Sivu 1/1

Ford Escort -91

Lähetetty: 06 Helmi 2005 22:40
Kirjoittaja Kossuriesa
Omistan farkku escon ja siinä ei ole muuta kuin vikaa, aina kun saa yhden paikan kuntoon niin hajoo toinen paikka.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Lähetetty: 07 Helmi 2005 10:44
Kirjoittaja zak69
Mitäs kaikkee siitä on sit hajonnut :?:

Lähetetty: 07 Helmi 2005 14:51
Kirjoittaja lalli69
Autot on kuin vaimoja...
Aina nalkuttaa jostakin

Lähetetty: 07 Helmi 2005 16:39
Kirjoittaja Kossuriesa
Auton ostin viime kesänä liikkeestä ehjänä ja sen jälkeen olen vaihtanut\korjannut:

-Vaihdelaatikkon
-Kytkimen
-Vetarit
-Pakoputken
-Jokaisen koneen tiivisteen
-Jouset
-Käsijarrun vaijerin
-Sulakerasian pohjan
-Laturin
-Jarrukengät taakse
-Kuskin oven lukko ja uusi avain
-ja paljon muuta kulutus osaa

Escortti on ollu normaalissa käytössä, ei ole polteltu kumia tai muutenkaa rääkätty. (ainakaan minun omistuksessa)

Nyt siitä on menossa startti, pakoputki on poikki ja tyhjäkäynti ei pelaa kunnolla ja kone nykii alussa kun lähtee ajamaan.

Kaikkea en edes muista, mutta on ollu aina tiedossa minne palkan laittaa, kun joutuu autoa korjaamaan.

Lähetetty: 07 Helmi 2005 16:44
Kirjoittaja Sodfor
Ettei satu olee diisseli?

Huonon p-putken olet laittanut jos se taas on poikki..... :roll:

Lähetetty: 07 Helmi 2005 21:06
Kirjoittaja zak69
Mutta ennen pitkää olet sitä niin paljon laitellut että autohan on kuin uusi 8) Ja aika normaali kulutusosiltahan nuo vaikuttaa, ikävä että on kaikki tullut sit samaan aikaan. Tsemppiä ja koita jaksaa, kyllä se vielä iloksi muuttuu :wink:

Lähetetty: 07 Helmi 2005 21:15
Kirjoittaja p3
miten se on voinu olla viimekesänä liikkeestä ostaessa ehjä. :D
paljonkos oot ajanu sillä vai onko ollu koko ajan pukkien nokassa.

Lähetetty: 07 Helmi 2005 22:06
Kirjoittaja Aaltonen
iso vanhemmilla on kans farkku esco ja se on koko ajan huollossa viimeks kun siellä olin ni hävis valot johonkin

Lähetetty: 08 Helmi 2005 01:53
Kirjoittaja Megado
Taitaa edellinen omistaja vähän poljeskellu turhan ronskisti, ja miten saat vuodessa pakoputken menemään, itsellä edellisessä autossa kesti 3 vuotta (Walker) ja se putki on vieläkin tuossa edellisessä autossa.

Lähetetty: 08 Helmi 2005 06:05
Kirjoittaja Kossuriesa
Escortissa on 1.6 bensakone.

Autolla olen ajanut noin 15 tuhatta. Sen pakoputken korjasin ja olihan se tiedossa että eihän vanha putki ole välttämättä pitkäikäinen, mutta vituttaahan se korjata autoa koko ajan.
Jäi vähän sellanen kuva että auto oli liikkeessä kasattu kestämään jonkin aikaa...

Lähetetty: 08 Helmi 2005 06:06
Kirjoittaja Kossuriesa
Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:iso vanhemmilla on kans farkku esco ja se on koko ajan huollossa viimeks kun siellä olin ni hävis valot johonkin
Vaikuttas että siitä olis menossa sulkerasian pohja...

Lähetetty: 11 Helmi 2005 23:51
Kirjoittaja Aaltonen
niihän siinä olikin menny ja sit kaikki lukot piti uusii ku avaimet ei enää toiminu

Lähetetty: 01 Maalis 2005 00:54
Kirjoittaja hardwick
joo kyllähän mul on tos koko ajan pikku vikaa ollu mut vanha on vanha. nytkin on vetari menos ja apukuskin ikkunan avaus ei oikee oonistu ja uus katti pitäs hankkii enne katsastusta, kun vanha meni tukkoon ja tyhjensin sitten sen kokonaan. sillai se ollu et joka kuukausi on menny korjauksiin vähintäään 100 euroo ja auto ollu nyt 9 kuukautta.

Lähetetty: 01 Maalis 2005 08:51
Kirjoittaja zak69
Mutta loppuuhan se satasten meno väkisinkin viimestään siinä vaiheessa kun esco on kuin uusi :? Ja kannattaa pitää sit itellä eikä myydä pois.

