Escort '97 1.8i 16v GT lämmöt ei nouse.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jamboy
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Syys 2005 08:08
Paikkakunta: Suolahti

Escort '97 1.8i 16v GT lämmöt ei nouse.

Viesti Kirjoittaja Jamboy »

Joskus viisari menee lähelle alarajaa mutta muuten koko ajan ihan "kuolleena"

Termostaatti ja lämpötila anturi vaihdettu.
Sisälle tulee lämmintä ilmaa kyllä riittävästi.

Onko muilla ollut samaa ongelmaa..?

Kone on luultavasti se zetec?? 115hp
Ford Escort -97 1.8 GT
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Escort '97 1.8i 16v GT lämmöt ei nouse.

Viesti Kirjoittaja henu »

Jamboy kirjoitti:Joskus viisari menee lähelle alarajaa mutta muuten koko ajan ihan "kuolleena"

Termostaatti ja lämpötila anturi vaihdettu.
Sisälle tulee lämmintä ilmaa kyllä riittävästi.

Onko muilla ollut samaa ongelmaa..?

Kone on luultavasti se zetec?? 115hp
ihan vaan varmistukseks, vaihdoitko oikeen anturin...niitähän on kaks zetecissä....nii ja voiha se vika olla mittarissakii
Jamboy
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Syys 2005 08:08
Paikkakunta: Suolahti

Viesti Kirjoittaja Jamboy »

sen anturin vaihdoin, joka on ihan termarin vieressä.
missäs se toinen on?
Ford Escort -97 1.8 GT
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

Toinen on termostaattikotelon päällä ja toinen (lämpömittari) on termostaattikotelossa etualareunassa, vesiletkun alla niin ettei sitä oikein kunnolla pääse nakemään.
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mataz »

eli se termarikotelon päällä oleva on lämpöanturi ruiskulle, ja se siellä alareunassa etupuolella (lue: vittumaisessa paikassa) on se pelkkä mittarin anturi. itellä teki samaa, eli välillä mittari toimi normaalisti (ei tosin noussu kun max. 1/3 kun oli motonetin 87 paskatermari) ja välillä tippui ihan pohjille, eli "kuoli". hain ton anturin ja samalla 92 asteisen termarin kivitilalta, niin johan rupes mittari toimiin. ja lämpöökin riittää ihan eri tavalla, ja kulutuskin tippui kun kone lämpee oikein. :)
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
Jamboy
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Syys 2005 08:08
Paikkakunta: Suolahti

Viesti Kirjoittaja Jamboy »

No voi perk... pitää varmaan sitten vaihtaa se toinenkin anturi.
ei olis suuntaa antavaa kuvaa missä kohtaa se on??
Ford Escort -97 1.8 GT
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Jamboy kirjoitti:No voi perk... pitää varmaan sitten vaihtaa se toinenkin anturi.
ei olis suuntaa antavaa kuvaa missä kohtaa se on??
Termostaatti kotelossa, etupuolella, alaviistoon.
2.9i
Feel The Difference.
Avatar
Tuksu
Viestit: 78
Liittynyt: 05 Helmi 2005 08:02
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Tuksu »

Kuga PHEV ST-line X -20
Ex: Mondeo HEV ST-line -20, Focus 1.5 182hv ST-line -20, Focus ST TDCI -15 ja -16, Mondeo ST220 -03, Focus RS-09, Fiesta ST-14, Focus ST-07, Focus ST170 x 2, Mondeo 2.0 mk3- 01, Focus 1.6 -05, Escort 1.8 -93, Escort 1.3 -82 ja -83
Jamboy
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Syys 2005 08:08
Paikkakunta: Suolahti

Viesti Kirjoittaja Jamboy »

hyvin paljon kiitoksia täytyy vaihtaa tuo anturi nyt.
Ford Escort -97 1.8 GT
Vastaa Viestiin