Sivu 1/1

sierra sähköohjattu kaasari suuttimet ?

Lähetetty: 20 Helmi 2007 21:57
Kirjoittaja Dustez
juu mulla on toi -88 sierra 2.0 ohc ja siin on toi weber sähkökaasari eli ryyppy on sähköllä ja toinen kurkku aukee alipaineel... ja se ei oikeen lähe kuumana käymään ja epäilen et sie on liian isot tyhjäkäyti suuttimet ? eli kysysin minkä kokosii suuttimii teillä on niis ?

ja nää perus jutut on laitettu uutta pyörijä,jakajakansin,johdot ja tulpat ne on boschii ja ilman putsari ja bensansuodattimen laitoin.. ja seos ruuvi on kierroksen auki. putkesta tulee aikalailla tummaa kylmänä.

Lähetetty: 20 Helmi 2007 22:43
Kirjoittaja Rotta-Racing
ainakin 30/34 dfh kaasaris on vakiona tälläset
Primary
isompi 165/F22/112
Pienempi 45
secondary
isompi 150/F22/135
tajusitko??
Ja tuolt lisä infoo
http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm

Lähetetty: 21 Helmi 2007 15:53
Kirjoittaja Dustez
Rotta-Racing kirjoitti:ainakin 30/34 dfh kaasaris on vakiona tälläset
Primary
isompi 165/F22/112
Pienempi 45
secondary
isompi 150/F22/135
tajusitko??
Ja tuolt lisä infoo
http://www.piercemanifolds.com/weberexplode.htm
onko 45 tyhjäkäynti suutin siis ?

kiitos paljon tiedoista pääsen tarkastaa noi suuttimet sunnuntain

Lähetetty: 21 Helmi 2007 18:33
Kirjoittaja Rotta-Racing
en just nyt muista mut sielt sivuilt ne löytyy..

Re: sierra sähköohjattu kaasari suuttimet ?

Lähetetty: 22 Helmi 2007 08:39
Kirjoittaja tursas
Dustez kirjoitti:... ja se ei oikeen lähe kuumana käymään ja epäilen et sie on liian isot tyhjäkäyti suuttimet ? eli kysysin minkä kokosii suuttimii teillä on niis ?
....mä pitkään ihmettelin ton Sierran käynnistymisiä kylmänä ja lämpösenä, kunnes luin sieltä ohjevihkosesta....siis muistaakseni lämpösenä kaasu varovasti puoleen väliin ja sitten starttaus, käynnistyminen ja jalka pois kaasulta....jos siihen menee lämpösenä käynnistää niin, että ensin polkee ja pumppaa kaasua, niin siinähän sitten sahaat tulpat märiks...tää piti opetella ensin ite ja sitten vääntää muijalle rautalangasta...varmistin vaan, ettei se tästä ainakaan johtuis... :roll:

Lähetetty: 04 Maalis 2007 12:43
Kirjoittaja Dustez
juuuh siin ny oli vähän kaikenlaista. se kaasari oli hölläs hiukan ja se on saanu ilmaa sielt välist ja luulen et jokupuupää säätäny sen silleen ku itekkin vahingos huomasin et se liikku hiukka siin.

juu ei sitä kaasuu oo pumpattu kuuman ja vähän kaikkii kikoi tullu kokeiltuu.

mut toi kaasari on sähköryypyl oleva Weber DGAV kuulostaako 42 ensiön tyhjäkäynti suutin isolta ? en löytäny tuolt saitilta saman näköst kaasarii ?

Lähetetty: 05 Maalis 2007 18:38
Kirjoittaja lajama
Dustez kirjoitti:juuuh siin ny oli vähän kaikenlaista. se kaasari oli hölläs hiukan ja se on saanu ilmaa sielt välist ja luulen et jokupuupää säätäny sen silleen ku itekkin vahingos huomasin et se liikku hiukka siin.

juu ei sitä kaasuu oo pumpattu kuuman ja vähän kaikkii kikoi tullu kokeiltuu.

mut toi kaasari on sähköryypyl oleva Weber DGAV kuulostaako 42 ensiön tyhjäkäynti suutin isolta ? en löytäny tuolt saitilta saman näköst kaasarii ?
DGAV:ssa ei ole sähköryyppyä!

