Sivu 1/1

Focus 1.6 -02 kalkattaa**hammashihnan kiristinrulla**

Lähetetty: 24 Helmi 2007 19:15
Kirjoittaja heebis
Auto on Focus 1.6 zetec SE 2002 mallinen. Tyhjäkäynnillä kuuluu semmoinen ihmeellinen kalkatus joka muuttuu kierrosten mukaan. Jonkin aikaa pähkäiltyä ja ääntä kuunneltua epäilisin äänen tulevan joko vesipumpusta tai moniurahihnan kiristimestä. Ääni on sellainen mikä voisi tulla jos nokkaketju olisi löysällä ja osuisi johonkin metalliin.
Ääni on niin kova että ei uskalla ajaa tuota kuin korkeintaan korjaamolle. Ääni on kuulunut pari päivää ja sitä ennen en ole huomannut mitään ylimääräisiä ääniä.
Onko muilla ollut vastaavaa vikaa?

Lähetetty: 26 Helmi 2007 17:31
Kirjoittaja heebis
Täytyypä laittaa hiukan väliaika tietoja.
Nyt on focus paikallisella Autofit korjaamolla. Soittivat juuri että vika ei ainakaan ole vesipumpussa tai moniurahihnan kiristimessä. Epäilivät sen tulevan jakopäästä, mutta mistä sieltä niin sitä eivät osanneet kertoa.

Mikähän mahtaa olla Fordin kanta jos jonkinlaista korvausta hakisi. Auto on huollettu merkkiliikkeessä uudesta asti ja ajettu tällä hetkellä 112tkm.

Lähetetty: 26 Helmi 2007 17:49
Kirjoittaja tupu
Jakohihnan muovinen kiristinrulla pas kana?

Lähetetty: 27 Helmi 2007 18:41
Kirjoittaja heebis
Nyt saatiin auto korjaamolta ja BINGO tupu osuit oikeaan, vikana oli hammashihnan haljennut kiristinrulla. Onneksi ei ollut mitään tuhoja ehtinyt tekemään. Asentaja korjaamolta oli soittanut asiasta Pitäjänmäen Vemixiin niin olivat sanonut että ei voi olla mahdollista.
No täytyy mennä paikan päälle itse rikkoutuneen kiristinrullan kanssa ja alkaa vaatimaan korvauksia.

Onko muilla ollut ennenaikaisesti rikkoutuneita hammashihnan kiristinrullia?

Lähetetty: 27 Helmi 2007 21:28
Kirjoittaja heebis

Lähetetty: 27 Helmi 2007 21:42
Kirjoittaja tupu
Volkkareista noita on ainakin hajonnut... Tuo alkuperäinen kiristinrulla on ainakin erilainen, mitä nykyään fordilla varaosana myyvät. olisko tullut parannusta asiaan.? :roll:

Lähetetty: 05 Maalis 2007 20:30
Kirjoittaja heebis
Jatketaanpas kertomusta. Auto on ollut nyt viikon käytössä ja meno on melko laiskaa. Kiihtyvyys on huonompi kuin ennen remonttia, vasta 5000kier/min jälkeen auto kulkee niinkuin ennenkin. Viitos vaihteella kohtalaiseen ylämäkeen ajettaessa nopeuden ollessa 90km/h nopeus tippuu alle 80km/h vaikka kaasupohjassa. Tasaisella ajettaessa 80km/h viitos vaihteella kaasu pohjaan painettaessa kiihtyvyyttä ei ole juuri lainkaan.
Huomenna menee takaisin korjaamolle tarkistukseen jos jako olisi mennyt vahingossa yhden pykälän pieleen.

Lähetetty: 05 Maalis 2007 20:45
Kirjoittaja tupu
Kampiakselin pyörässähän ei ole kiilaa... vaan ajoitetaan tapilla, kampiakselin limppuun, ja nokat ajoitetaan lattaraudalla . hyvinkin mahdollista, että on ajoitus sivussa, jos ei ole osattu laittaa. :x

Lähetetty: 07 Maalis 2007 18:48
Kirjoittaja tupu
No, joko on kunnossa?

Lähetetty: 07 Maalis 2007 21:33
Kirjoittaja heebis
No niin, tänään saatiin auto takaisin ja nyt on paljon parempi. Nyt auto kulkee alle 5000kier/min ihan niinkuin ennenkin, mutta ylä kierroksilla hiukan huonommin kuin ennen tai sitten vain kuvittelen. Mahtaako eculla mennä hetki ennenkuin on ihan kympillä mukana.
Täytyy toivoa että tuo Fordin valmistama kulkuneuvo kestäisi kasassa vielä jonkin aikaa ilman suurempia remontteja. Ensimmäinen Fordi perheessä ja hiukan epäluotettavan maun jätti.