Lähetetty: 01 Maalis 2005 09:38
Kirjoittaja samiharju
pakko kommentoida..

rivien välistä luin että se eka "pakoputken uusiminen" oli jonkinlainen purkkapatentti eikä uuden laittaminen.. en voinut olla tuosta johtamatta että tarkoittaako koneen tiivisteiden vaihto venakopan ja termarin tiivisteiden vaihtoa..?

huonoa tuuria on kyllä ollut matkassa ja paljon kun noin pienessä ajassa tulee pakollista uusittavaa noin paljon. eri asia on jos laturi uusitaan heti jos se vähänkään viheltää, pakoputki uusitaan jos on pienenpieni reikä jne. kaikkiaan tuossa listassa on aika paljon nk. "kulutusosia" joita varmasti jokaiseen liki 15v vanhaan autoon merkistä riippumatta uusitaan. ehkä seuraavan omistajan ei tarvii niitä uusia ja saa hyvän yksilön kun ex-oimistaja (eli sinä) on uusinut jo kaiken tarvittavan :-)

valitettavasti tuo sulakepesä on tyyppivika ja yleinen sellainen. arvatenkin vaihdeloota vaihdettiin siksi että "poskilaakerit" (eli laakerit joihin vetarin tulee) olivan sököt -> ei oltu vaihdettu ajoissa -> nopeusmittari ei enää toiminut jne?

Lähetetty: 01 Maalis 2005 12:37
Kirjoittaja VesQ
zak69 kirjoitti:Mutta loppuuhan se satasten meno väkisinkin viimestään siinä vaiheessa kun esco on kuin uusi :? Ja kannattaa pitää sit itellä eikä myydä pois.
Mutta sitte ku kaikki ei kuitenkaa tuu samaa aikaa ni ne "uudet" osat kerkee jo kulua sielä ja sit ku kaikki on uutta ni sit saa aloitaa taas uuden kierroksen kun ne ensimmäisenä vaihetut osat alkaa olla jo uudestaa vaihtokunnossa :D mut semmosta se on tää autoilijan elämä :D

Lähetetty: 01 Maalis 2005 12:49
Kirjoittaja zak69
Nimenomaan tätä. Mutta tietäähän mikä paikka ainakin on kunnossa, nimittäin se viimeks laitettu 8)

Lähetetty: 03 Maalis 2005 22:30
Kirjoittaja hawkki
ihme kun onnen lahjat ne ei jakaudu tasan..
Minulla oli ekana autona -89 ohc sierra ja oikeestaan ainoa mitä jouduin siihen uutta osaa ostamaan oli etujarrulevyt sekä palat ja jarrunesteet.

Eli sen reilun vuoden mitä se minulla oli niin toimi periaatteella bensaa tankkiin ja kovaa ajoa. Tuo on jättänyt minulle varsin laadukkaan :roll: kuvan foortista tuonne alitajuntaan. Meinaan kun typerän kanssa tuskailin ja odotin sitä huollosta niin sierra pelasti päivän, ja muistui _monta_ kertaa mieleen että tässä halpa foorti ei kertaakaan jättänyt tien päälle, kun taas hieno ja uus riisi hajos kaukana kotoo... :roll:

Lähetetty: 08 Maalis 2005 08:20
Kirjoittaja JanneL
Onpas ollut huonoa onnea matkassa...

Melkein ihan itseänikin hirvittää kun pitäisi mennä hieromaan kauppoja
-92 escortista. Mitäköhän kaikkea mukavaa sitten ilmenee. :twisted:

Nyt ei ole fordista kyse mutta itsekkin tuossa joulukuussa pistin 600e
auton remppaan ja kerkesin noin kuukauden ajella ennenkuin taas jätti
tielle, kyllä ketutti.

Fordeissa sitten ei olekkaan ollut mitään varsinaista vikaa, ovat vaan olleet
läpimätiä. :lol:

Lähetetty: 08 Maalis 2005 12:52
Kirjoittaja ZyaS
"pieni" laho vika on ominaisuus varsinkin 80-lukulaisissa fordeissa

Lähetetty: 08 Maalis 2005 22:27
Kirjoittaja samiharju
ZyaS kirjoitti:"pieni" laho vika on ominaisuus varsinkin 80-lukulaisissa fordeissa
alkaa olla 80 luvun autoissa merkkiin katsomatta lahovikaa :-)

Lähetetty: 08 Maalis 2005 22:33
Kirjoittaja Luokyio
samiharju kirjoitti: alkaa olla 80 luvun autoissa merkkiin katsomatta lahovikaa :-)
Eikä ole.

Nimim. 23-vuotias Sierra PALJON ruosteettomampi kuin 10 vuotta nuorempi japsi. :twisted:

Lähetetty: 08 Maalis 2005 23:01
Kirjoittaja janzamar
:) 72 taunus-coupe..peltiä on vieläkin :P
mutta 80 luvustahan tossa.. :lol: