Sivu 1/1

Eskortin 1.6 CVH:n viritys

Lähetetty: 22 Helmi 2007 21:23
Kirjoittaja Escortti
Elikkä kone ois tuommonen efi maliin 1.6 ja nokka akseli ois siihen ja isompi kaasuläppä
Nokan tiedot:
Application: Supersports Power Band: 2500-7000 Cam Lift(mm): I 7.36 E 7.24 Valve Lift(mm): I 12.14 E 11.63 Duration: I 290 Deg E 285 Deg Timing: 36/74 72/33 Full Lift: 109 Deg VC (mm): 0.00 LTDC: I 1.95mm Required Parts: CF28 / VS42

Haluaisin tietää et voiko laittaa hudrauliset vakio nostajat ja kestääkö ne kokeilin kerran muttä särki kaks nostajaa jotkä kyllä on muutenkin aika huonossa kunnossa joten apua tarvitaan.. Kiitos jo kaikille valmiiksi!

Lähetetty: 22 Helmi 2007 23:32
Kirjoittaja Volmari
onks tää kentkamssi?

no itsellä melkein samoja lukemia ellen väärin muista ja hyvin toimii. ei ole tuhonnut nostajia, tai tehnyt niille mitään muuta kuin normaalia kulumaa.

mutta kun kerran nokan vaihdat niin ota ne nostajat pihalle sieltä ja puhdista sisältä kunnolla, eli liota vaikka bensassa tai jossain muussa aineessa mikä liuottaisi öljyä.

ja itse ruuttasin vielä jarrunpuhdistusainetta niiden läpi siitä päällä olevasta pikkureiästä. ja kökköä tuli pihalle PALJON! ja ennen kun tunget ne takaisin paikalleen niin pumppaa ne täyteen oljyä mitä meinaat käyttää koneessa muutenkin, itse sain (ehkä) pumpattua ne täyteen ihan pistämällä astiaan öljyä ja sormella siellä öljyn pinnan alla painelin sitä päällä olevaa reikää.

joku muistaakseni on maininnut että ne nostajat saisi purettuakkin mutta siihen en sano mitään koska en ole ikinä purkanut niitä enkä ole edes koettanut.

Lähetetty: 23 Helmi 2007 09:22
Kirjoittaja mkIII
Mun mielestä olisi hyvä vaihtaa kokonaan uudet nostajat jos nokka-akseli on UUSI.Näin monet koneenrakennus oppaat kertoo. Kyllä pitäisi vakio nostajat kelvata. Samoin vakio venttiilijouset.

Lähetetty: 23 Helmi 2007 15:06
Kirjoittaja Escortti
Voihan se olla et ne on hajonnu kun ne on muutenki ollu huonossa kunnossa ja eihän se sit toiminu enää huonostikkaan ku ne hajos.. Pitää ne uuet laittaa kuitenki nii sit laittaa se nokka samalla...

Miten se tuon kaasu läpän kans sitten ku se ois isompi ku vakio ja on mallia dellorto onko mitään vaikutusta jos sen laittaa.. Siinäkin vaan on ongelma sen kaasuläpän tunnistimen kans ku se ei oo samanlainen kuin mikä siinä on nii voisko se olla uuemmasta tai vanhemmasta..

Lähetetty: 23 Helmi 2007 15:08
Kirjoittaja Escortti
Joo kyllä on kentkamssin nokka

Lähetetty: 23 Helmi 2007 21:22
Kirjoittaja Volmari
eijei niitä vakio jousia sinne kannata jättää.. sekoo koko kattila 6000 kierroksen jälkeen..

itselläni on nokkaan tarkoitetut P.r.K.l jäykät jouset, saa ja voi rallattaa kierrokset yli 7000 ilman että tilttaa mikään venttiili tai mikään.

tosin kannen purku ja kasaus vaatii kaveria että saat ne sokat sieltä pois ja takaisin.

Lähetetty: 25 Helmi 2007 13:47
Kirjoittaja JesseT
Volmari kirjoitti: itselläni on nokkaan tarkoitetut P.r.K.l jäykät jouset, saa ja voi rallattaa kierrokset yli 7000 ilman että tilttaa mikään venttiili tai mikään.
Saanen udella, että mitkä jouset?

Lähetetty: 25 Helmi 2007 19:39
Kirjoittaja Volmari
venttiilinjouset.

sarjan mukana pölähti semmoset niin ei muuta kuin kiinni..

Lähetetty: 25 Helmi 2007 20:44
Kirjoittaja mkIII
Mä vaihdoin myös ne kentin omat jouset mitkä tuli sarjan mukana. Ite funtsin kyllä että ne alkuperäiset jouset ois ollu jopa jäykemmät.. voi olla että kuvittelin, kun en niitä mitenkään ees mittaillu, kuha puristelin.

Semmonen kysymys tuli mieleen että onko liian jäykistä jousista mitään haittaa? Esim voiko paikat kulua nopeemmin?

Lähetetty: 26 Helmi 2007 15:15
Kirjoittaja Volmari
kyllä minusta ne jouset jotka mukana tuli on ihan stanan jäykät. itse sain koko painollani painaa niitä kasaan et kaveri sai sokat irti (elopainoa kummiskin 120kilogrammaa).

en ole ainakaan itse saanut mitään tuhoa aikaa niillä käykillä jousilla, jos maalaisjärjellä ajattelis niin varmaankin nokka kuluu vähän hätäsemmin, ja ehkä seetirenkaat ei oikein dikkaa siitä.. mut ei ole vielä itseltäni kosahtanu mikään.

Lähetetty: 27 Helmi 2007 16:37
Kirjoittaja AnttiR
Yleensä nuo virinokkien mukana tulevat ei-tuplajouset on vain tehty ohuemmasta langasta että ne ei pohjaa isommalla nostolla.

Lähetetty: 01 Maalis 2007 19:11
Kirjoittaja JesseT
AnttiR kirjoitti:Yleensä nuo virinokkien mukana tulevat ei-tuplajouset on vain tehty ohuemmasta langasta että ne ei pohjaa isommalla nostolla.
Juuri näin, siksi kysyinkin että mistä niitä jäykkiä saa. KentCamsin jouset on ainakin vakioita löysemmät.