Sivu 1/1
Escort, laturin hiilien vaihto...
Lähetetty: 25 Helmi 2007 20:25
Kirjoittaja erpow
Olis sellanen ongelma että akku ei saa tarpeeksi virtaa (12.6V).
Eli onko muita vika vaihtoehtoja kuin että laturi on finalissa?
Jos ei niin onko laturin hiilien vaihto hankala homma, kun ei innoistais ostaa uutta laturia kun se kuitenkin maksaa melkein 200€.
Ja mistä mahtais löytyä laturin räjäytyskuva?
Lähetetty: 25 Helmi 2007 21:36
Kirjoittaja tupu
Boschilaiseen laturiin löytyy ohjeet
PAINA TÄSTÄ. 
eli säädin/hiilipaketti on kahdella ruuvilla kiinni, laturin perässä. ja tietysti kannattaa tarkastaa johdot/liittimet.
Lähetetty: 27 Helmi 2007 14:46
Kirjoittaja erpow
Tuli vaan mieleen että mitä se volttimittarin pitäis näyttää tyhjäkäynnillä...
Meinaan et jos oikein ymmärsin tota englanninkiellist opusta niin 12.6 on normaali...
Mutta onko se moottorin käydessä vai ollessa sammutettuna...
Lähetetty: 27 Helmi 2007 15:06
Kirjoittaja Regu
Jos mittaat sammutettuna ni mittari näyttää akkujännitteen ja jos käynnissä ni lataus

Lähetetty: 27 Helmi 2007 17:41
Kirjoittaja tupu
erpow kirjoitti:Tuli vaan mieleen että mitä se volttimittarin pitäis näyttää tyhjäkäynnillä...
Meinaan et jos oikein ymmärsin tota englanninkiellist opusta niin 12.6 on normaali...
Mutta onko se moottorin käydessä vai ollessa sammutettuna...
Tyhjäkäynnillä 13.8V-14.6V niin lataa. moottori saammutettuna tuo 12.6v
Lähetetty: 01 Maalis 2007 12:08
Kirjoittaja erpow
No nyt ongelma ei varmaan olekkaan laturissa, vaan akku purkautuu itestään jonnekkin. Ainakin näin päättelin, koska pienen ajon jälkeen volttimittari näytti akusta mitattuna(auton sammutuksen jälkeen) lukemaa 13.00V, mutta lukema laski 20sek 12.6V.
Jos syy on nyt akun purkautuminen, niin olisko vinkkejä että mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Lähetetty: 01 Maalis 2007 12:50
Kirjoittaja Jukka T
Ainahan se akkujännite vähän laskee, kun lataaminen lopetetaan.
Se on 12 V akku, eikä siellä pysy jännitettä kuin se 12 V, vaikka täyteen tullakseen sitä pitää ladata vähän suuremmalla jännitteellä (13,8 V).
Virran häviämistä voi mittailla amperimittarilla irroitetun maakengän ja navan väliltä. Sulakkeen kerrallaan irti käyttämällä voi sitten etsiä vinkkiä siitä, mikä laite virtaa syö. Muista sammuttaa poppikoneet ja sisä- ym. valot etsinnän ajaksi