Lähetetty: 06 Maalis 2007 10:14
Kirjoittaja tursas
Toi Sierran Haynesin manuaali väittää, että kaasarit 2,0:ssa -85 lähtien olis näitä DFTH kaasareita:
Weber 2V (30/34 DFTH) carburettor (Part Nos 85HF 9510 CA and DA)
Idle speed . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 800 rpm (electronically controlled)
Idle mixture (CO content) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0.75 to 1.25%
Float level (with gasket) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7.5 to 8.5 mm (0.30 to 0.33 in)
Automatic choke vacuum pull-down:
Manual gearbox . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.0 mm (0.35 in)
Automatic transmission . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8.0 mm (0.32 in)
Throttle barrel diameter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30.0 mm 34.0 mm
Venturi diameter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25.0 mm 27.0 mm
Idle jet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45 45
Main jet:
Manual gearbox . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 135
Automatic transmission . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 135
Air correction jet:
Manual gearbox . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 165 150
Automatic transmission . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 150
Emulsion tube . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . F22 F22
Weber 2V (30/34 DFTH) carburettor (Part Nos 85HF 9510 CB and DB)
Idle speed . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 875 rpm (electronically controlled)
Idle mixture (CO content) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 ± 0.25%
Float level (with gasket) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8.0 ± 0.5 mm (0.32 ± 0.02 in)
Automatic choke vacuum pull-down . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6.0 mm (0.24 in)
Primary Secondary
Throttle barrel diameter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30.0 mm 34.0 mm
Venturi diameter . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25.0 mm 27.0 mm
Idle jet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 45
Main jet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 130
Air correction jet:
Manual gearbox . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 160
Automatic transmission . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170 160
Emulsion tube . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . F22 F22

...ja noissa kahessa eri mallissa tyhjäkäyntisuutin mikäli oikein ymmärrän(Idle jet) olis ylemmässä 45(ensiö) ja 45(toisio) ja alemmassa 42 ja 45... :roll:
...ja se kaasari olis kuvissa tuolla escortin sivuilla nimellä Weber 2V DFT..
http://www.fordfans.cz/download/manual/0686-04a.pdf
Näyttääkö tutulta, voi se tietty olla joku muukin..ei sen puoleen...

Lähetetty: 06 Maalis 2007 14:34
Kirjoittaja Dustez
lajama kirjoitti: DGAV:ssa ei ole sähköryyppyä!
no sierran huoltokirjan mukaan on =D ja mulla on ihan saman näkönen =D

Lähetetty: 06 Maalis 2007 14:36
Kirjoittaja Dustez
juu kiitoksia sulle tursas 8) en tie mikä on mallilta mut eiköhän noi perus suuttimet oo samat :)

Lähetetty: 06 Maalis 2007 19:51
Kirjoittaja Aaltonen
näissä ns sähköpaska kaasuttimissa on se, Ainakin porukoittan vanha sirpa, -30 pakkasesta ku palmun alta käymään,ajosta +25 lämpöä sai sahata hetken, tähän syynä kuulemman että ryyppy menee myös lämpimällä koneella päälle. :roll:

Lähetetty: 06 Maalis 2007 20:21
Kirjoittaja tomipee
Mikäs ku tutkailin konetta ja huomasin et on Weberin kaasari, vai onko näis ollut jo vakiona? Kaasarissa oli lukema 24-26 muistaakseni, mitä se tarkoittaa?

Lähetetty: 08 Maalis 2007 18:21
Kirjoittaja Dustez
tomipee kirjoitti:Mikäs ku tutkailin konetta ja huomasin et on Weberin kaasari, vai onko näis ollut jo vakiona? Kaasarissa oli lukema 24-26 muistaakseni, mitä se tarkoittaa?
juu weeberi on vakiona 2 litran koneis... oliko toi siin peltilirpakkees mikä niitten kohokammioitten ruuvien alla ?

Lähetetty: 08 Maalis 2007 19:40
Kirjoittaja ekkeri69
Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:näissä ns sähköläjä kaasuttimissa on se, Ainakin porukoittan vanha sirpa, -30 pakkasesta ku palmun alta käymään,ajosta +25 lämpöä sai sahata hetken, tähän syynä kuulemman että ryyppy menee myös lämpimällä koneella päälle. :roll:
omissa vastaavissa sama vaiva.