Ford Fiesta Z-tech jakohihna!! vm 97 Apua tarvittas

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Dynashift
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:20

Ford Fiesta Z-tech jakohihna!! vm 97 Apua tarvittas

Viesti Kirjoittaja Dynashift »

Eli kysymys kuuluu onko tässä mallissa vaara että käy venttiilit mäntiin? Millä kampiakselin päässä oleva jakohammaspyörä pysyy paikoillaan?? Vaihdan jakohihnaa enkä omista kampiakselin asentopuikkoa ja laitoin jaon vaan kohalleen vaan männästä yläkuolokohdan mittaamalla... Onnistuuko, tohtiiko käynnistää?
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Kannattaa ainakin pyörittää käsin konetta muutaman kierroksen, ennen kuin käyntiin kokeilee. :!: pyörähän pysyy paikoillaan kampiakselin pultilla. ja vaara on todennäköinen, että kaksi kovaa kohtaa :P
2.9i
Feel The Difference.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuosta ei tietoa, mutta muissa 90-luvun Zeteceissä kampuran pyörässä oli ajoitusmerkki ja ryyskiilan piti olla ylöspäin, samalla latan sopia nokkien "takapään" loveihin, mutta onkos tuossa erillainen? 8)
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kyseessä lienee 1.25 tai 1.4 Zetec-SE, ja niissä on ainakin jakopää ihan erilainen kuin isoissa Zeteceissä. Kuvituksen mukaan noissa pienissä ei ole kuin 1 kiristinrulla kun isoissahan on kiristin + 2 ohjainrullaa.

En sitten tieä miten vaikuttaa ajotushommiin, tulin vaan kertomaan tuon <3
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin