Sivu 1/1

Mk4 eskon tyhjäkäynti

Lähetetty: 12 Maalis 2007 20:07
Kirjoittaja Mondeomies
mikäköhän mahtaa olla vikana kun eskon käynnistää kylmänä, niin kaikki ok mutta kun auto lämpiää niin tyhjäkäynti kiertää jotain 1600-2000 varvia? auto on ´87 esko 1600 cvh koneella ja automaattivaihteistolla. tiedän että on olemassa nopea ja hidas tyhjäkäynti mutta kumpi on kumpi? koska kone käy nopeaa tyhjäkäyntiä ja koska hidasta? rupesi temppuilemaan sen jälkeen kun kone oli irti ja siihen vaihdettiin kansipahvi, imu-ja pakosarjan tiivisteet, termostaatti koteloineen, venttiilikopan tiiviste, vesipumppu, nokkaremmi, ym, ym. koitin itse toheloida kaasarin säätöjä mutta en tullut hullua hurskaammaksi...

Lähetetty: 13 Maalis 2007 20:26
Kirjoittaja nestori
Liekkö siinä kaasari automaattiryypyllä vai ihan kädellä käytettävä? Nopea tyhjäkäynti = kone kylmänä ja ryyppy päällä, hidas taas kun kone on lämminnyt eikä ryyppy enää vaikuta. (muistelen)

Otitko kaasarin vaijerin irti rempan aikana? Jos otit niin ehkä sitä säätämällä saisit tyhjäkäynnin kohdilleen.

Lähetetty: 14 Maalis 2007 13:29
Kirjoittaja Mondeomies
on automaattiryyppy. ei tässä muuten epäselvää oliskaan mutta kun kone käy KYLMÄNÄ hyvin normi kierroksilla ja LÄMPIMÄNÄ kierrokset on kovalla...

Lähetetty: 14 Maalis 2007 16:42
Kirjoittaja Volmari
koeta vain säätää sitä tyhjäkäynti ruuvia. muistelisin että joskus oli jotain saman tyyliin menevää "vikaa" mut se sit hävis kun röpelsin tyhjäkäytiruuvia eessuntaassun, varsinaista vikaa en keksinyt siinä kohdassa.

Lähetetty: 15 Maalis 2007 20:03
Kirjoittaja Mondeomies
mutta kun niitä tyhjäkäyntiruuveja on 2! toinen tulipellin puolella, sellainen 5centtisen kokoinen ruuvi, toinen on heti ilmaputsarin alla, sellainen pitkä ohut ruuvi. ja kumpi noista ruuveista on nopean ja kumpi hitaan tyhjäkäynnin ruuvi? olen kyllä ruuvaillut kumpaakin vähän mutta en tullut hullua hurskammaksi!

Lähetetty: 16 Maalis 2007 17:11
Kirjoittaja Volmari
Mikäs perkeleen kaasari sulla siellä on!?

mulla ei ole kuin yksi tyhjäkäynti ruuvi ja se on aivan kaasuvivun juuressa. muihin ruuveihin ei kannata koskea. seos ruuvit löytyvät kaasarin takaa suht keskeltä kaasaria, niihin ei parane koskea. mutta minulla on tämä tuplakurkkunen weberi.

varmaan olet vahingossa hiplannu seosruuvia ja sen takia on mikä on.

Lähetetty: 17 Maalis 2007 12:41
Kirjoittaja Mondeomies
tiedän kyllä mikä on seosruuvi. automaattivaihteisessa noita kaikenmaailman painekelloja ja muita vaan on enemmän. esimerkiksi sellainen systeemi on kun laittaa D-vaihteelle niin joku systeemi lisää hieman kaasua. koitan ottaa kuvan kaasarista niin siitä näkee että niitä säätöruuveja on useampi. turhauttavaa!!! ja kaasari on ihan perus tupla weeberi. 1,4 malleissa ja 1,6 autom. malleissa on eri tuplaweeberi... :evil:

Lähetetty: 17 Maalis 2007 14:15
Kirjoittaja nestori
Mulla löytyy varmaan räjäytyskuva ko. kaasarista, koitan muistaa tänään laittaa sen illemmalla nettiin jos ei ehdi ongelma ratketa ennen sitä.