Sivu 1/1

Sierra 2.0 vaihdelaatikot

Lähetetty: 21 Helmi 2007 13:51
Kirjoittaja Suamine
Eli nyt ois sitten hieman ristiriitaista tietoa tuonne 2.0 ohc koneen vaihdelaatikon sopimisesta..

Ensinnäkin, onko 4 ja 5 vaihteisella laatikolla eroa kytkinakselissa, vai onko ero 1,6 ja 2,0 laatikoissa, eli saanko laitettua tuonne suoraan 2,0l 4
lovisen lootan, vai pitää sen olla 5 vaihteinen?

Toisekseen, käykö doch koneen laatikko, tai saako sitä käymään tuohon ohc koneeseen? en tohtisi kytkintä ja asetelmaa ruveta vaihtamaan sillä autoon on hiljattain vaihdettu jäykempi asetelma ja uusi kytkin levy, laatikosta ei vain enään löydy kuin 4 vaihde

On niin pirun hankala metsästää laatikkoa tietämättömänä..

Ainoa mitä tiedän on se että koneessani oli kiinni 23 hampaisella kytkinakselilla varustettu 5 vaihteinen laatikko.

Entä mistä diesel koneesta kävisi laatikko suoraan tuonne koneen jatkoksi, auto on sierra 2.0 ohc -85

Ai niin, selvittäkääpä vielä että mitä tarkoitetaan a, b, c, n, mt-75 ja type9 termeillä, miten tiedän mikä laatikko on mikäkin??

Kiitos jo etukäteen, tästä aiheesta luulisi löytyvän varmaakin tietoa sillä eiköhän aika moni ole näiden kanssa puljannut

Lähetetty: 21 Helmi 2007 19:16
Kirjoittaja turok3
elikkäs ootko sinä vaihtamassa ohc konetta dohc:n tilalle vai mitenkä... ja siihen etsit sopivaa laatikkoa. vai mitenkä päin. ??

Re: Sierra 2.0 vaihdelaatikot

Lähetetty: 21 Helmi 2007 19:52
Kirjoittaja jaska74
Suamine kirjoitti:Ai niin, selvittäkääpä vielä että mitä tarkoitetaan a, b, c, n, mt-75 ja type9 termeillä, miten tiedän mikä laatikko on mikäkin??
http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm


hommaa sama laatikko mikä sulla nytkin on, kyllä noita fordin laatikoita löytyy lähes alepan hyllyltä

Lähetetty: 21 Helmi 2007 19:53
Kirjoittaja Rotta-Racing

Lähetetty: 22 Helmi 2007 00:31
Kirjoittaja Suamine
Onkos noita type9 ja mt75 mahdollista risteyttää, eli vaihtaa tuohon 75 vaan tuon 9 kytkinkoppa jotta se passaisi koneeseen?

Lähetetty: 24 Helmi 2007 10:52
Kirjoittaja jjracing
mt-75 ja type9 laatikoissa on sama kiinnityspulttijako,kuten lähes kaikissa fordin neloskoneiden laatikoissa. eli käy OHC:n perään kiinni mutta kardaanin joutuu vaihtamaan.