Sivu 1/1
Automaatti ei vaihda???
Lähetetty: 11 Maalis 2007 21:00
Kirjoittaja PA3
Mikähän on vialla kun 2.8 sierran laatikko ei vaihda siinä d-asennossa vaihdetta? 1-2-3 toimii mutta ei d. Öljyä on riittävästi. Tuskin sekään vaikuttaa että viskotuuletin jämähti ja se otettiin pois ja laitettiin sähköflekti.
Nuo ongelmat alkoi kyllä samaan aikaan. Niin ja voisin ostaa tuollaisen visko tuulettimen jos jollakin olisi...
Lähetetty: 12 Maalis 2007 11:54
Kirjoittaja country sedan
Kato ekaksi ettei modulaattorin alipaine letku ole irronnut imusarjasta siinä visko riehassa.
Liekkö 3 vaihteinen aski kyseessä?
Jos on vaan toi puuttuva alipaine- vaiva, D:lläkin kaikki numerot löytyy, mutta kovilla kierroksilla
Lähetetty: 12 Maalis 2007 12:10
Kirjoittaja Jukka T
...ja uudemmissa kannattaa katsella irrallisia johdonpäitä/tarkistaa, että kaikki laatikolle menevät piuhat on kunnolla kiinni molemmista päistään.
Lähetetty: 12 Maalis 2007 17:12
Kirjoittaja TeRoK
Jos toi on a4ld loota eikä nelonen mene päälle niin tsekkaa myös vss anturin toimivuus. Onko siinä ajotietokonetta tai vakionopeuden säädintä?
Lähetetty: 12 Maalis 2007 17:33
Kirjoittaja PA3
Ei ole irronnut mitään johtoja eikä letkuja. Tuo on -88 että ei siinä ole ajotietokonetta eikä muutakaan hienouksia.
Tarkoitin tuolla d-asennolla sitä että pitäisi se pudottaa n.500 rpm kolmosen jälkeen... Liekö sitten 4-vaihteinen???
Mikä muuten on se sähkömoottori siinä laatikon vasemmalla puolella josta lähtee se vaijeri taaksepäin ?
Lähetetty: 14 Maalis 2007 21:27
Kirjoittaja kimmok
Minulla myös on 2L dohc automaatin kanssa tullut ongelma. Ylivaihde ei kytkeydy enää päälle. Silloin, kun tuli kovat pakkaset ylivaihde tuli noin puolen tunnin viiveellä, kun auto alkoi sulamaan
Sitten leutojen kelien ja sateiden mukana huuhtoutui ylivaihde kokonaan kadoksiin.
Kaikki letkut ja liitokset ovat ainakin konehuoneen puolella kiinni. Ihmettelisin kovasti jos olisi itsellään irronneet?
Kannattaako vain todeta, että perus voorti ja vaihtaa manuaaliin ja toivoa ettei siitä katoa vaihteita
Laatikko on A4LD vm.90 rieskassa jossa ei oo edes k-lukkoa

Lähetetty: 15 Maalis 2007 21:24
Kirjoittaja PA3
Mikä muuten on se sähkömoottori siinä laatikon vasemmalla puolella josta lähtee se vaijeri taaksepäin ?[/quote]
tuo kun näyttää että ei ole liikkunut mihinkään siksi kysyn mikä se on ????
Lähetetty: 16 Maalis 2007 12:35
Kirjoittaja Jukka T
Ares kirjoitti:Kaikki letkut ja liitokset ovat ainakin konehuoneen puolella kiinni. Ihmettelisin kovasti jos olisi itsellään irronneet?
Eipä se paljoa auta, jos letkut ja johdot on kunnolla kiinni vain toisesta päästään. Eikä ne yleensä itsestään irtoa, mutta vanhuuttaan sitäkin useammin...
Lähetetty: 16 Maalis 2007 17:46
Kirjoittaja kipi70
Se sähkömoottori on sähköinen kickdown eli pitäisi toimia täys kaasulla.
Re: Automaatti ei vaihda???
Lähetetty: 16 Maalis 2007 22:12
Kirjoittaja mynok
PA3 kirjoitti:Mikähän on vialla kun 2.8 sierran laatikko ei vaihda siinä d-asennossa vaihdetta? 1-2-3 toimii mutta ei d. Öljyä on riittävästi. Tuskin sekään vaikuttaa että viskotuuletin jämähti ja se otettiin pois ja laitettiin sähköflekti.
Nuo ongelmat alkoi kyllä samaan aikaan. Niin ja voisin ostaa tuollaisen visko tuulettimen jos jollakin olisi...
meinaatko, että d-asennossa ei vaihda lainkaan vaihdetta vai että vain nelonen ei mene päälle?
jos vain nelonen hukassa (ajoittain tai koko ajan) niin vaihda vss (vehicle speed sensor) anturi lootaan. omakohtaista kokemusta asiasta...
Lähetetty: 16 Maalis 2007 23:28
Kirjoittaja PA3
Eli siis kepistäkin kun vaihtaa 1-2-3-d niin toi d ei vaihda.
kickdown toimii hyvin ja kaasun kun nostaa niin kierrokset laskee kyllä normaalisti.
Missä kohtaa laatikkoa on vss anturi?
Lähetetty: 17 Maalis 2007 09:48
Kirjoittaja kimmok
Jukka T kirjoitti:
Eipä se paljoa auta, jos letkut ja johdot on kunnolla kiinni vain toisesta päästään. Eikä ne yleensä itsestään irtoa, mutta vanhuuttaan sitäkin useammin...
Ei oo irti laatikon päästä letku koska kierrokset ei oo koholla sen takia. Olen kokeillut tulpata sen yhden ja ainoan letkun joka tulee tomaatilta, eikä se laskenut nyt erittäin korkealla olevia tyhjäkäyntikierroksia.
Vuotoja ei ole löytynyt ja tsäädin ei ole jumissa. Johdon irroittamalla tyhjäkäynti putoaa alas, mutta sitten kun laittaa kiinni niin se nousee taas jonnekin 2000-3000. Epälisin vapaa tunnistusta, jostain syystä lyö kierroksia peliin vaikka on vapaalla ja tosin vaihde päälläkin hiukan liikaa.
Lähetetty: 30 Maalis 2007 22:18
Kirjoittaja PA3
Ja lisää ongelmia ei vieläkään löydy d-vaihdetta mutta 130kmh ja sen jälkeen alkaa nykimään...??? jatkuu ainakin 160kmh asti.
Kertokaahan missä kohtaa se vss-anturi on että voi tsekata sen.
Olisko kenelläkään myydä manuaali vaihteistoa?
Lähetetty: 30 Maalis 2007 23:58
Kirjoittaja mynok
Lähetetty: 02 Huhti 2007 22:19
Kirjoittaja PA3
Kiitos mynok linkistä selventää paljon eiköhän se vika ala löytymään.