Sivu 1/1
Painia pakkasukon kanssa
Lähetetty: 16 Helmi 2007 21:41
Kirjoittaja Cheri
Olisi mukava lukea vinkkejä talven tuomien vaivojen taltuttamiseksi. Meinaan siis just niitä omia konsteja jotka käytäntö on hionut (miksei myös "teoriassa toimii, ainakin fiilis paranee"-juttuja), alkaen lukkojen sulattelusta muovikassillisella kuumaa vettä...
Simppelinä avauksena: Aamulla kun kytken virrat lämppäriin, huiskin lumet sulamasta laseilta jo lehteä hakiessa (ennen aamukahvia), lasit pysyvät heti alkumatkasta sulina ja huurteettomina (ainakin vakaasti uskon näin

)
Ja jos tällainen lista on jo olemassa, niin linkki sinne ja laiska

hakukoneen käyttäjä kiittää
Lähetetty: 17 Helmi 2007 20:45
Kirjoittaja jype
Aseöljy on ainakin parasta lukkoihin, on notkeena vielä yli -50 C pakkasessa

Lähetetty: 17 Helmi 2007 20:57
Kirjoittaja Volmari
Aseöljy tosiaan.. se on melkein paikkaan kuin paikkaan missä tarvii voitelua.
joskus saattaa ovet mennä ihan törkeän jumiin kun tiivisteet jäätyvät kiinni, eikä oikein uskalla haperoisesta muoviläpyskästä väkivaltaisesti repiä auki (uuden ovh, 20e). niin jokaisen juopon foordistin vakiovarustukseen kuuluu pullonavaaja avain nipussa, pullonavaaja vain oven väliin ja nätisti kampeaa sitä ovea auki, ja kun on kerran auki niin käy ostamassa vaseliinia mitä sitten tunkee tiivisteet täyteen.
Lähetetty: 17 Helmi 2007 21:49
Kirjoittaja Jaawa
Volmari toi pullonavaaja on hyvä vinkki

Sellanen ku avainnipus aina kulkee mukan. Joskus ollu kuskin ovi jäässä mutta takaovi on siistillä repimisellä lähteny auki ni oon lumiharjan skrapaa tunkenu oven välii. Nätist lähtee ku arvaa oikeesta kohasta kääntää 8)
Lähetetty: 19 Helmi 2007 09:26
Kirjoittaja Volmari
juu mä ole todennut sen erittäin hyväksi, yleensä vielä jätän vähän omaa hanskaa siihen "vipukohdan" alle ettei mene maali vituiks vahingossa siitä paikasta..
Lähetetty: 19 Helmi 2007 12:01
Kirjoittaja Jukka T
Volmari kirjoitti:Aseöljy tosiaan.. se on melkein paikkaan kuin paikkaan missä tarvii voitelua.
Aseharrastajat pitävät yleisesti huoltoasemillakin myytävää CRC-Aseöljyä puhdistusöljynä, aseisiin on sitten erikseen pitkäikäiset säilytysöljyt.
Volmari kirjoitti:ja kun on kerran auki niin käy ostamassa vaseliinia mitä sitten tunkee tiivisteet täyteen.
Vaseliinikin on hyvä jos tiivisteet on ehjät, mutta pinnaltaan kuluneet tai muuten haperot, etenkin jos on vähääkään sellaista vaahtomaista (oli 70-80-luvulla) , imee vaseliinista huolimatta kosteutta liki rajattomasti ja pakastuessaan jäätyy. Sellaisiin tiivisteisiin olen käyttänyt raakaa jäähdytinnestettä. Joskus joku on väittänyt, että pakkasneste vaurioittaa maalipintaa, mutta ainakaan niissä autoissa, missä olen tuota kikkaa käyttänyt, ei mitään ongelmia ollut.
Lähetetty: 19 Helmi 2007 20:59
Kirjoittaja VesQ
Jukka T kirjoitti:Aseharrastajat pitävät yleisesti huoltoasemillakin myytävää CRC-Aseöljyä puhdistusöljynä, aseisiin on sitten erikseen pitkäikäiset säilytysöljyt.
Ja tuo "pitkäaikaiseen" säilytykseen tarkoitettu öljy on vähän turhan paksua kunnon pakkaselle
Lähetetty: 20 Helmi 2007 15:01
Kirjoittaja siipicossu
Jukka T kirjoitti:
Vaseliinikin on hyvä jos tiivisteet on ehjät, mutta pinnaltaan kuluneet tai muuten haperot, etenkin jos on vähääkään sellaista vaahtomaista (oli 70-80-luvulla) , imee vaseliinista huolimatta kosteutta liki rajattomasti ja pakastuessaan jäätyy. Sellaisiin tiivisteisiin olen käyttänyt raakaa jäähdytinnestettä. Joskus joku on väittänyt, että pakkasneste vaurioittaa maalipintaa, mutta ainakaan niissä autoissa, missä olen tuota kikkaa käyttänyt, ei mitään ongelmia ollut.
Silikooni tuohon on parasta.
Lähetetty: 20 Helmi 2007 16:18
Kirjoittaja Jukka T
Vain ehjiin tiivisteisiin.