Focuksista...

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
decator
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Huhti 2005 10:33

Focuksista...

Viesti Kirjoittaja decator »

Olen miettinyt hankkivani dieseli focuksen vm 1999-2001 turbo sellaisen.
Haluaisin nyt rehellistä kannanottoa.

Millaisia nämä tällaiset autot on ajaa? Tulee matka-ajoon.
Millaisia vikoja on odotettavissa?

Muita hyviä/huonoja puolia?

Kaikkia kokemuksia kyseisestä tai vastaavasta pirssistä saa vapaasti kertoa!
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Tutulla on ja ei ole ollut mitään vikaa. Ajanut ja on näppärä peli, ei mikään tykki mutta rittävä.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Ajo-ominaisuuksia on kehuttu ympäri maailman eri autolehdissä, joten se puoli on ainakin kunnossa!
mjtee
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Helmi 2005 10:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mjtee »

decator kirjoitti:Millaisia nämä tällaiset autot on ajaa? Tulee matka-ajoon.
overboost kirjoitti:Ajo-ominaisuuksia on kehuttu ympäri maailman eri autolehdissä, joten se puoli on ainakin kunnossa!
Kommentit koskevat lähinnä ohjauksen herkkyyttä, tarkkuutta, alustan toimintaa äärirajoilla ja muuta ei niinkään matka-ajoon liittyvää - tämä on ainakin oma oletukseni ja kokemukseni. Jo -97 Mondeo oli vakaampi ja junamaisempi matkakumppani Suomen epätäydellisillä ja tuulisilla teillä. Kokoluokassaan kuitenkin mainio pirssi.

Hiljaisuutta, parempaa ristiseläntukea, pehmeää kyynärnojaa oveen ja vakionopeudensäädintä voisi pidemmille matkoille toivoa, mutta eipä paljon muuta.
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
Avatar
trolli
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Helmi 2005 18:03
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja trolli »

Ihan kiva auto on ollu... -00 Kiisseli farmari, siis 66kW muistaakseni...
Ostin tilojen takia (aika pieni auto, mutta tilaa paljon jos kääntää penkit)(farmari siis).
Matka-ajossa ihan kiva(kotiin 1tkm)... Vähän sivutuuliherkkyyttä (renkaat??) on ilmennyt, mutta muuten ok... Ääntä kyllä tulee kuten kaikissa Hookkuksissa...
Vakionopeudensäädin on ihan kiva... Ja eberi ollu paljon käytössä... Tai siis kello... Eberihän on jo vakiona...
Enpä kyllä oo pientä autoa ajanu pitkään aikaan, jolla lähtee mielellään ajaan kotipuoleen, paitsi omaani... Yleensä se on vielä aikalailla lastattu...
Oma kotipaikkani on vielä lähellä, anoppila on melkein jäämerellä... ;)
On kuiten ihan kiva ajaa matkaa autolla, joka ei paljoa syö, mutta sillä pystyy myös ohittamaan... On siinä kuiten se 2000 nyyttonia vääntöä(melkein)...
Ku oppii ajamaan sillä nii ei kyllä pitäis jäähä jalkoihin... Ainakaan rekkojen taakse?!?!?
Matka-ajossa kiva, ku on "jäykkä" ohjaus........
Mondeo 3.0i V6 Ghia
Focus RS Mk3
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Avatar
trolli
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Helmi 2005 18:03
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja trolli »

Paska ku ei osaa Norjaa..... ;)
Mondeo 3.0i V6 Ghia
Focus RS Mk3
jallari
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2005 00:22
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jallari »

Haulla nuo kaikki pakolliset. Mulla ollu -00 nyt n. 9tkm. Ihan ok ajaa, tosin ei mitenkään verrattavissa volvoon. Takalaakerin jouduin just vaihtaa, aj. 151000. Syö n. 6l/100km, diisselin ainoa etu bensaan verrattuna tuntus nykyään olevan ettei tarvi joka välissä olla tankilla. Penkit sais olla enempi muotoiltu. Farkun iso takakontti plussaa. Jos löydät kellotetun eberin ni aina parempi, asennettuna ~500e.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
Rahnu
Viestit: 100
Liittynyt: 07 Helmi 2005 01:51

Viesti Kirjoittaja Rahnu »

Vasta 500km verran kertynyt ajotuntumaa tolla omalla ruoskalla.Minusta maantiellä erittäin hyvä ajaa,menee suoraan ja suhteellisen hiljainenkin.Penkit umpisurkeat,ei tuu montaa huonompaa jakkaraa mieleen,ei tue oikein mihinkään suuntaan.. Vioista vielä vähän huono sanoa mitään
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
decator
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Huhti 2005 10:33

Viesti Kirjoittaja decator »

Päädyin sitten ostamaan 138tkm ajetun farkun ja ihan olen tykännyt ajella. Todella positiivisesti yllättynyt olin tilavuudesta. Vaikka takapenkki ei nyt mikään hirmuisen iso ole. Mahtuu sielä ihan hyvin aikuinen istumaan. Perähutlari on mahtava.
Focusäijä
Viestit: 19
Liittynyt: 20 Touko 2005 20:38
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Focusäijä »

Focuksen ohjaus on todella hyvä ja ajettavuus on kiva. Auto tuntuu kulkevan kevyesti ja on helppo käsitellä. Tehoa on normaalisti ihan sopivasti, mutta esim. tiukassa ohituksessa sitä kaipaa lisää. Tehoa kaipaa myös silloin lisää kun kyydissä on useampi matkustaja. Hiljaisempi voisi tosiaan olla, varsinkin karkealla asvaltilla tämä korostuu. Pientä parannusta laatuun, äänieristykseen ja tehoon, niin sitten on vallan mainio peli.
Focus 2.0i Ghia Farkku vm.07 ja Focus 1.8 TCI Ghia Farkku vm.01
Transit 100S 2.5 Di vm.92 Ikkunapaku
Transit 100L 2.5 Di vm. 2000
Fiikus
Viestit: 8
Liittynyt: 21 Touko 2005 01:16
Paikkakunta: Turku

Sama homma

Viesti Kirjoittaja Fiikus »

decator kirjoitti:Päädyin sitten ostamaan 138tkm ajetun farkun ja ihan olen tykännyt ajella. Todella positiivisesti yllättynyt olin tilavuudesta. Vaikka takapenkki ei nyt mikään hirmuisen iso ole. Mahtuu sielä ihan hyvin aikuinen istumaan. Perähutlari on mahtava.
Olen kyllä todella tyytyväinen hankintaani vaikka autossa olikin tuo vetariongelma, mutta onneksi entinen omistaja korvasi sen. Hyvät tilat ja ajettavuus ihan huippua, ei ole markkinoilla montaa yhtää hyvää ajettavaa. Ghian penkit on kyllä suh huonot jos vertaa esim Trendin vastaaviin.
fiiikus
Viestit: 131
Liittynyt: 17 Helmi 2005 22:48

Viesti Kirjoittaja fiiikus »

kappas mulla on kohtalotovereita miltei samalla nimimerkillä :-)

oon vetäny omalla uudesta asti nyt 198 tkm. työkavereiden mukaan mulla on taivaspaikka jo tienattuna. heidän mukaansa vetarit pitää vaihtaa joka huollossa, mutta sitä he eivät tiedä että takapyöränlaakerin vaihtoväli on oikeesti max. 150 tkm. mä tiedän.
Vastaa Viestiin