot osaa imeä itseensä. Yhdistämällä putket alkupäästä ja isoa ränniä pitkin loppuun vieden saadaan suunittelupöydällä kadotetut hevoset takaisin käyttöön.

Muistelisin, että V-koneissa on juuri oleellista se, että putket yhdistyy alkupäässä, vaikka käytössä olisi ns. tuplaputket, niin H-putki sinne alkupäähän täytyis laittaa. Tasoittaa kai jotenkin pakopuolen paineita ja kone toimii paremmin!?! Valottakaahan viisaammat vähän.
Ei se ota, jos ei annakkaan!
Vastaa Viestiin